Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (22052)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen alkanut jo odottaa Kevinin ensi viikon esiintymistä Kulttuuricocktailissa. J ja A ovat olleet niin paljon esillä omien projektiensa tiimoilta, että on hauska, että K saa oman hetkensä. Ja vielä asiaohjelmassa. Toki Jakobin X3M-haastattelunkin kuuntelen mielelläni. Kjell Simosas on hyvä toimittaja. (Jos jotain kiinnostaa, niin nimi äännetään Siimosas.)
Onkohan tämä Kulttuuricocktail mahdollisesti kaksikielinen ohjelma? Vai puhtaasti suomenkielinen? Multa on jäänyt tämä kokonaan katsomatta, mutta ainakin Kevinin jakso pitää tietysti tsekata.
Se tulee tv1:ltä, joten on luultavasti suomenkielinen.
Täällä myös menossa Tampereelle, ja sitä odotan todella innokkaasti kun kesällä pääsin vain yhdelle keikalle. Kolmosrivin paikka mulla.
Posti toi mulle tänään mun ekat Kaj-fanituotteet eli Kom ti byin-paidan ja Gelateria -lippiksen. Kiitos sille joka vinkkasi että nyt noita paitoja on, luulin että ovat lopussa. Oon vähän valikoiva noiden vaatteiden suhteen ni aiemmin en oo löytänyt sellaisia joista tykkään.
No mua ei pelota yhtään. Jokainen puhuu omilla taidoillaan, eikä haittaa yhtään mahdolliset pienet virheet. Aika hiljaista olisi maailmassa, jos ihmiset avaisivat suunsa vain silloin kun uskoisivat hallitsevansa jonkun kielen, edes äidinkielensä, täydellisesti.
Ei se, että ohjelma tulee ykköseltä, välttämättä tarkoita sen olevan täysin suomenkielinen. Esimerkiksi viimevuotisessa Puoli seiskassa toimittajat puhuivat välillä vastavuoroisesti ruotsia, kun Kaj'n pojat puhuivat suomea.
Ja höpsis. Kevin puhuu oikein hyvin ymmärrettävää suomea, ei mitään ongelmaa. Tottakai hänen puheestaan kuulee, että suomi ei ole äidinkieli, mutta minusta osaa esittää asiansa ihan sujuvasti. Huonompaakin suomea olen telkkarissa kuullut monet kerrat Kyllä hän on niin monissa suomenkielisissä haastatteluissa jo ollut ja hyvin klaarannut, että ei pelota yhtään hänen puolestaan.
Riko Eklundhin instastooreissa on kuva signeerausjonosta. siinä on silä hetkellä n. 50 henkeä, mutta ei tietoa, missä vaiheessa se on otettu. Akateemisen instassa taas fanit laulavat Karokea Jakobille ja LLotalle.
Ihana signeeraustilaisuus. Sopivasti väkeä paikalla ja kaikki halukkaat saivat kuvat ja nimmarit kirjoihinsa.
KIITOS kun raportoitte! Mä olen joskus muinaisina aikoina rekisteröinyt itselleni instagramtilin, mutta en ole koskaan julkaissut siellä mitään enkä osaa/muista katsoa kenenkään julkaisuja. Hienoa, että tänne tulee vinkkejä ja muistutuksia. Niin herttaisia nuo Karaoken laulajat, ja Jakob taistelee uljaasti vaivaantuneisuuden ja ilahtuneisuuden välimaastossa. :D
Vierailija kirjoitti:
Ei se, että ohjelma tulee ykköseltä, välttämättä tarkoita sen olevan täysin suomenkielinen. Esimerkiksi viimevuotisessa Puoli seiskassa toimittajat puhuivat välillä vastavuoroisesti ruotsia, kun Kaj'n pojat puhuivat suomea.
Kulttuuricocktail on ihan erilainen ohjelma kuin Puoli seiska. Katsoin Areenasta nuo syksyn kaksi ensimmäistä ohjelmaa eli Anna Kontula ja Perttu Pölönen & Pirkko Saisio ja Jari Tervo. Viime vuonna en katsonut kovin montaa jaksoa, mutta ne ovat kanssa Areenassa. Sieltä voi tarkistaa. Mukavaa, että on ohjelmia, joissa puhutaan asioista ja tuodaan mielenkiintoisia näkökulmia esille. Tykkäsin erityisesti Anna Kontulasta. Toi esille mielenkiintoisia juttuja kuten tuon ajatuksen silmuista. Aika synkkiä olivat jotkut ennustukset erityisesti tuossa Saisio/Tervo -ohjelmassa, jossa aiheena olivat Diktaattorit. Tuonne ei mennä, jos ei osaa muotoilla ajatuksensa hyvin suomeksi. Se, että on ohjelmassa, kertoo jo jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kulttuuricocktail on ihan erilainen ohjelma kuin Puoli seiska. Katsoin Areenasta nuo syksyn kaksi ensimmäistä ohjelmaa eli Anna Kontula ja Perttu Pölönen & Pirkko Saisio ja Jari Tervo. Viime vuonna en katsonut kovin montaa jaksoa, mutta ne ovat kanssa Areenassa. Sieltä voi tarkistaa. Mukavaa, että on ohjelmia, joissa puhutaan asioista ja tuodaan mielenkiintoisia näkökulmia esille. Tykkäsin erityisesti Anna Kontulasta. Toi esille mielenkiintoisia juttuja kuten tuon ajatuksen silmuista. Aika synkkiä olivat jotkut ennustukset erityisesti tuossa Saisio/Tervo -ohjelmassa, jossa aiheena olivat Diktaattorit. Tuonne ei mennä, jos ei osaa muotoilla ajatuksensa hyvin suomeksi. Se, että on ohjelmassa, kertoo jo jotain.
