Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (6300)
Vierailija kirjoitti:
HBL kertoo, että Jakob julkaisee ensi syksynä lastenkirjan kuvittaja Lotra Forssin kanssa.
Tietysti Lotta.
No vau! Kirjailija-Axel saa seurakseen kirjailija-Jakobin. Ja myös Kevin on vihjaillut kirjan kirjoittamisesta. Joku edellä sanoi, että ihan tavallisia ihmisiä he ovat, mutta kyllä heidät mun mielestäni on uitettu jossain taikaliemessä, kun mikä tahansa kulttuurin laji onnistuu tuosta vaan.
Oi, ihanaa. Se Axelin kirjoittama lastenkirja on tosi hyvä ja mukaansatempaava. En yhtään epäile, ettei Jakob pystyisi samaan. Noiden poikien mielikuvituksellahan ei tunnetusti ole mitään rajoja.
Vierailija kirjoitti:
No vau! Kirjailija-Axel saa seurakseen kirjailija-Jakobin. Ja myös Kevin on vihjaillut kirjan kirjoittamisesta. Joku edellä sanoi, että ihan tavallisia ihmisiä he ovat, mutta kyllä heidät mun mielestäni on uitettu jossain taikaliemessä, kun mikä tahansa kulttuurin laji onnistuu tuosta vaan.
Oi miten mielenkiintoista! No onhan Jakobin kertojanlahjoista saatu esimakua jo esim. sommarpratissa, sehän oli tosi hauska. Puhumattakaan, että monien biisien loistavat riimittelyt on kai Jakobin käsialaa (olen ymmärtänyt).
Voi miten hienoa, että he voivat ilmeisesti tämän menestysvuoden turvin välillä toteuttaa kukin omia projektejaankin. Niinhän he ovat itsekin sanoneet, että kun välillä tekee jotain ihan muuta, niin se bändin luovuudelle vaan hyvää. Ihan varmasti pitää paikkansa. Onpa kiva kirjailijauutinen!
Jakob on kai ollut vilkas, mielikuvitusrikas ja eläväinen lapsi, jolle on "inspiraatiopuuskissa" sattunut ja tapahtunut kaikenlaista. Millaisen kirjan nyt ikinä kirjoittaakaan, niin luulisi, että hänellä omasta elämästäänkin riittää ammennettavaksi kirjaan vaikka miten hauskoja aineksia.
Syvimmältä olemukseltaan tarinankertojia nuo kaikki kolme. Pystyvät kertomaan maailmaa syleilevän tarinan kolmessa minuutissa, mutta yhtä hyvin venyttämään sen kirjan, musikaalin tai kokonaisen tv-sarjan mittaiseksi.
Ja vielä punovat kaiken niin taidokkaasti, että kuulija/katsoja/lukija on heti koukussa ja pidättää koko ajan henkeä odottaessaan, mitä seuraavaksi tapahtuu. Se Botnia Paradisen huikea viimeinen käänne, jossa Trubaduurin ja Benjaminin tarinat yhtäkkiä yhdistyvät. Tai Hallnin Tommyn itkettävä ja naurattava lopputempaus, joka päättää ensimmäisen kauden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kaikesta päätellen tulossa uusi biisi otsikolla Pojat pulassa.
Voi tsiisus. :D Mä tuijotan tätä kuin kobra käärmeenlumoojaa enkä pysty lopettamaan. Sekö tämän tarkoitus on? Huumata katsojat ikuiseen koomaan?
Se on se KAJ-koukku. Siihen jää kiinni ja tiukkaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En olisi uskonut että tästä triosta tulee niin suosittu.Toisaalta en olisi uskonut Käärijästäkään. Sekä Kajn että Käärijän suosio perustuu osittain samoihin asioihin. Lahjakkuuteen ja sympaattisuuteen.
Niin, en nyt sitten tiedä, miten iso KAJ'n suosio oikeasti on. Ehkä ei kovin laaja kuitenkaan, mutta varmasti se KAJ-perhe mikä on olemassa, on erittäin innostununutta porukkaa, jopa fanaattista. Siltä ainakin vaikuttaa, että vastaanotto yleisössä on ollut huikean hyvä. KAJ ei tietysti kaikkiin vetoa, eikä tarvitsekaan. Jokainen kuunnelkoon mitä haluaa.
