Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (13811)

Vierailija
9441/13811 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lauantain harmaassa tihkusadekelissä melodika tosiaan lähti tahmeasti liikkeelle, Jakobhan tuuletti vasemmalla kädellä, kun soitto alkoi sujua ja naureskeli kovasti. 

Video löytyi myös Tiktokin puolelta:

https://www.tiktok.com/@viinu5/video/7570704637075000598?_r=1&_t=ZN-91H…

Se video mistä puhuin aiemmin olikin kuvattu toisesta melodikansoittokohdasta. Silloin se sujui hienosti, mutta Axel tuli siihen viereen ikään kuin tarkistamaan onnistuuko tällä kertaa. Soiton jälkeen Jakob sanoi jotain ja nauroivat kovasti Kevinin kanssa. Olin nähnyt tämän alunkin kyllä aikaisemmin toiselta videolta.

Vierailija
9442/13811 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tiiättekö, minusta olisi ihan ok tutustua teihin kanssakeskustelijoihin livenä jos vain voisin olla varma että ette ole ketään mulle edes etäisesti tuttuja. Se olisi jotenkin aivan eri asia, että ensin jauhetaan täällä 9000 viestiä KAJ'sta ja vaikka mistä ja sitten tutustutaan, kuin että joku vaikka työkaveri saisi tietää tästä fanittamisestani. Tai heillekin voisin kyllä kertoa ohimennen että kuuntelen KAJ'ta, mutta sen, millä tasolla tää touhu oikeasti on, haluan pitää vain AFK:n sisäisenä asiana. 😅"

Tämä olisi kyllä kutkuttava ajatus. Voisi paljastua, että olemme yllättävän sekalainen seurakunta. No, keski-ikäiset uranaiset ehkä korostuvat. Mutta en ehkä sittenkään halua, että kukaan saisi tietää kuka olen ja mitä teen työkseni (en ole mikään julkkis, mutta tietyllä tavoin julkisessa hommassa). Joten pysyttelen ainakin mä ainakin toistaiseksi omassa kaapissani kyykky

Kyllä mä väitän, että se paljon syvemmälle hävetyksessään kaivautunut oli googlaaja, joka ei kerta kaikkiaan osaa hillitä uteliaisuuttaan.😆

Mutta nyt siis täällä vihdoin raportoimassa lauantaista. Oli mahtavaa. Siis kaikki! Sokkotreffit, sää täydellisen harmaa, muukin seura mukavaa, sekä ennen kaikkea KAJ. Ja ETTAn otin mielenkiintoisena kulttuuripläjäyksenä itselleni vieraaseen alakulttuuriin.

Ulkona ei tullut yhtään kylmä ja tihkuttanutkaan ei pahasti, joten en edes kastunut. Sää oli siis yllättävän mukava.

Ja mikä tärkeintä: KAJ nyt on vaan KAJ! (Eikä kukaan liukastunut, paitsi siis ETTA🥺) Paljon tänne oli jo muut raportoineet, joten en kertaa.

Hupparipäivä onneksi näyttää palanneen ohjelmistoon. Aivan ihanan naurettavaa, kun pojat puvuissaan ja euron aurinkolaseissaan räppäävät täysillä sanoin, joissa ei ole mitään järkeä, ja tädit i praktiska utekläder vetävät sydämensä kyllyydestä mukana.😂 Kontrasti edeltävään räppäriin oli koominen (vaikkakin tahaton), kun sitä alkoi ajattelemaan.

Kyykkyflirtti näyttää tulleen osaksi vakiokoreografiaa, vaikka aivan niin intensiivistä versiota siitä ei ole taidettu nähdä kuin Djurönäsetissä. (Laivakeikka taisi päästä lähelle.)

Axel tosiaan yski ainakin muutaman kerran, kuten täällä oli jo kommentoitukin. (Ja muuten Määnin taisi yskähtää myös perjantain lähetyksessä, taitaa olla jotain tautia liikkeellä, kun useampikin ihminen yskii.) Toivottavasti ei ole tulossa kipeäksi, tai varsinkaan joutunut esiintymään sairaana.

Yleisesti ainakin etuosa yleisöstä lauloi ja eli mukana täysillä koko keikan, joka kyllä näkyy ja osin kuuluukin tänne linkitetyistä videoista. En taaksepäin nähnyt (enkä katsellut), joten en tiedä miten pitkälle meininki jatkui samanlaisena. Mitenkään hirveästi porukkaa ei ollut, eli oikein mukavasti, mutta ilmeisesti kauempana pöydissä olisi ollut tilaa.

