Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (9736)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi Jeppis Turborunk on ihan huippu😂
Harvinaisen hyvin Jakob pitää pokkansa melkein loppuun asti. Melkein. :D
Musta tuntuu että Jakob repeilee jo siinä ennen biisin esitystä kun kääntyy toiseen suuntaan. Kevin kyllä vetää roolinsa niin hyvin ja hänen habituksensa kampauksineen on niin spot on ja hassu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi Jeppis Turborunk on ihan huippu😂
Harvinaisen hyvin Jakob pitää pokkansa melkein loppuun asti. Melkein. :D
Musta tuntuu että Jakob repeilee jo siinä ennen biisin esitystä kun kääntyy toiseen suuntaan. Kevin kyllä vetää roolinsa niin hyvin ja hänen habituksensa kampauksineen on niin spot on ja hassu.
Se hahmo on käsittämätön kokonaistaideteos, eikä läheskään ainoa Kevinin luomuksista. On saanut mut hyvin mietteliääksi. Näin John Lydonin haastattelun jossa avaa lapsuuttaan. Aivokalvontulehduksen jälkeen ei tuntenut perhettään oliko se vuosiin. Isä oli nokkela pirulainen, jonka lempeys jäi pojalta tajuamatta. Otti itseensä pahasti. Kevin tekee loistavaa fyysistä tragikomediaa.
Mä olin jo unohtanut, millainen valikoima poikien rooliportfoliosta oikein löytyykään. Kuten Axel ärisevänä Bobrikoffina ja Kevin (joka istuu rooliinsa kuin hansikas) Eugen Schaumanina. Vähän kansansivistystyötä samaan hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Sommarpratista vielä. Olen täysin samaa mieltä kaikesta hyvästä mitä siitä on kirjoitettu täällä ja muualla enkä allekirjoita sen saamaa kritiikkiä.
Siinä on yksi kohta, joka vähän häiritsee minua. Se on Piian kahdella i:llä saama kritiikki koskien hänen arviointiansa yöpymisestä Axelin isovanhempien vanhassa talossa (airbnb). Minulla ei ihan huumorintaju riittänyt tähän. Vai olikohan Piia keksitty kommentoija?
Miten te muut ajattelette?
No mutta tietenkin sommarprat sisältää myös jonkin verran keksittyjä/liioiteltuja juttuja/tarinoita.
Eihän kenenkään elämää - ei edes Axelin - ole tarpeeksi kiinnostava, että kerrottavaa riittäisi tunnin verran, ilman mitään luovaa vapautta.
Vierailija kirjoitti:
Mä olin jo unohtanut, millainen valikoima poikien rooliportfoliosta oikein löytyykään. Kuten Axel ärisevänä Bobrikoffina ja Kevin (joka istuu rooliinsa kuin hansikas) Eugen Schaumanina. Vähän kansansivistystyötä samaan hintaan.
Aina puhutaan Axelin mahtavista naisrooleista (ja kyllä, Daisy on meidän kaikkien idoli), mutta pitää muistaa myös Kevinin suoritukset Gambämarkissa. Se nätti nuori tyttö, joka lähti treffeille komean miehen kanssa ja ompeluseuran kekseliäs Gita-täti. Kevin on näyttelijänä ehkä kolmikon monipuolisin.
Onko täällä ketään, joka olisi menossa huomenna Porvoon keikalle? Olisi kiva sitten kuulla, millaiset tunnelmat siellä on. Loppuunmyyty, joten varmasti ainakin tiiviit.
https://areena.yle.fi/1-2477741?utm_medium=social&utm_campaign=areena-w…
Käänsin huvikseni tuon itsenäisyyspuheen. Käännös on vapaa ja hieman onnahteleva, mutta toivottavasti tavoittaa alkuperäisen luonteen. En osaa tekstittää videoita, joten tässä se vain oheen.
Oi, Suomi, rakkain synnyinmaamme. Sun järvilles ja metsilles kiitostamme jaamme.
Tää ylistys nyt kuule, Suomi-neito kaunoinen,kimaltava, säkenöivä, lumiviittainen.
Suven kukkaniitty, paratiisi kultainen, talvella taas Louhen maa, helvetti huurteinen.
