Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (6300)
Vierailija kirjoitti:
Mä en usko, että Kaj tekisi toista ice-showta näin pian Helsingin perään. Varsinkin kun Ruotsista varmaan tulee aika paljon porukkaa tuohon lokakuun konserttiin. Kallistun uuden levyn (biisin) julkaisuun silloin 17. lokakuuta.
He ovat sanoneet, että neuvottelut KOI'n viemisestä Ruotsiin ovat käynnissä. Kun konsertti on kerran kasattu, ei sen uudelleenlämmittäminen ole niin työlästä kuin alusta kokoaminen. Nykyinen tekniikka antaa ihan ihmeellisia mahdollisuuksia. Ensi vuoden puolelle se kuitenkin menisi.
When Axel brings out the gun show. :)
"Täällä usein sanotaan, että Kaj on kajkille, ja toki se onkin kenelle tahansa. Mutta ei Kaj mikään koko kansan bändi silti ole (paitsi Suomen ruotsinkielisillä alueilla), vaan heillä on oma lokeronsa, niche niin kuin hienosti sanotaan. Sinne lokeroon etsiytyy sanataituruuden ystäviä, verbaalikomiikan rakastajia, yhteiskunnallisista asioista kiinnostuneita ja monitaituruuden ystäviä. Niin ihanaa kuin vöyrinkieli onkin, onhan se myös rajoittava tekijä. Mutta meille, jotka olemme sinne kaninkoloon pystyneet sukeltamaan, ei tietysti ole mitään parempaa. :)"
Ehdottomasti parempi tällä tavalla. Bändillä on paremmat mahdollisuudet säilyttää omintakeinen tyylinsä ja kielensä, eli juuri ne asiat, jotka ihmisiä kiinnostavat ja ihastuttavat. Ne, ketkä nyt ovat KAJ'n kelkkaan lähteneet, ovat kyllä hyväksyneet sen, että vöyrinkielellä mennään, eikä välttämättä aivan joka sanaa ymmärrä. Biiseissä on ihanaa, lempeää, älykästä huumoria ja hienoja tarinoita, kantaaottavuuttakin. Ja kaikki tehdään kuitenkin tyylillä överiksi vetämättä.
En odota englannin- enkä suomenkielisiä biisejä, vaan sitä aitoa ja ehtaa alkuperäiskieltä ja tarinankerrontaa, mistä olemme tähänkin saakka saaneet nauttia. Sitä mitä KAJ oikeasti on. Se on se, mikä kiinnostaa, ei kliseiset höttöbiisit tai massasuosio.
"Lempeää, älykästä huumoria." Siinäpä KAJ kiteytettynä kolmeen sanaan.
Monet ulkomaiset fanit ovat sanoneet, etteivät tarvitse englanninkielisiä kappaleita. Minä olen ollut Jäähallissa Eros Ramazzottin konsertissa, jossa oli oikein hyvä tunnelma, vaikka yleisöstä varmaan vain murto-osa ymmärsi italiaa. Kyllä se lähtee musiikista ja siitä valtavasta lavakarismasta, joka pojilla on. Lisäksi he kuvittavat koko ajan laulamaansa koreografialla, mikä auttaa sanoman ymmärtämistä.
Kuuntelinpa tuossa viisuvoittaja JJ:n ja Norjan Kyle Alessandron uudet biisit, englanninkieliset tietenkin. Ihania sympaattisia poikia kumpikin ja laulaakin osaavat, mutta ainakaan mulle eivät biisit jääneet yhtään mieleen. Noita kun vaan on kolmetoista tusinassa. Hukkuvat tuohon englanninkieliseen massaan. Valitettavasti. (En kiistä enkä kyseenalaista heidän artistiuttaan, varmasti heilläkin yleisöä ja faneja riittää. Ei vain ole mun makuun.)
Minulle musiikin kuluttajana on aina erinomaisen virkistävää ja mielenkiintoista, kun joku uskaltaa poiketa valtavirrasta ja luoda jotain omaa, mitä ei ole muilla. KAJ on ainakin uskaltanut ja onnistunut siinä erinomaisen hyvin. Hienoa KAJ!
Kivaa muuten, kun on tämä palsta, missä keskustella KAJ'sta 😊
JJ:n paikka ei mun mielestäni ole ollenkaan euroviisuissa (no, se hyvä hänen osallistumisessaan oli, että hän esti Israelin voiton) eikä ylipäätään kevyessä musiikissa. Hänhän opiskelee oopperalaulajaksi, ja hänen harvinaisella kontratenorillaan on kyllä käyttöä klassisella puolella.
Kyle Alessandrosta taas tulee vielä oiva poppari ja teini-idoli, vaikka me vähän vanhemmat ei hänen kohderyhmäänsä kuulutakaan.
Mutta Kaj'n kohderyhmää mä ilman muuta olen. Niin mahtavaa verbaaliakrobatiaa ei pysty moni tarjoilemaan, eikä sellaisia tarinoita. Ei voi kuin kiittää sitä ruotsalaista Mello-pomoa, joka keksi nostaa vöyriläispojat muidenkin kuin suomenruotsalaisen yleisön tietoisuuteen.
Tuolla yhdessä fb-ryhmässä on näköjään keskusteltu tämän biisin tiimoilta. Osa KAJ'n biiseistä on itsellä vielä jäänyt vähemmälle kuuntelulle, niin tämäkin, joten kaivoinpa esille. Mitkä riemastuttavat sanat! 😁 Ja Axel soittaa haitaria tässä ihan oikeasti.