Sitä en sitten tiedä kuinka hyvää myyntiä tuo toi Löylylle. Lavan etualalla olevista moni kyllä söi päivän aikaan jotain (joko sisällä tai haki ulos), mutta ainakaan alkoholiveron muodossa ei valtio päässyt rikastumaan. Koko Suomi kippistää -kohdalla näin omalta paikaltani kaksi tölkkiä, kaikilla muilla oli tyhjät kädet tai vesipullo. Eli sen lisäksi, että fanit ovat vähän KAJahtaneita, se hoidetaan selvinpäin. 

Ja kyllä, teitä muitakin olisi kiva nähdä. Mä olen jo harjoitellut tätä nolostumista niin paljon, että ei selviäisin siitäkin tapaamisesta. Ei se ole niin vaarallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9443/13811 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kiva kuulla keikkakokemuksia lisää. Kyllä noilla kuulemillani pätkillä vaikutti siltä, että yleisöstä lauluvoimaa löytyi paljon enemmän kuin eturivien verran. Mutta KOI opetti, että eri paikasta kuvatuissa videoissa äänimaailma on yllättävän erilainen, ja etenkin yleisön metelin osalta.

Onko kenelläkään arviota heittää lukumäärästä? 

Vierailija
9444/13811 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auttakaa! Ei tästä tulee mitään. Mä yhä hihitän vähän väliä spontaanisti itsekseni perjantain haastattelulle.

Kamalan vaikea tehdä töitä, kun näen päässäni koko ajan Määninin ihmettelemässä olutta, virnuilemassa suupielestään tai Tommyn halauksessa yrittämättä silti koskettaa. Tai Freppan Ryhti lysähtäneenä ja vaihtamassa painoa jalalta toiselle hieman hermostuneena, kun ei oikein tietäisi miten olla. Tai Tommyn herraties missä mielentilassa. Ei tässä tuu mitään! Miten tän saa pois?

Minäkin tässä juuri mietin sitä miksei se, joka vei alkoholin oluesta, ole vankilassa.

Käsittämätöntä, kuinka yksi ainoa virke voi saada periaatteessa täyspäisen ihmisen puhkeamaan hysteeriseen nauruun, joka ei vaan ota loppuakseen.

Mut taas tuon lukeminen sai kovin onnelliseksi. Tekisi mieli selittää tätä jollekin, mutta ei voi. Ei jästeille voi.

Vierailija
9445/13811 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kiva kuulla keikkakokemuksia lisää. Kyllä noilla kuulemillani pätkillä vaikutti siltä, että yleisöstä lauluvoimaa löytyi paljon enemmän kuin eturivien verran. Mutta KOI opetti, että eri paikasta kuvatuissa videoissa äänimaailma on yllättävän erilainen, ja etenkin yleisön metelin osalta.

Mä epäilen myös, että on laitteesta tai suuntauksesta tai jostain kiinni miten yleisön äänet kuuluvat. Ensimmäiset rivit olivat ilmeisesti suunnilleen yhtä äänekkäitä eri kohdissa, mutta eri henkilöiden videoissa äänet kuuluvat täysin eri tavalla. Jossakin ei kuulu yleisöä tuskin ollenkaan, kun jossakin ei meinaa kuulla esiintyjiä.

Vierailija
9446/13811 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä epäilen myös, että on laitteesta tai suuntauksesta tai jostain kiinni miten yleisön äänet kuuluvat. Ensimmäiset rivit olivat ilmeisesti suunnilleen yhtä äänekkäitä eri kohdissa, mutta eri henkilöiden videoissa äänet kuuluvat täysin eri tavalla. Jossakin ei kuulu yleisöä tuskin ollenkaan, kun jossakin ei meinaa kuulla esiintyjiä.

Vahvistan tämän: Löysin kaksi videota, jotka molemmat on kuvattu mun ihan läheltäni.  Toisessa ei kuulu yleisöä lähes yhtään vaikka itse tiedän karjuneeni käsivarren mitan päässäsi kamerasta (enkä ollut ainoa). Toisessa taas kuulumme hyvin.

Eli nauhoituksista ei voi päätellä paljoakaan, ei ainakaan jos yleisöä ei kuule.

Vierailija
9447/13811 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos keikkaraportista! 🤗 

Ehkä ensi vuonna tavataan jollakin keikalla, eihän sitä koskaan tiedä. Pitäisi sopia pukeutumiseen joku yksityiskohta, mistä tunnistaa toisen AKF:läisen takuuvarmasti.

PS. Mitä tuo numerovarmennus yrittää vihjailla mulle? Siihen tuli jo toisen kerran tänään numerosarjaksi "yksi kaksi kolme", tekis mieli kirjoittaa perään SAUNA!

Vierailija
9448/13811 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ensi vuonna tavataan jollakin keikalla, eihän sitä koskaan tiedä. Pitäisi sopia pukeutumiseen joku yksityiskohta, mistä tunnistaa toisen AKF:läisen takuuvarmasti.

