Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (21933)
Olisiko mahdollista saada tänne kuvia Economin kuvauksista konevanhuksen kanssa? Minulla ei ole Facebookia.537
Vierailija kirjoitti:
Olisiko mahdollista saada tänne kuvia Economin kuvauksista konevanhuksen kanssa? Minulla ei ole Facebookia.537
Tänne ei tietääkseni voi kopioida yksittäisiä kuvia, vain linkkejä.
Ylen Aamun eturivi-osuudessa annettiin lopuksi vinkkejä ajankohtaisista kulttuuritapahtumista. Joitakin musikaalejakin lueteltiin... Helsingistä kelpasi pari "monikielisyyteen" liittyvää tapahtumaa - mutta oliko ruotsalaislähtöinen (Suomeen sovellettu?) musikaali Helsingin keskustassa mainitsemisen arvoinen? Nå ej...
Siinäpä linkki (kopioi - liitä, ei ole vaikeaa?)
Joillain laitteilla mahdotonta tälle palstalle.
Olen yrittänyt linkitystä (copy paste) useita kertoja kotiläppärilläni - epäonnistuen aina. Esimerkiksi linkittäminen sähköpostiviesteihin onnistuu mainiosti mutta ei täällä. Minusta on silti parempi antaa vinkkejä, miten mainitsemani tekstin tms. voi löytää, kuin vaieta häveten.
Pyysin niitä kuvia Econome-kuvauksesta. Tarkoitinkin linkkiä, jonka saisin auki, kun ei ole facea eikä instaa. Anteeksi, että ilmaisin huonosti, ja kiitos viestistä. 🙂
Vierailija kirjoitti:
Pyysin niitä kuvia Econome-kuvauksesta. Tarkoitinkin linkkiä, jonka saisin auki, kun ei ole facea eikä instaa. Anteeksi, että ilmaisin huonosti, ja kiitos viestistä. 🙂
Kokeillasn saatko auki.
Vasabladetilla ja Österbottens Tidningillä on uudenlainen tutustumiseen sopiva tarjous. Joko "VBL + Allt Finland" tai "ÖT + Allt Finland". 1 EUR per 2 månader. Jos joku kokeilee, kertoisitteko kokemuksista. VBL:ssä ja ÖT:ssä on runsaasti keskenään identtistä KAJ-sisältöä, ei siis kannata ottaa molempia lehtiä samanaikaisesti.
Vasabladetilla ja Österbottens Tidningillä on uudenlainen tutustumiseen sopiva tarjous. Joko "VBL + Allt Finland" tai "ÖT + Allt Finland". 1 EUR per 2 månader. Jos joku kokeilee, kertoisitteko kokemuksista. VBL:ssä ja ÖT:ssä on runsaasti keskenään identtistä KAJ-sisältöä, ei siis kannata ottaa molempia lehtiä samanaikaisesti.
Myös Hufvudstadsbladet: "HBL + Allt Finland" 1 EUR 2 mån. HBL:llä on oma toimitus, ei samoja tekstejä kuin österbottenilaisilla aviiseilla, paitsi joskus siteeraavat omissa jutuissaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittänyt linkitystä (copy paste) useita kertoja kotiläppärilläni - epäonnistuen aina. Esimerkiksi linkittäminen sähköpostiviesteihin onnistuu mainiosti mutta ei täällä. Minusta on silti parempi antaa vinkkejä, miten mainitsemani tekstin tms. voi löytää, kuin vaieta häveten.
Hyvä tietää, että en ole yksin tämän ongelman kanssa. Erona vaan on se, että minä saan läppärillä liitettyä linkkejä, mutta en kännykällä.
Me tarvittaisiin uusi virallinen linkittäjä, tai vanha takaisin.
Tekoäly väittää, että Änglagård-elokuvaa (ensimmäistä, en kysynyt jatko-osia) esitettiin Suomessa 1990-luvun alkupuolella ruotsinkielisellä rannikolla - johon tässä yhteydessä ei laskettu Helsinkiä. Onko parempaa tietoa, etenkin pääkaupunkiseudusta?
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012292599.html
Voitaisiinko jättää tässä sopuisassa KAJ-henkisessä ryhmässä tuollaiset "ei vaikeaa" -vinoilut pois?
Hei! Näin hienoja kuvia vanhasta koneesta, kiitos niistä! Econome-kuvia en kyllä löytänyt. Mut kiitos avusta, tää on kyllä ihan paras ketju!
Vierailija kirjoitti:
Hei! Näin hienoja kuvia vanhasta koneesta, kiitos niistä! Econome-kuvia en kyllä löytänyt. Mut kiitos avusta, tää on kyllä ihan paras ketju!
Outoa, kyllä ne ovat sekä Kuvat-otsikon alla että kun scrollaa toukokuuhun.