Nyt emme muista kylmää kun alkaa vuotes uus, oi Luontoäiti, Isänmaa, et enää ysikuus
Juhlaa itsenäisyyden tää kansa viettänee ääressä ruudun katsoen kun kerma kättelee.
Luemme Väino Linnaa niin kuin aina ennen ja katsomme kun Åke Lindman ryömii tullen, mennen.
Suomen sanataide on kuin sankarsaaga, yhtä suomalainen kuin sauna, makkara ja aga.
Muumilaakso saanut on maailman ihastuksen, mut maista Toven tekstiä, tuo Jansson kiusauksen.
Göteborgiss kyselin ja näin he vastasi: Ol Kivi liian terävä, mutta Kalle piisasi.
Musiikista puhua vois vaikka massoittain mutta jos joku siitä pilailee, Cheek toinen käännä vain
Robin ja Sibelius listoilla jammailee, siell Boom Kah ja Pö dom vielä hallitsee.
Ei meidän tarvi muiden kanssa pitää suurta ääntä, Hiljaisuus on kultaa, ei siitä voida vääntää. .
Pääministeri ohjaa meitä kuin oraakkeli Delfoin mutta on tosi kansan mies kun ottaa taasen selfien.
On Suomi ujojen ja vaitonaisten maa. Ei pysty Aleksanterikaan sit solmuu avaamaan.
Siis nosta lasis, ystävä, ja skoolaa isänmaalle kautta Österbottenin ja taasen Pohjamaalle.
Muista, muista päivää kuudetta joulukuulla, miten oman valtion saimme,
Svinhufvud hän ykkösissään antoi Leninin kuulla, että itsenäisyytemme haimme.
Onko kukaan muu tsekannut tätä Simon-sarjaa youtubesta (on vuodelta 2014 mutta tuli yt:hen vasta nyt, englanninkielisillä teksteillä varustettuna)? Luultavasti maailmanhistorian huonoin tv-kisa, mutta oli pakko katsoa, kun kerran kilpailijana on myös Kaj. Joka ottaa kilpailemisen tosissaan.
Vierailija kirjoitti:
Käänsin huvikseni tuon itsenäisyyspuheen. Käännös on vapaa ja hieman onnahteleva, mutta toivottavasti tavoittaa alkuperäisen luonteen. En osaa tekstittää videoita, joten tässä se vain oheen.
Oi, Suomi, rakkain synnyinmaamme. Sun järvilles ja metsilles kiitostamme jaamme.
Tää ylistys nyt kuule, Suomi-neito kaunoinen,kimaltava, säkenöivä, lumiviittainen.
Suven kukkaniitty, paratiisi kultainen, talvella taas Louhen maa, helvetti huurteinen.
Nyt emme muista kylmää kun alkaa vuotes uus, oi Luontoäiti, Isänmaa, et enää ysikuus
Juhlaa itsenäisyyden tää kansa viettänee ääressä ruudun katsoen kun kerma kättelee.
Luemme Väino Linnaa niin kuin aina ennen ja katsomme kun Åke Lindman ryömii tullen, mennen.
Suomen sanataide on kuin sankarsaaga, yh
Vau, mahtava käännös. Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä ketään, joka olisi menossa huomenna Porvoon keikalle? Olisi kiva sitten kuulla, millaiset tunnelmat siellä on. Loppuunmyyty, joten varmasti ainakin tiiviit.
Lähtisin jos vaan saisin lipun. Tämä on ollut jo kuukausia loppuunmyyty, joten tuskin onnistuu.
Olen katsonut Simon-kisasta tuon ekan käännetyn jakson, mutta en ole ehtinyt katsoa vielä sitä toista, josta myös hiljattain tullut käännös. Ehkä säästän sen viikonloppuun. Minusta tuo kisa oli aika hauska, ihan sekoja (hyvällä tavalla) tehtäviä!
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan muu tsekannut tätä Simon-sarjaa youtubesta (on vuodelta 2014 mutta tuli yt:hen vasta nyt, englanninkielisillä teksteillä varustettuna)? Luultavasti maailmanhistorian huonoin tv-kisa, mutta oli pakko katsoa, kun kerran kilpailijana on myös Kaj. Joka ottaa kilpailemisen tosissaan.