PS. Mitä tuo numerovarmennus yrittää vihjailla mulle? Siihen tuli jo toisen kerran tänään numerosarjaksi "yksi kaksi kolme", tekis mieli kirjoittaa perään SAUNA!

Se vihjaa sulle, että olet löytänyt perille KAJ-Narniaan. Nää KAJ-jutut on täynnä vihjeitä.

Vierailija
9449/13811 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se vihjaa sulle, että olet löytänyt perille KAJ-Narniaan. Nää KAJ-jutut on täynnä vihjeitä.

Jotain sellaista epäilinkin...

Vierailija
9450/13811 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain sellaista epäilinkin...

Tervetuloa!

Vierailija
9451/13811 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitähän voisi ommella Tuhkimo-juntto-merkin.

Vierailija
9452/13811 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina  pitänyt hauskana vitsinä että ruotsissa ompeluseurasta ja sotilasjuntasta käytetään samaa sanaa.

Sitten paljastui että koko Gambämarkin juoni perustuu tälle vitsille.

Vierailija
9453/13811 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistutus, että vielä tänään ehtii äänestää suosikkiaan viikon 45 Vegatoppen-listalla.

https://yle.fi/a/7-10087208

Vierailija
9454/13811 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki Svenska Ylen 66 h & 6 min -lähetystä koskevaan artikkeliin:

https://yle.fi/a/7-10087736

Ennätyspotti kerättiin ja jutussa on kiva kuva Tommyn fark... öö, Vörjeansista.

Tuo Kjell on minusta aika miellyttävä radioääni, selkeä eikä huuda koko ajan. Ilo kuunnella.

Vierailija
9455/13811 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina  pitänyt hauskana vitsinä että ruotsissa ompeluseurasta ja sotilasjuntasta käytetään samaa sanaa.

Sitten paljastui että koko Gambämarkin juoni perustuu tälle vitsille.

Koko KAJ'n tuotanto on täynnä pieniä kumarruksia heidän kasvuympäristölleen ja elämäntavalleen. Maailma on täynnä taiteilijoita, jotka käyttävät negatiivisia muistoja työssään, mutta KAJ'n tuotanto on täynnä rakkautta ja lempeää huvittunutta havainnointia. Olen tämän vuoden aikana oppinut valtavasti maaseudun/Pohjanmaan suomenruotsalaisuudesta. Jokaisesta kappaleesta voi saada pienen tiedonmurun, joka rikastuttaa elämää. 

Vierailija
9456/13811 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo Kjell on minusta aika miellyttävä radioääni, selkeä eikä huuda koko ajan. Ilo kuunnella.

Pömpöttääköhän Tommy tarkoitukssa tuossa kuvassa vatsaansa, vai johtuuko se vain tiukoista pöksyistä. Kaljamasu sopii hyvin Tommyn juomavalioon. 

Vierailija
9457/13811 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pömpöttääköhän Tommy tarkoitukssa tuossa kuvassa vatsaansa, vai johtuuko se vain tiukoista pöksyistä. Kaljamasu sopii hyvin Tommyn juomavalioon. 

Pömpöttää. Jakobillahan on toisenlainen sikspäkki.

Vierailija
9458/13811 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Änglagårdin syyskauden 2026 esityskalenteri on näköjään nähtävissä. Jos oikein laskin, niin 30 esitystä syksyllä 2026. Ryhmämyynti alkaa tänään ja Svenskan kertoi pari päivää sitten, että kysyntä on jo nyt suurta (enorm). No, mainostavat tietenkin 😊

Mutta jännää.... Kohta selviää pitävätkö huhut paikkansa. 

Vierailija
9459/13811 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Discordissa ei uskottu KAJ'n pitävän taukoa Jakobin musikaalin myötä, mutta kyllä tuo todella vahvasti siltä näyttää että KAJ ei tule keikkoja tekemään moneen kuukauteen. Jakob lähes joka viikonloppu kiinni esityksissä lukuun-ottamatta vajaan kuukauden joulutaukoa, mutta senkin luultavasti Jakob haluaa keskittyä lepäämiseen hektisen syksyn jälkeen ja kevään todennäköisesti yhtä hektiseen esityskauteen valmistautumiseen.

Vierailija
9460/13811 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pömpöttää. Jakobillahan on toisenlainen sikspäkki.

Tommylla ja myös Määninillä taitaa olla niin kaloripitoinen nestemäinen ruokavalio, että se näkyy ainakin vatsanseudulla. Mutta Marlene kyllä ihan turhaan hommaa pojalleen noita kasvunvaravaatteita. Freppa pysyy aina vaan hontelona, mättää kuinka paljon makkaraa tahansa (ja hänen puheistaan päätellen sitä kuluu). Sinänsä luonnontieteellinen ihme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi