Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (22079)

Vierailija
22061/22079 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen alkanut jo odottaa Kevinin ensi viikon esiintymistä Kulttuuricocktailissa. J ja A ovat olleet niin paljon esillä omien projektiensa tiimoilta, että on hauska, että K saa oman hetkensä. Ja vielä asiaohjelmassa. Toki Jakobin X3M-haastattelunkin kuuntelen mielelläni. Kjell Simosas on hyvä toimittaja. (Jos jotain kiinnostaa, niin nimi äännetään Siimosas.)

Onkohan tämä Kulttuuricocktail mahdollisesti kaksikielinen ohjelma? Vai puhtaasti suomenkielinen? Multa on jäänyt tämä kokonaan katsomatta, mutta ainakin Kevinin jakso pitää tietysti tsekata.

On niin mukavaa, kun täältä saa juuri itseä mietityttäneisiin asioihin vastauksen ihan kysymättä. Simosas, Simuusas, Siimosas, hrrm. Ihmettelen asiaa joka kerta kun hänen nimensä tulee vastaan eli aika usein. Minua on huvittanut aina ruotsin perushankaluus suomalaiselle. Juuri tänään huvituin käyttöohjeita lukiessa. Lapsena sen ajatteli olevan bruksan-visning. Joku osa minusta uskoo vakaasti edelleen asian olevan niin ja sillä hyvä. En tiedä onko se sama osa, joka kuitenkin ihmettelee toistuvasti, mikä ihme se bruksan on. Toinen hauskuus on juurikin tämä, miten ihmisten nimet ääntyvät. 

Gunillaikäisenä tätinäkin olen tähän päivään asti luullut sen olevan bruksan-visning... Eli kiitos tästäkin tiedosta :D

Vierailija
22062/22079 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen alkanut jo odottaa Kevinin ensi viikon esiintymistä Kulttuuricocktailissa. J ja A ovat olleet niin paljon esillä omien projektiensa tiimoilta, että on hauska, että K saa oman hetkensä. Ja vielä asiaohjelmassa. Toki Jakobin X3M-haastattelunkin kuuntelen mielelläni. Kjell Simosas on hyvä toimittaja. (Jos jotain kiinnostaa, niin nimi äännetään Siimosas.)

Onkohan tämä Kulttuuricocktail mahdollisesti kaksikielinen ohjelma? Vai puhtaasti suomenkielinen? Multa on jäänyt tämä kokonaan katsomatta, mutta ainakin Kevinin jakso pitää tietysti tsekata.

On niin mukavaa, kun täältä saa juuri itseä mietityttäneisiin asioihin vastauksen ihan kysymättä. Simosas, Simuusas, Siimosas, hrrm. Ihmettelen asiaa joka kerta kun hänen nimensä tulee vastaan eli aika usein. Minua on huvittanut aina ruotsin perushankaluus suomalaiselle. Juuri tänään huvituin käyttöohjeita lukiessa. Lapsena sen ajatteli olevan bruksan-visning. Joku osa minusta uskoo vakaasti edelleen asian olevan niin ja sillä hyvä. En tiedä onko se sama osa, joka kuitenkin ihmettelee toistuvasti, mikä ihme se bruksan on. Toinen hauskuus on juurikin tämä, miten ihmisten nimet ääntyvät. 

Gunillaikäisenä tätinäkin olen tähän päivään asti luullut sen olevan bruksan-visning... Eli kiitos tästäkin tiedosta :D

Ruotsin kielen Kuuskajaskari. t. Toinen gunilla  :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
22063/22079 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kolmas ilahtunut. Mua ilahduttaa myös se, että Kaj on tehnyt meille ikioman laulun. Mulla soi jatkuvasti päässä Gambämarkin Gunilla, Gunilla...

Vierailija
22064/22079 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä (joka annoin tuon ääntämisohjeen) opin sen Seesar XL:tä ja Lidretistä, jossa Kjell oli vieraana.

