Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (11699)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En katsonut, mutta olenko ymmärtänyt oikein, että perkele oli säilytetty sanoissa?
Mitenköhän paljon närää ja narinaa tuostakin mahtaa somekeskusteluissa tulla...
Tillsammans följer vi Kaj -ryhmässä siitä jo valitetaankin. Väärä laulu ja ruma sana.
Jos ei saisi sanoa perkele, minä valittaisin kulttuurimme häpäisemisestä. Jo nyt on perkele, jos pitää kielemme toiseksi suomalaisinta sanaa hävetä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En katsonut, mutta olenko ymmärtänyt oikein, että perkele oli säilytetty sanoissa?
Mitenköhän paljon närää ja narinaa tuostakin mahtaa somekeskusteluissa tulla...
Tillsammans följer vi Kaj -ryhmässä siitä jo valitetaankin. Väärä laulu ja ruma sana.
Tasan yksi (ilmeisesti uskovainen) mummo valittaa asiasta (mihin hänellä toki on oikeus; sananvapaus kuuluu myös ahdasmielisille). Kaikki muut keskusteluun osallistuneet puolustavat Kaj'ta, biisiä ja perkelettä. Perkele on pojilta komea kunnianosoitus isänmaalle. Sillä he haluavat muistuttaa tulevansa Suomesta ja olevansa suomalaisia, vaikka viisuissa hienosti edustivatkin hyvää naapurimaatamme Ruotsia.
Ylen Vegatoppen-viikkoäänestys:
Vierailija kirjoitti:
Tasan yksi (ilmeisesti uskovainen) mummo valittaa asiasta (mihin hänellä toki on oikeus; sananvapaus kuuluu myös ahdasmielisille). Kaikki muut keskusteluun osallistuneet puolustavat Kaj'ta, biisiä ja perkelettä. Perkele on pojilta komea kunnianosoitus isänmaalle. Sillä he haluavat muistuttaa tulevansa Suomesta ja olevansa suomalaisia, vaikka viisuissa hienosti edustivatkin hyvää naapurimaatamme Ruotsia.
Perkele, ukkosenjumala, paholainen, sielunvihollinen? Lainaan YLE n artikkelia joittenkin vuosien takaa:
"Perkeleen iäksi on arveltu yli 3000 vuotta, joissakin lähteissä yli 2000 vuotta.
Se on balttilainen lainasana. Se ei ole suomen kielen sana alun perin. Se on tarkoittanut ukkosen jumalaa. Perkunas on se sana, josta se on vääntynyt. Kun suomalainen oikein päräyttää, niin siitä tulee oikein mehevä, sanoo professori Reijo Heikkinen."
Jep. Voihan sitä pahoittaa mielensä vaikka mistä.... Perkele nyt on sieltä miedoimmasta päästä, kyllä nykyään kuulee ja näkee paljon pahempaakin kielenkäyttöä, jopa lasten suusta, saatikka aikuisten.
Kamera rakastaa Keviniä. Ei tietenkää hylji toisiakaan, mutta minusta Jakob ja Axel vetoavat paremmin ihan livenä. Kun Kevin katsoo kameraan ja nostaa kulmakarvojaan, on ihme, ettei linssi sula.
Vierailija kirjoitti:
Kamera rakastaa Keviniä. Ei tietenkää hylji toisiakaan, mutta minusta Jakob ja Axel vetoavat paremmin ihan livenä. Kun Kevin katsoo kameraan ja nostaa kulmakarvojaan, on ihme, ettei linssi sula.
Olen periaatteessa samaa mieltä, mutta olen kyllä nähnyt oikein vetoavia kuvia myös Axelista ja Jakobista.
Axelista esim. nämä
https://anna.fi/ihmiset/kajn-axel-ahman
Jakobista minun olikin yllättäen vaikeampi tähän hätään löytää huippuonnistuneita kuvia, vaikka periaatteessa olen sitä mieltä että hänkin on hyvin kuvauksellinen. Tämä Änglagårdin kuva on kuitenkin oikein onnistunut.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kaj-yhtyeen-jakob-norrgard-yllattaa…
Livenä persoonallisuudet tulevat tietenkin paremmin esille ja se on hyvin vetoavaa.
No, hehän ovat kaikki kolme hyvin komeita miehiä. Siis ulkoisesti; sisäisestä kauneudesta nyt puhumattakaan. Komeita niin elävässä elämässä kuin valokuvissa. En ainakaan äkkisältään muista nähneeni heistä huonoja kuvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen periaatteessa samaa mieltä, mutta olen kyllä nähnyt oikein vetoavia kuvia myös Axelista ja Jakobista.