Täällä usein sanotaan, että Kaj on kajkille, ja toki se onkin kenelle tahansa. Mutta ei Kaj mikään koko kansan bändi silti ole (paitsi Suomen ruotsinkielisillä alueilla), vaan heillä on oma lokeronsa, niche niin kuin hienosti sanotaan. Sinne lokeroon etsiytyy sanataituruuden ystäviä, verbaalikomiikan rakastajia, yhteiskunnallisista asioista kiinnostuneita ja monitaituruuden ystäviä. Niin ihanaa kuin vöyrinkieli onkin, onhan se myös rajoittava tekijä. Mutta meille, jotka olemme sinne kaninkoloon pystyneet sukeltamaan, ei tietysti ole mitään parempaa. :)
Kiva uutinen tuo Jakobin lastenkirja, sitä odotellessa.
Tajuatteko yhtään mitään uusimmasta somejulkaisusta? (löytyy ainakin Instasta ja Facesta)
Vierailija kirjoitti:
Tajuatteko yhtään mitään uusimmasta somejulkaisusta? (löytyy ainakin Instasta ja Facesta)
Enj niin mitään. Tai siis sen kyllä, että pitää seurata käskyjä, mutta ne johtavat sitten ensimmäiseen kommentiin, joka on outo.
No niin, joku oli ratkaissut arvoituksen. 17.10. on Suomessa Saanan ja Ruotsissa Antonian nimipäivä, eli ilmeisesti silloin tapahtuu jotain. Uusi biisi?
Niin pientä pränttiä (syytän myös huonoa näyttöä), että mä en edes erota kaikkia noita tekstejä, saati sitä, mitä niissä lukee. Onko heiltä tulossa joku silmälasimainos? :D
Vierailija kirjoitti:
No niin, joku oli ratkaissut arvoituksen. 17.10. on Suomessa Saanan ja Ruotsissa Antonian nimipäivä, eli ilmeisesti silloin tapahtuu jotain. Uusi biisi?
Uusi biisi, jonka aiheena on karaoke. Se tuntuu olevan yleisin arvaus instassa.
"Måns on mestari ja me ollaan vain kolme poikaa Vöyriltä." Hengästyttävä uusi fanivideo Mellon ratkaisevista hetkistä. Mä (niin kuin ehkä moni muukin) olin tähän asti kiinnittänyt huomiota lähinnä Jakobin tyhjään ilmeeseen voiton hetkellä, mutta näistä hidastetuista pätkistä vasta hoksasin, kuinka täydellisen tyrmistynyt myös Kevin oli. En ole ikinä ennen nähnyt tuollaista silmien pyöristymistä.
Jotain siis tulee julki 17.10. Uusi biisikö, vai kenties alkuvuoden 2026 keikkakalenterin julkistus? Heittäisivätkö keväällä muutaman keikan, kenties ulkomailla(kin), vaikka varmaan keskittyvät etupäässä uusiin projekteihinsa, esim. Jakobilla kirja plus kenties musikaalirooli Svenskanissa syksyllä.
Vierailija kirjoitti:
"Måns on mestari ja me ollaan vain kolme poikaa Vöyriltä." Hengästyttävä uusi fanivideo Mellon ratkaisevista hetkistä. Mä (niin kuin ehkä moni muukin) olin tähän asti kiinnittänyt huomiota lähinnä Jakobin tyhjään ilmeeseen voiton hetkellä, mutta näistä hidastetuista pätkistä vasta hoksasin, kuinka täydellisen tyrmistynyt myös Kevin oli. En ole ikinä ennen nähnyt tuollaista silmien pyöristymistä.
Mä bongasin vasta nyt poikien perheet, jotka halailivat toisiaan yleisössä. Oli ehkä kestänyt heilläkin hetken ennen kuin voitto upposi tajuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihana video! Kevin on tosiaan suunnilleen shokissa. Niin kuin hän itsekin on noista hetkistä kertonut.
Vierailija kirjoitti:
Jotain siis tulee julki 17.10. Uusi biisikö, vai kenties alkuvuoden 2026 keikkakalenterin julkistus? Heittäisivätkö keväällä muutaman keikan, kenties ulkomailla(kin), vaikka varmaan keskittyvät etupäässä uusiin projekteihinsa, esim. Jakobilla kirja plus kenties musikaalirooli Svenskanissa syksyllä.
KAJ on ice Ruotsissa?
HBL kertoo, että Jakob julkaisee ensi syksynä lastenkirjan kuvittaja Lotra Forssin kanssa.