Kiitos tiedoista! Tiedätkö sitä, tehdäänkö ohjelmaa suorana lähetyksenä vai nauhoitettuna (ja editoituna)?
Vierailija kirjoitti:
KIITOS kun raportoitte! Mä olen joskus muinaisina aikoina rekisteröinyt itselleni instagramtilin, mutta en ole koskaan julkaissut siellä mitään enkä osaa/muista katsoa kenenkään julkaisuja. Hienoa, että tänne tulee vinkkejä ja muistutuksia. Niin herttaisia nuo Karaoken laulajat, ja Jakob taistelee uljaasti vaivaantuneisuuden ja ilahtuneisuuden välimaastossa. :D
Jos tekee biisin nimeltä Karaoke, ei voi kuin ilahtua, että porukka vetää sitä estoitta sitten vaikka kirjakaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Jakob epäilemättä toivoi tuossa kohtaa, ettei huomio kohdistuisi pelkästään häneen vaan (ainakin) yhtä paljon myös Lottaan, joka on kirja-alalla se kokeneempi tekijä. Mutta minkäs teet, kajahtaneet löytävät tiensä kajkkialle, missä joku Kaj'sta vain vilahtaakin. Hyvin molemmat kuitenkin pitivät pokkansa ja laulavat fanit saivat sitä mitä halusivat eli kauniit kiitokset. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tekee biisin nimeltä Karaoke, ei voi kuin ilahtua, että porukka vetää sitä estoitta sitten vaikka kirjakaupassa.
Katsoin vasta videon ja hyvinhän nuo vetävät. Eivät tietenkään ammattilaulajia, mutta ei sellaisiin kuulukaan verrata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tiedoista! Tiedätkö sitä, tehdäänkö ohjelmaa suorana lähetyksenä vai nauhoitettuna (ja editoituna)?
Netin mukaan suorana.
Netin mukaan suorana.
Anteeksi, mutta mitä tarkoittaa "netin mukaan"?
Vierailija kirjoitti:
Netin mukaan suorana.
Anteeksi, mutta mitä tarkoittaa "netin mukaan"?
AI Yhteenveto:
Ylen Kulttuuricocktail (entinen Kulttuuricocktail Live) -keskusteluohjelmaa voi seurata suorana lähetyksenä keskiviikkoisin klo 20.00 Yle TV1 -kanavalta sekä Yle Areenasta. [1, 2]
Myönnän, että en jaksanut kaivaa syvemmälle.
Siihen on vissiin ennen kuulunut joku chat-komponentti, mutta ei ilmeisesti enää.
Riko Eklundhin instastooreissa on kuva signeerausjonosta. siinä on silä hetkellä n. 50 henkeä, mutta ei tietoa, missä vaiheessa se on otettu. Akateemisen instassa taas fanit laulavat Karokea Jakobille ja LLotalle.
Riko on Fanclubin jäsen ja sai siksi hänkin oman kukkakimpun clubilaisten joukolla kansoittamassa Änglagårdin näytöksessä.
Vierailija kirjoitti:
Riko on Fanclubin jäsen ja sai siksi hänkin oman kukkakimpun clubilaisten joukolla kansoittamassa Änglagårdin näytöksessä.
Siinä näytöksessä oli yli 50 klubilaista ja nyt klubi puuhaa uutta tapahtumaviikonloppua huhtikuulle. Nyt ei ole yhteisvarausta, mutta n. 35 on jo ostanut lipun sovittuun näytökseen. Osa halvoille pylväspaikoille. Itse en ole liittymässä joukkoon, mutta ilahduttaa miten KAJ on osannut yhdistää ihmisiä yli rajojen. Se yksi ruotsalainen ilmeisesti kirjolla oleva nuori mies on eilen tullut laivalla, jonottanut Akateemisessa nimmarit ja menee tänään päivänäytökseen lähteäkseen sitten iltalaivalla takaisin. Kovasti muut ryhmäläiset iloitsevat hänen puolestaan ja rohkaisevat mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuva on otettu tilaisuuden juuri alettua, ihan ensimmäiset tai ehkä jopa ensimmäinen signeeraus menossa.
Onkohan tämä Kulttuuricocktail mahdollisesti kaksikielinen ohjelma? Vai puhtaasti suomenkielinen? Multa on jäänyt tämä kokonaan katsomatta, mutta ainakin Kevinin jakso pitää tietysti tsekata.