Axelista esim. nämä
https://anna.fi/ihmiset/kajn-axel-ahman
Jakobista minun olikin yllättäen vaikeampi tähän hätään löytää huippuonnistuneita kuvia, vaikka periaatteessa olen sitä mieltä että hänkin on hyvin kuvauksellinen. Tämä Änglagårdin kuva on kuitenkin oikein onnistunut.
Livenä persoonallisuudet tulevat tietenkin paremmin esille ja se on hyvin vetoavaa.
Jakob on aivan valloittava myös siinä yhdessä Svenskanin lyhyessä videossa, jossa on myös mm. Sannah Nedergård ja Nicke Lignell sekä pari muutakin Änglagårdin näyttelijää, nimiä en muista. Jakob esiintyy videolla siinä lopuksi ja voi taivas sitä hymyä!!
Taustalla soitti Boston Promenade Big Band. Melkein siis BBB. Vanha KY:n orkesteri joka on toki muuttunut vuosien varrella ammattilaisemmaksi. Nimi tulee Amer Tupakan Boston tupakasta, joka sponsoroi sitä alkuaikoina.
Vierailija kirjoitti:
Taustalla soitti Boston Promenade Big Band. Melkein siis BBB. Vanha KY:n orkesteri joka on toki muuttunut vuosien varrella ammattilaisemmaksi. Nimi tulee Amer Tupakan Boston tupakasta, joka sponsoroi sitä alkuaikoina.
Hyvä bändi!
En ole vieläkään katsonut tuota konserttia, nähnyt vain pari pätkää siitä. Oliko Bastu ainoa iloinen biisi koko konsertissa?? Unettavaksi ja pitkäveteiseksi ovat jotkut konserttia kuvailleet.
Onneksi ei tarvitsekaan katsoa koko konserttia Kaj'n nähdäkseen. Parikin ystävällistä ihmistä on julkaissut Kaj'n osuuden youtubessa.
Missä tuo joulukonsertti on katsottavissa? En ole kärryillä nyt, kertoisko joku kiitos :)
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Jakob onnistuu paremmin kuvissa silloin kun hiukset ovat vähän rennommin kuten tuossa Änglagårdin kuvassa. (Tai Tommyna). Tuo taakse vedetty, sliipattu tukka jotenkin ei toimi kuvattuna - livenä paremmin, mutta livenäkim tykkään enemmän rennommasta tyylistä hänellä.
Ne teistä, ketkä seuraavat sitä pienempää faniryhmää facessa, ovat varmaan jo nähneet tämän Mellojen aikaisen videon, jossa Vasabladet haastattelee KAJ'ta. Laitan linkin (siis yritän laittaa!) nyt kuitenkin vielä tähän. Tää on minusta hyvä ja kiva.
Olen yksi näistä tumpeloista, jotka ovat aivan onnettomia kaikkien kopiointien ja linkittämisien kanssa. Jos tää nyt menee pieleen jotenkin eikä toimi, niin sorry.
Vierailija kirjoitti:
Missä tuo joulukonsertti on katsottavissa? En ole kärryillä nyt, kertoisko joku kiitos :)
MTV3 katsomossa ainakin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MTV3 katsomossa ainakin
Ja juuri nyt parastaikaa tulee uusintana mtvsub-kanavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Jakob onnistuu paremmin kuvissa silloin kun hiukset ovat vähän rennommin kuten tuossa Änglagårdin kuvassa. (Tai Tommyna). Tuo taakse vedetty, sliipattu tukka jotenkin ei toimi kuvattuna - livenä paremmin, mutta livenäkim tykkään enemmän rennommasta tyylistä hänellä.
Olet varmaan oikeassa tässä, en olekaan tullut ajatelleeksi. Vanhemmista kuvista pidän erityisesti Gambämarkin aikaisista kuvista ja erityisesti tästä. Hänellä taisi olla permanentti.
https://www.themoviedb.org/person/2254209-jakob-norrgard
Botnia paradisen aikainen ponnarityyli ei mun mielestä sopinut hänelle kovinkaan hyvin.
Eikös kaikki permanentanneet hiuksensa Gambämarkin rooleja varten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä bändi!
En ole vieläkään katsonut tuota konserttia, nähnyt vain pari pätkää siitä. Oliko Bastu ainoa iloinen biisi koko konsertissa?? Unettavaksi ja pitkäveteiseksi ovat jotkut konserttia kuvailleet.
Kaiken joulumusiikin ei tarvitse olla iloista, mutta kulunutta se on. Nythän oltiinkin vakavan äärellä ja kerättiin rahaa sairaille lapsille. Se ei päässyt unohtumaan hetkeksikään kun juontajat hokivat sitä koko ajan, välillä oli syöpätarinoita. Sikäli KAJ oli hieman väärässä ohjelmassa että BBB oli ainoa laulu joka ei ollut perinteinen joululaulu.
Tietenkin Jakobin perheellä on ruotsalaisimmat perinteet, koska asuvat lähimpänä Ruotsia.