Vierailija
22065/22079 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tämä on KAJ-ketju, sanon sen verran vielä Kjellistä, että vaikka hänen hyväntekeväisyystempauksensa voivatkin olla hiukan rajuja, on hänen ulosantinsa rauhallista ja miellyttävää kuunnella. 

Kjellin paras repliikki siinä Vörjeans haastattelussa oli  kun hän kuulutti Marlenen "en vacker vacker låt". Hyvä huumori on parhaimmillaan hyvin hienovaraista.

Vierailija
22066/22079 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa tai älkää, mutta mä olen gunilla nimeltä Gunilla. Se on siis oikeasti mulla nimenä, tosin vasta kolmantena mutta kuitenkin. Meidän muinoin ruotsinkielinen suku on suomalaistunut jo muutama sukupolvi sitten, mutta tää Gunilla on kulkenut eri sukuhaarojen vanhimpien tyttärien riesana edelleen. 

Tavallisena "Maijana" olen aina vähän hävennyt sitä, mutta nykyään suorastaan röyhistelen rintaani. Ennen kiittelin onneani, että sain vain poikia enkä joutunut jatkamaan perinnettä. Nyt kun vanhimmalle on syntymässä tyttö, meinaan ehdottaa nimeksi arvatkaa mitä.

Vierailija
22067/22079 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja avokassukat! 

Vierailija
22068/22079 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja avokassukat! 

Joutui sampituulta

Vierailija
22069/22079 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tämä on KAJ-ketju, sanon sen verran vielä Kjellistä, että vaikka hänen hyväntekeväisyystempauksensa voivatkin olla hiukan rajuja, on hänen ulosantinsa rauhallista ja miellyttävää kuunnella. 

Kjellin paras repliikki siinä Vörjeans haastattelussa oli  kun hän kuulutti Marlenen "en vacker vacker låt". Hyvä huumori on parhaimmillaan hyvin hienovaraista.

Kaj-ketjuun mahtuu mainiosti tilpehööritkin, ja Kjell from hell on yksi niistä. Hyvä onkin.

Vierailija
22070/22079 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Mulle Kjell on tuttu jo noin 15v takaa, jolloin fanitin Turisasta ja Finntrollia, joissa molemmissa on suomenruotsalaiset laulajat. Muistan silloin kuunnelleeni joitakin Kjellin radiohaastatteluja heidän kanssaan, ja muistan kuunnelleeni muutaman biisin Kjellin porvaripunk-bändiltä, jonka nimeä en kyllä muista. Mut oli kiva törmätä hänenkin Kajn myötä, koko radiopersoonan jo välissä unohtanut.

Vierailija
22071/22079 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Areenassa on parhaillaan erinomainen dokumenttisarja Kaamos, Suomen metallimusiikin historiasta. Siinä käydään mm. läpi suomeksi sanoituksensa tekeviä bändejä, kuten vaikka Kotiteollisuus. Mutta onpa harmillista, että ruotsiksi esiintyvät bändit on täysin sivuutettu. Vaikkapa juuri Finntroll on keikkaillut ulkomailla ja bändillä on paljon kuuntelijoita esimerkiksi Ruotsissa. Ketjun Gunillatkin voivat katsoa ja kuunnella vaikka biisin Trollhammaren. :D 

Vierailija
22072/22079 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

SPOILERIVAROITUS!

HBL:ssä on kolumni, jossa k,äsitellään Mårtenin hahmon tylsyyttä verrattuna elokuvaan. Arvostelu ei kohdistu suinkaan Jakobin suoritukseen vaan siihen, että elokuvan turhautunut poika on kirjoitettu "kuumaksi kundiksi", joka sitten lähtee toteuttamaan unelmiaan. Otsikko on "Jakob Norrgårdin pitäisi saada olla kusipää". (Pardon my French)

Vierailija
22073/22079 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SPOILERIVAROITUS!