Vierailija kirjoitti:
Sinulle, joka kyseli Turun hotelleista. Turkulaisena en niissä ole sattuneesta syystä itse yöpynyt, mutta Seurahuone ainakin on hyvällä paikalla, Logomosta kävelymatkan päässä (kannattaa käyttää vanhan rautatieaseman kohdalla olevaa kävelysiltaa).
Sokos Hotel Wiklundin yhteydessä olevaa Sokosta remontoidaaan ja muutetaan osittain Prismaksi, joten siinä voi tosiaan olla melun riski. Muita hyvällä sijainnilla olevia hotelleja ovat esim. Scandic Hamburger Börs, Scandic Plaza tai Radisson Blu Marina Palace :)
Tulipa mieleen, että täällä Birgittalaisluostarin hotellissa olen kerran yöpynyr. Edullinen ja keskellä kaupunkia. Oma hauska tunnelma, kun nunnat häärivät. Yksinkertainen ok aamiainen. Patjat oli aika ohuet verrattuna oikeaan hotelliin, mutta sopi minun selkään hyvin.
"Oma hauska tunnelma, kun nunnat häärivät. Yksinkertainen ok aamiainen."
Voi hyräillä Doppus Preludiumia.
Vierailija kirjoitti:
HBL, poimintoja (FT Mia Österlund. Åbo Akademi & Helsingfors Universitet). Charmigt glädjebudskap, men brist på djup. - - Frågan från illustratören Lotta Fors gick först till A:et i KAJ. Axel Åhman, redan etablerad barnboksförfattare, bollade frågan vidare till rimfantasten Norrgård. - - Svenskfinlands glädjeambassadör, omtyckt för sitt breda leende och ohejdade skratt. - - Hos bilmekanikern målas nu konstverk med motorolja på väggen, i bussen brister en passagerare ut i operasång – en visuell blinkning till Norrgårds virala parodi på arian ”Nessum dorma”. - -
Den udd som de bästa KAJ-låtarna har kunde ha nyttjats mer. Ska man göra en jämförelse är boken definitivt mer ”Gelateria” än ”Dågär åt böndrin”. - - I Gnistan rubbas stadens stabilitet och strukturer inte, någon rebellkraft spränger inte fram, men text och bild är rörande ense om att idéutbyte ökar livslusten. Ett glädjecredo har levererats. Snällhet behövs, är en bristvara och behöver firas. Men det är inte utan att jag saknar lite solkiga och riviga Vörjeansvibbar.
Mä en ole kirjallisuustieteilijä enkä tohtori enkä ruotsinkielinenkään vaan lapseton umpisuomalainen, joten en millään tavoin asiantuntija. Silti vähän ihmetyttää, että joku kaipaa kolmivuotiaille tarkoitetulta kirjalta syvällisyyttä. Iloisuus ja hauskuus on mun mielestä tässä tapauksessa oikein hyviä ja ihan riittäviä ominaisuuksia. Enkä näin amatöörinä ryhtyisi vertaamaan Jakob Norrgårdin lastenkirjan tekstiä KAJ'n aikuisille suunnattujen biisien sanoituksiin, saati vaatimaan Vörjeans-viboja (!).
Onnellisena olen lukenut sekä originaalin että suomennetun kirjan pariinkin kertaan ja tykkään suuresti. Jakob toden totta on riimittelyn mestari, niin hyvin teksti juoksee, sekä päässä että varsinkin ääneen luettuna. Kuvitus ja teksti tukevat toisiaan just passelisti ja saavat tällaisen keski-ikäisen jäykkiksenkin mielikuvituksen lentämään. Enää odotan sukulaislapsia kyläilemään, jotta pääsen testaamaan kirjaa myös heillä.
https://www.hs.fi/radiotelevisio/art-2000003221132.html
Änglagård elokuva näkyy 3/1993 menneen Forumin salissa 4 (nykyisin Apollo live club elokuvateatterin paikalla). Akvaariorakkaus starring Nicke Lignell ollut myös leffaviikon ohjelmistossa:)
Vierailija kirjoitti:
https://www.hs.fi/radiotelevisio/art-2000003221132.html
Änglagård elokuva näkyy 3/1993 menneen Forumin salissa 4 (nykyisin Apollo live club elokuvateatterin paikalla). Akvaariorakkaus starring Nicke Lignell ollut myös leffaviikon ohjelmistossa:)
Muistan, että kävin katsomassa Änglagård-elokuvan. Se oli varmaan tuo Apollon. Pidin todella paljon. En enää muista juonta ja muutakaan, mutta vaikutuksen teki. Olin tietty nuori nainen ja luultavasti tietty boheemisuus teki vaikutuksen taiteilijasieluisuuseen naiseen. Olisi hauska nähdä nyt uudestaan.
Nythän ne Econome-kuvat löysin, kun oikein minua jaksetaan neuvoa. Kiitos ihanalle! 🥰