Mä olen vähän vilkaissut, mutta tehtävät on niin ällöttäviä, että en pysty katsomaan.
Simon-sarjan ekassa (siis YouTubessa julkaistussa) osassa tehtävät tosiaan on lievästi sanottuna äklöjä. :) Seuraavassa osassa vähän "sivistyneempiä" ja osassa numero 16 on suorastaan hellyttäviäkin juttuja.
Numero 16 on siis myös jo ilmaantunut Tubeen, vaikka tätä osaa kukaan ei ole vielä ehtinytkään tekstittää englanniksi. Mutta normaalilla kouluruotsin taidolla sen kyllä ymmärtää ihan loistavasti, siinä ei puhuta ollenkaan murretta vaan sen sijaan aika paljon suomea.
Vierailija kirjoitti:
Suomen sanataide on kuin sankarsaaga, yh
KIITOS sulle ja kaikille muillekin vapaaehtoiskääntäjille, jotka koko ajan uurastavat youtuubissa ja muuallakin. Kulttuurityötä. Niin valtava tuotanto Kaj'lla, että jos jäätäisiin odottamaan ammattikäännöksiä, saataisiin odottaa hamaan tappiin. Tiedoksi niille, jotka eivät ole havainneet: Yle Areenassa on paljon myös sitä ammattilaisten kääntämää tavaraa, joten kannattaa hyödyntää ja saada verorahoilleen tasokasta vastinetta. :)
Mä olen saanut ns. verorahoille, tai en nyt tiedä mille rahoille, valtavasti vastinetta siinä, kuinka ruotsin osaamiseni on muutaman viime kuukauden aikana parantunut potentiaalissa x. Tavallisen tädin ruosteisesta kouluruotsista ei enää tietoakaan, vaan jopa vöyrinmurre taittuu melkein kuin natiivilla. Viime yönä näin ruotsinkielisen unen!
Niin ihana versio Dehär e min bystä tämä. Jakobillakaan ei ole pelkoa repeilystä vaan ennemmin omasta liikuttumisesta. Enkä tiedä parempaa kuin Axel nuorena viulistina ja Kevin lempeänä kitaristina.
Tänään työmiehet ahertavat tehtaassa, Taidetehtaassa. Lippu on, ja odotukset korkealla! No tosin mun tuurilla jään varmaan sitä ennen jonkun porvoolaisen skuutin telomaksi enkä pääsekään saliin 😳
Vierailija kirjoitti:
Tänään työmiehet ahertavat tehtaassa, Taidetehtaassa. Lippu on, ja odotukset korkealla! No tosin mun tuurilla jään varmaan sitä ennen jonkun porvoolaisen skuutin telomaksi enkä pääsekään saliin 😳
Sä onnekas! Onhan häviävän pieni mahdollisuus, että et jääkään skuutin alle. Jos niin käy, muista sitten heti raportoida tänne, millaista oli, niin päästään me liputtomat raukatkin vähän osallisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Niin ihana versio Dehär e min bystä tämä. Jakobillakaan ei ole pelkoa repeilystä vaan ennemmin omasta liikuttumisesta. Enkä tiedä parempaa kuin Axel nuorena viulistina ja Kevin lempeänä kitaristina.
Nästan unplugged-konsertti on niin hyvä. KAJ10:n jälkeen paras minkä oon netistä löytänyt. Niin hyvät ja vähän erilaiset versiot kappaleista ja orkesteri mukana osassa kappaleita antaa niille niin paljon lisää.
Tämän konsertin versio Pablos frestelsestä jaksaa aina huvittaa ja naurattaa. Mikä intensiteetti ja lataus! Eikä Jakob tässäkään repeile. Kyllä hän yleensä vetää omat vakavat osuutensa ihan pokalla. Useammin repeilee silloin kun hän on enemmän taustalla.
Tulee mieleen se Hallnin kohtaus, jossa Jona menee katsomaan Emilian tyky-päivän maalaustehtävää. Siinä kohtaa Jakob (siis Jonan roolissa) ei kyllä ole ensimmäinen, joka putoaa, vaan se on Emiliaa esittävä näyttelijä. Vasta sen jälkeen Jakobillakin alkaa olla vaikeaa, mutta jotenkin ihmeen kaupalla selvittävät sen kohtauksen maaliin.