HBL:ssä on kolumni, jossa k,äsitellään Mårtenin hahmon tylsyyttä verrattuna elokuvaan. Arvostelu ei kohdistu suinkaan Jakobin suoritukseen vaan siihen, että elokuvan turhautunut poika on kirjoitettu "kuumaksi kundiksi", joka sitten lähtee toteuttamaan unelmiaan. Otsikko on "Jakob Norrgårdin pitäisi saada olla kusipää". (Pardon my French)

SPOILERIVAROITUKSEEN VASTAUS

En osaa verrata elokuvaan tai muihinkaan versioihin, kun en ole muuta kuin Svenska Teaternin version nähnyt, mutta samaa mieltä siitä, että Jakobin hahmo olisi ollut mielenkiintoisempi, jos olisi ollut reilusti erilainen aiemmista rooleistaan. Itse asiassa jopa Gambamärkissä roolihahmo oli moniulotteisempi (badboy bäriking). Olisi ollut kiinnostavaa, jos Jakob olisi päässyt esittämään kusipäätä. Olisihan se kusipääkin voinut olla kåt ilman paitaa, jos sitä tarvittiin klikkiotsikoiden huomion takaamiseksi.

Hyvän roolityön siis Jakob tekee, mutta toisenlainen rooli olisi voinut olla vielä kutkuttavampi. 

Vierailija
22074/22079 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Areenassa on parhaillaan erinomainen dokumenttisarja Kaamos, Suomen metallimusiikin historiasta. Siinä käydään mm. läpi suomeksi sanoituksensa tekeviä bändejä, kuten vaikka Kotiteollisuus. Mutta onpa harmillista, että ruotsiksi esiintyvät bändit on täysin sivuutettu. Vaikkapa juuri Finntroll on keikkaillut ulkomailla ja bändillä on paljon kuuntelijoita esimerkiksi Ruotsissa. Ketjun Gunillatkin voivat katsoa ja kuunnella vaikka biisin Trollhammaren. :D 

Kiitos vihjeestä. En ollut huomannut.

Vierailija
22075/22079 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tästä ketjusta ei kiinnostava informaatio lopu. Onkohan Mårtenin hahmo vaihtunut kusipäästä hottikseksi jo Ruotsissa (jossa ilmeisesti elokuvan kässäristä on muokattu näyttämöversio) vai onko tällainen sovitus tehty vasta Suomessa? Jossa kukaan ei ilmeisesti pysty kuvittelemaan hymypoika-Jakobia mitenkään ilkeämielisenä hahmona?

Vierailija
22076/22079 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tästä ketjusta ei kiinnostava informaatio lopu. Onkohan Mårtenin hahmo vaihtunut kusipäästä hottikseksi jo Ruotsissa (jossa ilmeisesti elokuvan kässäristä on muokattu näyttämöversio) vai onko tällainen sovitus tehty vasta Suomessa? Jossa kukaan ei ilmeisesti pysty kuvittelemaan hymypoika-Jakobia mitenkään ilkeämielisenä hahmona?

Jakobhan sanoi nähneensä Tukholman esityksen ja sen sekä näyttämöohjeiden perusteella hän tiesi puvustusratkaisusta. Tuosss HBL:n kolumnissa puhutaan siitä, että Mårten on musikaalissa kirjoitettu erilaiseksi kuin filmissä. Vaikka tekstiä on muokattu Suomeen sopivaksi, tuskin Mårtenia olisi muutettu Svenskania varten. 

Vierailija
22077/22079 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä kanssanne Mårtenin roolista Svenskanissa. Toivon, että saan joskus  nähdä Jakobin moniulotteisemmassa roolissa. Tämän hän veti hyvin ja musikaali oli kertakaikkiaan loistava😍

Vierailija
22078/22079 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitikö Kevinin tänään olla jossain tv-ohjelmassa? 

Vierailija
22079/22079 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitikö Kevinin tänään olla jossain tv-ohjelmassa? 

Ensi viikolla vasta