Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (13320)

Vierailija
4101/13320 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Axel jostain syystä tuntuu hieman vastahakoiselta hahmojen, etenkin naishahmojen, tuomiseen takaisin. Siinä tiktok/instalivessäkin keksi tekosyitä miksi ei voi tuoda Daisya tai Määniniä takaisin. En sitten tiedä kokeeko ne kiusallisina näin suuren fanijoukon edessä vai miksi ne ovat hänelle niin epämiellyttäviä

Ehkä aika on vaan ajanut niistä ohi hänen mielessään. Täytyy muistaa, että Yolo on jo vanha biisi, jota he ovat esittäneet vuosikausia, vaikka ns. suuri yleisö tutustuikin biisiin vasta nyt. Ehkä hän vaan haluaa tehdä nyt jo jotain muuta ja erilaista kuin parikymppisenä. Ihan luonnollistahan se on. Mutta live-Yolo ei ole kyllä sama asia ilman kunnon Daisya!

Axel on kasvattanut miesviikset, mutta voisihan hän silti olla uskottava Daisy, yhtä ihana kuin Conchita Wurst (tai Freddie Mercury I Want t

Totta ihmeessä Axel olisi uskottava Daisy minihameessa. Hänhän ON erittäin uskottava Daisy jokaisessa Yolo-esityksessä (tänäkin kesänä kymmeniä kertoja), vaikka on pukeutuneena siihen kekkosenaikaiseen teryleenipukuun ja kauluspaitaan. Ei kukaan epäile hänen daisiyttään.

Vierailija
4102/13320 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marlenen kanssa KAJ joutuu kyllä varmasti tekemään ison pohdinnan ja punninnan. Pitääkö kiinni perheystävällisestä imagostaan, vai toteuttavatko fanien suuren ja toiveen ja ottavat vastaan mahdollisen kritiikin sopimattomuudesta. Varmasti houkuttelisi toteuttaa fanien toive, Marlene oli siinä settilistatoivevideossakin yksi toivotuimmista, mutta siitä tulisi takuulla kritiikkiä lasten vanhemmilta. 

Kaikkia ei voi eikä kannata yrittää miellyttää, mutta mitä luulette, tulevatkohan perheet Jäähallille ihan pienten lasten kanssa? Se on vanhempien vastuulla. KAJ On Ice on kuitenkin iltakonsertti, ja siellä on useita K18-katsomoita. Marlenessa lauletaan aikuisten asioista mutta muistaakseni siinä ei ole yhtään eksplisiittisesti tuhmaa sana. Tuskin pienet lapset edes tietävät mikä

Suomessa ei perinteisesti olla niin herkkiä, sen kanssa, että lapset eivät vaan kuule/näe viihteessä kirosanoja, alkoholista, alastomuudesta, seksistä tms. Täällä on luotettu siihen, että eivät lapset kaikkea tajua ja sitten kun alkavat tajuamaan, eivät mene rikki jostain laulun sanoista.

Niinpä lapset ovat saaneet hoilottaa päiväkotien pihoilla niin "pidä kaksin kiinni juomista" kuin "Ich komme" sekä "perkele, e va på värman jär".

Mun lapsuudessani osattiin  laulaa "Rappiolla on hyvä olla" ja "Rahaa on niin paljon, ettei paskalle taivu". 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4103/13320 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä yksi aivastusvideo. :)

Tää on kanssa hellyttävä. Tekis mieli viedä lämmintä kaakaota ja peitto pojille. Näyttää et Kevin ja Jakob ovat kipeitä. 🥹

Vierailija
4104/13320 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jatketaan siitä Jakobin kyykkyflirttivideosta kuten joku sitä täällä osuvasti kuvaili.

Nimenomaan tuohon kappaleeseenhan flirtti suorastaan kuuluu kun kyseessä on poikabändi. Kerrankin yleisö oli niin lähellä, että pystyi flirttailemaan. Ja onhan tuo Jakobin flirtti nyt vaan niin viattoman liikuttavaa. Vaikutti itsekin hämmentyvän kun naurahti välillä. Juuri tämän hienovaraisuuden takia flirtti on niin tavattoman vetoavaa. Lisäksi myös siksi, että hän nyt vaan on niin karismaattinen.