"Pigans kjol var lagom lång..." 😉
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelinpa tuossa viisuvoittaja JJ:n ja Norjan Kyle Alessandron uudet biisit, englanninkieliset tietenkin. Ihania sympaattisia poikia kumpikin ja laulaakin osaavat, mutta ainakaan mulle eivät biisit jääneet yhtään mieleen. Noita kun vaan on kolmetoista tusinassa. Hukkuvat tuohon englanninkieliseen massaan. Valitettavasti. (En kiistä enkä kyseenalaista heidän artistiuttaan, varmasti heilläkin yleisöä ja faneja riittää. Ei vain ole mun makuun.)
Minulle musiikin kuluttajana on aina erinomaisen virkistävää ja mielenkiintoista, kun joku uskaltaa poiketa valtavirrasta ja luoda jotain omaa, mitä ei ole muilla. KAJ on ainakin uskaltanut ja onnistunut siinä erinomaisen hyvin. Hienoa KAJ!
Kivaa muuten, kun on tämä palsta, missä keskustella KAJ'sta 😊
Jep. JJ:n Back to Forgetting on aavistuksen verran vähemmän yhdentekevä kuin Kyle Alessandron Model, mutta enpä nyt muista olisiko KAJ koskaan tehnyt yhdentekevää musiikkia.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla yhdessä fb-ryhmässä on näköjään keskusteltu tämän biisin tiimoilta. Osa KAJ'n biiseistä on itsellä vielä jäänyt vähemmälle kuuntelulle, niin tämäkin, joten kaivoinpa esille. Mitkä riemastuttavat sanat! 😁 Ja Axel soittaa haitaria tässä ihan oikeasti.
Aika poika toi Jakob, kun polkka sujuu noin hyvin myös ilman piikaa tai muuta daamia. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika poika toi Jakob, kun polkka sujuu noin hyvin myös ilman piikaa tai muuta daamia. :D
Katselin tämän keikan tallenteita muutama viikko sitten ja linkkasinkin silloin tänne jotain. Ei tainnut olla paljoakaan yleisöä tuolloin kun ei oltu Pohjanmaalla vaan Helsingin Espan puistossa. Oikein hyvä meininki pojilla silti.
Vierailija kirjoitti:
When Axel brings out the gun show. :)
No juu, löylyä riittää, niin kuin Jakob sanoo...
Vierailija kirjoitti:
Monet ulkomaiset fanit ovat sanoneet, etteivät tarvitse englanninkielisiä kappaleita. Minä olen ollut Jäähallissa Eros Ramazzottin konsertissa, jossa oli oikein hyvä tunnelma, vaikka yleisöstä varmaan vain murto-osa ymmärsi italiaa. Kyllä se lähtee musiikista ja siitä valtavasta lavakarismasta, joka pojilla on. Lisäksi he kuvittavat koko ajan laulamaansa koreografialla, mikä auttaa sanoman ymmärtämistä.
Mä varmaan muuten olen ollut tuossa samaisessa Eros-konsertissa fanittamassa ymmärtämättä sanaakaan italiaa 😅. Eikä haitannut tahtia yhtään. Musiikista nautittiin ja mukana laulettiin niitä sanoja, mitä oli korvakuulolta saatu opeteltua.
"Musiikin kieli on universaali, koska se kykenee yhdistämään ihmisiä yli kielten, kulttuurien ja rajojen, vaikuttaen suoraan perustunteisiin kuten iloon ja suruun tavalla, joka ylittää sanallisen viestinnän. Musiikki ei ole sidottu mihinkään tiettyyn kieleen, ja siksi se voi yhdistää ihmisiä eri kulttuureista ja kansallisuuksista. Se tarjoaa yhteisen alustan, jossa ihmiset voivat ymmärtää toisiaan emotionaalisella tasolla, vaikka eivät puhuisi samaa kieltä." Näin väittää tekoäly. Tämän väittämän voin allekirjoittaa 100%.
Onko kellään kysyttävää Axelilta? Kysymyksiä voi lähettää Joel Forsbackalle eli Seesarille hänen huomista SeesarGames-lähetystään varten. Axel on siis ohjelmassa vieraana.
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään kysyttävää Axelilta? Kysymyksiä voi lähettää Joel Forsbackalle eli Seesarille hänen huomista SeesarGames-lähetystään varten. Axel on siis ohjelmassa vieraana.
Vois kysyä mitä tapahtuu 17.10.
Vierailija kirjoitti:
Hm, mikähän se mahtoi olla se hameen sopiva pituus. Mutta eikös se ollut niin, että piikavitsejä saa kertoa vain Kurt Byman?
Joko kerrot miksi hylkäsit joksut?
Vierailija kirjoitti:
Seesar on Joel Rönn. Forsbacka on se Hallnin Tommy, joka oli edellisesdä peli-illassa mukana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seesar on Joel Rönn. Forsbacka on se Hallnin Tommy, joka oli edellisesdä peli-illassa mukana
Kiitos korjauksesta! Mulla menevät aina sekaisin nämä kaksi (vähän samannäköistä) Joelia.
Mä en usko, että Kaj tekisi toista ice-showta näin pian Helsingin perään. Varsinkin kun Ruotsista varmaan tulee aika paljon porukkaa tuohon lokakuun konserttiin. Kallistun uuden levyn (biisin) julkaisuun silloin 17. lokakuuta.