Jakob ei flirttaillut kenenkään kanssa. Se oli enemmänkin kiusallinen nauru kuin mikään muu. Video, jossa Axel kättelee alussa eturivin faneja, oli todella ihana! "hej, hej, goddag, hallå, hej".

Pakko kommentoida että ensimmäinen kerta kun Jakob vaikuttaa kiusantuneelta.

Video on suloinen, mutta tilannetajun puutetta kuvata artistia näin.

Vierailija
4105/13320 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jatketaan siitä Jakobin kyykkyflirttivideosta kuten joku sitä täällä osuvasti kuvaili.

Nimenomaan tuohon kappaleeseenhan flirtti suorastaan kuuluu kun kyseessä on poikabändi. Kerrankin yleisö oli niin lähellä, että pystyi flirttailemaan. Ja onhan tuo Jakobin flirtti nyt vaan niin viattoman liikuttavaa. Vaikutti itsekin hämmentyvän kun naurahti välillä. Juuri tämän hienovaraisuuden takia flirtti on niin tavattoman vetoavaa. Lisäksi myös siksi, että hän nyt vaan on niin karismaattinen.

Jakob ei flirttaillut kenenkään kanssa. Se oli enemmänkin kiusallinen nauru kuin mikään muu. Video, jossa Axel kättelee alussa eturivin faneja, oli todella ihana! "hej, hej, goddag, hallå, hej".

Pakko kommentoida että ensimmäinen kerta

Ei kuvaaja pysty tuota tilannetta tekemään. Artisti valitsee joka keikalla joka hetki minne katsoo. Ja se on oikeasti todella kapea alue, mihin katse tarkentuu. Eli vaikka olisi satoja kameroita, artisti voisi helposti olla katsomatta suoraan yhteenkään niistä. Koko keikan pystyisi vetämään helposti läpi ottamatta katsekontaktia yleisöön eikä yleisössä edes sitä huomattaisi. Sitä kun ei erota edes melko läheltä katsooko toinen vaikka otsaa vai silmiä. Saati yleisöstä.

Hyvä vinkki muuten esiintymispelkoisille. Voi katsoa hieman ohi, ei ole niin pelottavaa.

Vierailija
4106/13320 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti jossain joku kommentoi, että näkyykö jätkien olemuksissa ollenkaan haikeutta tämän illan keikalla, joka on siis Sauna Tourin viimeinen

Vierailija
4107/13320 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kekkosenaikainen teryleenipuku 🤣🤣🤣

Kiitos päivän nauruista taas!

PS. Jakobin kyykkyflirttivideo on erittäin ajankohtainen keskustelunaihe tänäänkin. 😃😘

Vierailija
4108/13320 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sen verran vanhakantainen, että mun mielestä Suomessa annetaan lasten korvien kuulla ja  silmien nähdä vähän liian vapaasti kaikenlaista. Oli se sitten väkivaltaisia räiskintäleffoja, seksiä tai mitä vaan. Joo ei ne lapset suoraan varmaan kaikkea ymmärräkään, mutta kummasti heidän mieliin asioita jää. Asioita, joita heidän aivonsa ja mielensä ei vielä ollenkaan osaa käsitellä. 

Näin mutkan kautta oma mielipide tuohon Marlenen esittämiseen jäähallikeikalla on se, että fiksummin KAJ tekisi, jos valitsisi jotain muuta sen tilalle. Pitäkää ahdasmielisenä, jos haluatte 😉😊 😄

Vierailija
4109/13320 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan muuten menossa syyskuussa sinne risteilykeikalle?

Vierailija
4110/13320 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kekkosenaikainen teryleenipuku 🤣🤣🤣

Kiitos päivän nauruista taas!

PS. Jakobin kyykkyflirttivideo on erittäin ajankohtainen keskustelunaihe tänäänkin. 😃😘

Kyykkyflirtistä saatiin jopa hieman väittelyä aikaan. Niin me vaan tulkitsemme asiat kukin omalla tavallamme ja olkoon jokaisella oikeus omaan tulkintaan.

Vierailija
4111/13320 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen sen verran vanhakantainen, että mun mielestä Suomessa annetaan lasten korvien kuulla ja  silmien nähdä vähän liian vapaasti kaikenlaista. Oli se sitten väkivaltaisia räiskintäleffoja, seksiä tai mitä vaan. Joo ei ne lapset suoraan varmaan kaikkea ymmärräkään, mutta kummasti heidän mieliin asioita jää. Asioita, joita heidän aivonsa ja mielensä ei vielä ollenkaan osaa käsitellä. 

Näin mutkan kautta oma mielipide tuohon Marlenen esittämiseen jäähallikeikalla on se, että fiksummin KAJ tekisi, jos valitsisi jotain muuta sen tilalle. Pitäkää ahdasmielisenä, jos haluatte 😉😊 😄

Marlene ei ole edes huono. Kyllä, Määnin kuvailee (oletettavasti) fiktiivistä seksuaalista kohtaamista Freppan äidin kanssa, mutta se ei ole kovin lyyrisesti seksuaalisesti eksplisiittistä. Tango Taas on seksuaalisempi. Se on perheystävällinen konsertti, mutta KAJ ei ole lastenbändi. Näen ihmisten valittavan, että he sanovat Perkele, koska se ei sovi pienille lapsille. Ja?

Vierailija
4112/13320 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIKÄ VIT..N HITTI ?

Vaikkapa se yksi jolla on Spotifyssa 97 934 295 striimauskertaa ja YouTubessa 19 miljoonaa katselukertaa. Mutta eihän se sinulle riitä.

Sattuuko kukaan tietämään, miksi tuohon YouTuben lukuun on otettu mukaan vain yhden Bastu-version katselut?

Huvikseni nimittäin äsken laskin, että Bastun kokonaiskatselukerrat YouTubessa ovat tällä hetkellä 55,1 miljoonaa. (Mukana ei ole fanien kuvaamia satoja otoksia.)

Kaj'n oman tilin bastulevy on on kuunneltu/katsottu 10,9 miljoonaa kertaa. SVT:n virallinen euroviisuvideo 19,6 miljoonaa. Mellon semifinaalin bastuvideo 8 miljoonaa, Mellon finaalin bastuvideo 3,6 miljoonaa, Mellon voittajaesitysvideo 1,9 miljoonaa. Eurovisionin virallinen Basel-finaalin bastuvideo 12,5 miljoonaa ja Basel-semin bastuvideo 6,6 miljoonaa.

No, niin tai näin, olisin taipuvainen kutsumaan Bara bada bastua hitiksi. Moni saattaisi nimittää Mosquitoakin hitiksi; se on kerännyt Spotifyssa kuudessa viikossa runsaat 3 670 000 striimausta ja YouTubessa yli 479 000 katselua.

Vierailija
4113/13320 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marlene ei ole edes huono. Kyllä, Määnin kuvailee (oletettavasti) fiktiivistä seksuaalista kohtaamista Freppan äidin kanssa, mutta se ei ole kovin lyyrisesti seksuaalisesti eksplisiittistä. Tango Taas on seksuaalisempi. Se on perheystävällinen konsertti, mutta KAJ e

Sanoisin 101-prosenttisella varmuudella, että Määninin kuvaus eroottisesta kohtauksesta Frepan äidin kanssa on fiktiivinen. Määnin (kuten Freppakin) kun on itse fiktiivinen hahmo ja Marlene vielä astetta fiktiivisempi. :)

Vierailija
4114/13320 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis missä Jakob flirttailee Axelin kanssa? Kyykkyvideollako? No ei mun silmiin ainakaan.

Mä en edes näe mitään kiusaantuneisuuttakaan, vaan ehkä lähinnä huvittuneisuuttta. Toki Jakob vilkaisee Axeliin ja Axel vilkaisee takaisin, mutta mulle tulee mieleen, että hyvät ystävykset siinä ajattelevat, että "okei, tää nyt on tällainen riehakkaampi keikka, otetaan tääkin nyt vaan huumorin kannalta, kivaahan tää vaan on kun yleisö tykkää 😊" 

Mun mielestä toi video on sympaattinen ja hauska. Jakobilla on pokassa pitelemistä mutta eihän se ole hänelle mitään uutta. 

Vierailija
4115/13320 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakobin haastattelun SK:ssa (nro 14/2025) pääsee lukemaan lataamalla E-library-sovelluksen. Omatuntoni estää tekstin kopioinnin tänne (kuvatkin ovat hienot), mutta jokunen sitaatti:

"Suurin pelkoni on, että lavalla tulisi täydellinen blackout. Mutta kun keksin jotain uutta ja tunnen, että siinä on tasoja ja siitä voi kehittää jotain hauskaa, se on hienoin tunne mitä on. Se ajaa minua eteenpäin."

Alkuaikoina (Helsinkiin muuttamisen jälkeen) Norrgård ei rohjennut kommunikoida suomeksi, koska pelkäsi mokaavansa. Hän ei uskaltanut varata parturia vaan antoi mieluummin tukan kasvaa ulos mallistaan.

"Nykyisin suomen kieleni on jo parempaa, mutta voin ilmaista itseäni sillä vain noin 20-prosenttisesti."

KAJ:n ohessa Norrgård on tehnyt näyttelijän töitä. Hän on esiintynyt esimerkiksi Axel Åhmanin käsikirjoittamassa pseudo-dokumentaarisessa Halln-komediasarjassa, joka kertoo minkkihäkkejä Pohjanmaalla valmistavasta kuvitteellisesta yrityksestä Pro-Mink. Norrgård esittää firman omistajan yliyrittävää veljenpoikaa.

"Tällaisista sivuprojekteista saan lisää energiaa ja kehitän taitoja, jotka tekevät myös KAJ:sta paremman. Haluaisin päästä näyttelemään muihinkin tv-sarjoihin ja teatteriin.  Tahdon myös treenata kirjoituslihastani ja kirjoittaa lisää musikaaleja."

Vierailija
4116/13320 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marlene ei ole edes huono. Kyllä, Määnin kuvailee (oletettavasti) fiktiivistä seksuaalista kohtaamista Freppan äidin kanssa, mutta se ei ole kovin lyyrisesti seksuaalisesti eksplisiittistä. Tango Taas on seksuaalisem

Kiitos tuosta Kapteeni Ilmeisestä. Tarkoitin, että Määnin keksi kappaleen ärsyttääkseen häntä.

Vierailija
4117/13320 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuten kukaan muu miettinyt, voisiko Hallnin Tommy olla Vörjeansin Tommyn alter ego? (Ai deepcutia... no joo, ehkäpä...)

Vierailija
4118/13320 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis missä Jakob flirttailee Axelin kanssa? Kyykkyvideollako? No ei mun silmiin ainakaan.

Mä en edes näe mitään kiusaantuneisuuttakaan, vaan ehkä lähinnä huvittuneisuuttta. Toki Jakob vilkaisee Axeliin ja Axel vilkaisee takaisin, mutta mulle tulee mieleen, että hyvät ystävykset siinä ajattelevat, että "okei, tää nyt on tällainen riehakkaampi keikka, otetaan tääkin nyt vaan huumorin kannalta, kivaahan tää vaan on kun yleisö tykkää 😊" 

Mun mielestä toi video on sympaattinen ja hauska. Jakobilla on pokassa pitelemistä mutta eihän se ole hänelle mitään uutta. 

Se ei ole flirttailua, mutta KAJ tietää, että heidän suurimmat faninsa rakastavat sitä, kun Jakob ja Axel pyörivät yhdessä lavalla tuon kappaleen aikana ja saavat siitä suuret suosionosoitukset, joten he ovat panostaneet enemmän jokaisella keikalla. Se on heille hauskaa.

Vierailija
4119/13320 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku Kumlan seudulla ilmestyvä lehti kirjoittaa mm. :

"KAJ drog tusentals besökare till Sjöparken på lördagskvällen. Den österbottniska humorgruppen bjöd på flera låtar ur sin stora repertoar och många av de yngre kunde också sjunga med i fler låtar än superdängan och mellovinnaren Bara bada bastu." 

Lehti sentään mainitsee, että KAJ'lla on mittava määrä muitakin biisejä, kuin BBB. Ja että niitä myös tunnetaan ja osataan laulaa. 

Kumlan esiintymistä on ihasteltu ja kiitelty kovasti tuolla face-ryhmässä. Toki fanisivut on aina fanisivut. Mutta erittäin hyvää näkyvyyttä KAJ'lle tämäkin keikka. 

Vierailija
4120/13320 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyn kannassani ettei ole ok lykätä sitä puhelinta artistiin "kiinni".

Jakobinko olisi pitänyt sitä katsettaan siirtää. Ja pakoilla kameraa.

Kyllä se kuvaaminen välillä ei ole ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi