Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (21890)
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tästä aiemmin keskusteltu tässä ketjussa? Aloittajan mielestä Kaj'lla on yksi hitti, ja sen "hitteydestä" voidaan varmasti olla hänen kanssaan samaa mieltä. Mutta mitkä muut Kaj'n biisit on teidän mielestänne hittejä ja miksi juuri ne? Mikä tulisi kakkosena sen suuren saunalaulun jälkeen? Mikä on juuri sinulle The Hit?
Vastataan sitten, kun kysytään. Ehkä Spotifyn kuuntelijamäärien perusteella olisi kakkosena Mosquito, mutta sanon Firmans man ja Karaoke. Karaoke ehkä vaatii perusteluita. Se tuntuu jotenkin sellaiselta eteenpäin puskevalta kappaleelta, joka laukkaa horisonttiin kuin hirvi. Hitinhän pitää myös jäädä päähän ja se jää. Eli vastaan nuo kaksi. Ja ehkä Taco HEJ. Siinä on jotain samantapaista kuin Karaokessa. Siinä tuli jo kolme.
^ Mä aloitan viimeisestä kysymyksestä. Mulle Kaj'n The Hit on ehdottomasti Firmans man. Menee heittämällä ohi bastun. Se on niitä lauluja, joista englanniksi sanotaan että it grows on you. Iski kovaa jo silloin kun kuulin sen eka kerran ja iskee kerta kerralta lujempaa. Hemmaplanin versio jysähti kuin pommi.
Jåo nåo on legenda jo eläessään, niin että pakko mainita se seuraavaksi. Kolmantena Älska en gubb, joka yksinkertaisesti vaan sulattaa sydämen. Näiden kuunteluluvuista en tiedä, mutta hittejä ei mun mielestäni tarvitse ainakaan pelkästään kuuntelujen perusteella määritellä.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tästä aiemmin keskusteltu tässä ketjussa? Aloittajan mielestä Kaj'lla on yksi hitti, ja sen "hitteydestä" voidaan varmasti olla hänen kanssaan samaa mieltä. Mutta mitkä muut Kaj'n biisit on teidän mielestänne hittejä ja miksi juuri ne? Mikä tulisi kakkosena sen suuren saunalaulun jälkeen? Mikä on juuri sinulle The Hit?
Heimani i skick.
Vierailija kirjoitti:
^ Mä aloitan viimeisestä kysymyksestä. Mulle Kaj'n The Hit on ehdottomasti Firmans man. Menee heittämällä ohi bastun. Se on niitä lauluja, joista englanniksi sanotaan että it grows on you. Iski kovaa jo silloin kun kuulin sen eka kerran ja iskee kerta kerralta lujempaa. Hemmaplanin versio jysähti kuin pommi.
Jåo nåo on legenda jo eläessään, niin että pakko mainita se seuraavaksi. Kolmantena Älska en gubb, joka yksinkertaisesti vaan sulattaa sydämen. Näiden kuunteluluvuista en tiedä, mutta hittejä ei mun mielestäni tarvitse ainakaan pelkästään kuuntelujen perusteella määritellä.
Hyviä valintoja nuokin.
Minä kuuntelin eilen noita käännösiskelmiä ja nehän oli aikansa hittibiisejä, joita käännettiin, joten jatkan vielä tuosta hitistä sen verran, että käännöshitit jotenkin sujahti uuteen kieleen ehkä vaivattomasti ja se teki niistä kielirajat ylittäviä hittejä. Esimerkiksi Penny Lane is in my ears and in my eyes/ Rööperiin mä kaipaan niin taas uudelleen jne. Kertosäkeen melodia on jotenkin tosi tarttuva ja vahva ja yksinkertainen. Siksi sanoin ehkä nuo KAJ'n biisit. Pidän itse eniten uusista biiseistä Economy PLUSsasta ja koko Karar i arbeit -levystä, mutta en ajattele niitä kappaleita hitteinä samalla tavalla.
Man Cave! Se on mun mielestäni KAJ'n seuraava iso hitti. Kunhan nyt kerkiävät julkaista sen. BBB:n jälkeiset ei ole olleet mun suurimpia suosikkejani, mutta miesluola teki todella vaikutuksen. Hieno melodia ja erityisesti hienot lyriikat. Sanoisin että vanha KAJ is back in business.
Muita hittejä mulle on jo mainitut Firmans man ja Heimani i skick. Myös Kom ti byin kolahtaa aina, vaikka en normaalisti räpistä piittaa yhtään. Mutta Komissa vaan on sitä jotain. Tykkään hirveästi myös Bodilista, siis Bodil twista me beinprotes (jota kaikki ei ehkä edes tunne).
Vierailija kirjoitti:
Man Cave! Se on mun mielestäni KAJ'n seuraava iso hitti. Kunhan nyt kerkiävät julkaista sen. BBB:n jälkeiset ei ole olleet mun suurimpia suosikkejani, mutta miesluola teki todella vaikutuksen. Hieno melodia ja erityisesti hienot lyriikat. Sanoisin että vanha KAJ is back in business.
Muita hittejä mulle on jo mainitut Firmans man ja Heimani i skick. Myös Kom ti byin kolahtaa aina, vaikka en normaalisti räpistä piittaa yhtään. Mutta Komissa vaan on sitä jotain. Tykkään hirveästi myös Bodilista, siis Bodil twista me beinprotes (jota kaikki ei ehkä edes tunne).
Mäkin toivon, että Man Cavesta tulisi hitti. Biisi on mun mielestä todella hyvä. (No mulle iskee tämä Bon Jovi tyyli aina ja missä vaan...) Ja olen enemmän kuin kiinnostunut näkemään, ketkä kaikki ovat tekijäkaartissa, vieläkö sieltä löytyy ruotsalaisia. Jotain kirjoituksia olen nähnyt, missä on oltu tietävinään, että Janne Hyöty olisi ollut jotenkin mukana tuossa biisissä, mutta en usko ennenkuin näen. Olisihan se mukava yllätys.
Vierailija kirjoitti:
Minulle The Hit on ehdottomasti Värm bilin!
Kovinkaan moni ei taida pitää sitä kovin ihmeellisenä kappaleena, ja esim. tuttuni mielestä se on "se huono ja tylsä biisi Karar i arbeit -levyltä". Mutta minusta se on parasta KAJ'ta.
Paljon muitakin hittejä toki on, itselläni on kuunnelluimpien joukossa esim. Firmans man, Text-TV, Kaffitår ja Dansgolv. Myös Economy Plus ja Gelateria ovat soineet ahkerasti kuluneena kesänä.
Heimani, Kom ti byin, YOLO, Firmans man ja Gelateria on mun oman listan kovimmat hitit 🤩
Grim on muistanut Vörjeansin olemassaolon ja katsonut Ta me heimin. Hän toivoo, että tulisi Vörjeans-musikaali. Hän myös mainitsee odottavansa uutta kappaletta, joka on luvattu (Man Cave).
Vierailija kirjoitti:
Grim on muistanut Vörjeansin olemassaolon ja katsonut Ta me heimin. Hän toivoo, että tulisi Vörjeans-musikaali. Hän myös mainitsee odottavansa uutta kappaletta, joka on luvattu (Man Cave).
Onko hän katsonut Smak ilag -version vai jonkun fanin kuvaaman Teatro-version?
Ajatus Vörjeans-musikaalista naurattaa. Ihmiset istuisivatkin siivosti teatteripenkeissä. Juoni olisi sitä, että ryypättäisiin, syötäisiin grillillä, soitettaisiin ja ajettaisiin Volvolla.
Toisaalta olen käynyt katsomassa Musiikkiteatterin esityksiä ja ei ne paljon sen ihmeellisempiä tarinoita ole. Jos musiikki olisi hyvää, niin mikä ettei. Edelleen ongelmana olisi penkeillä pysyminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatus Vörjeans-musikaalista naurattaa. Ihmiset istuisivatkin siivosti teatteripenkeissä. Juoni olisi sitä, että ryypättäisiin, syötäisiin grillillä, soitettaisiin ja ajettaisiin Volvolla.
Toisaalta olen käynyt katsomassa Musiikkiteatterin esityksiä ja ei ne paljon sen ihmeellisempiä tarinoita ole. Jos musiikki olisi hyvää, niin mikä ettei. Edelleen ongelmana olisi penkeillä pysyminen.
Smak ilagin. Siitä löytyy tekstitetty video. On sääli, ettei Marlenesta ole muuta kuin fanivideoita ilman tekstitystä. Se menee puoliksi hukkaan jos ei ymmärrä muutakin kuin Määninin tepastelua lavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta olen käynyt katsomassa Musiikkiteatterin esityksiä ja ei ne paljon sen ihmeellisempiä tarinoita ole. Jos musiikki olisi hyvää, niin mikä ettei. Edelleen ongelmana olisi penkeillä pysyminen.Smak ilagin. Siitä löytyy tekstitetty video. On sääli, ettei Marlenesta ole muuta kuin fanivideoita ilman tekstitystä. Se menee puoliksi hukkaan jos ei ymmärrä muutakin kuin Määninin tepastelua lavalla.
Jos hän tykkää Vörjeansistä, hän voisi katsoa koko Smak ilagin. Se on käännetty kokonaan englanniksi ja siinä on myös huvittavia tarinallisia elementtejä.
https://www.instagram.com/reel/DdLaPz3Cagb/
Nyt tästä Mixmegapoolin haastattelusta löytyy pätkä myös kuvan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta olen käynyt katsomassa Musiikkiteatterin esityksiä ja ei ne paljon sen ihmeellisempiä tarinoita ole. Jos musiikki olisi hyvää, niin mikä ettei. Edelleen ongelmana olisi penkeillä pysyminen.Smak ilagin. Siitä löytyy tekstitetty video. On sääli, ettei Marlenesta ole muuta kuin fanivideoita ilman tekstitystä. Se menee puoliksi hukkaan jos ei ymmärrä muutakin kuin Määninin tepastelua lavalla.
Jos hän tykkää Vörjeansistä, hän voisi katsoa koko Smak ilagin. Se on käännetty kokonaan englanniksi ja siinä on myös huvittavia tarinallisia elementtejä.
On vinkattu ja ehdotin jopa X3M-haastattelua, vaikkei siinä ole biisejä.
Oi oi mitä lupauksia tässä uudessa haastattelussa on. Jakob on kirjoittanut sekä uuden KaAJ- biisin, että Vörjeans-biisin. Lisäksi musikaalin kirjoittaminen on taas noussut esiin. Muutakin kivaa tässä kerrotaan. https://yle.fi/a/7-10105059
Vierailija kirjoitti:
Oi oi mitä lupauksia tässä uudessa haastattelussa on. Jakob on kirjoittanut sekä uuden KaAJ- biisin, että Vörjeans-biisin. Lisäksi musikaalin kirjoittaminen on taas noussut esiin. Muutakin kivaa tässä kerrotaan. https://yle.fi/a/7-10105059
Musta oli erityisen ihanaa lukea tuo Jakobin KAJ-lupaus. Että tekee hän ikinä mitä muuta hyvänsä (ja hänhän toden totta tekee), KAJ pysyy silti aina ykkösasiana. Niin mä olen sisimmässäni ajatellutkin, vaikka esimerkiksi täällä on joskus uumoiltu hänen lähtevän tekemään omaa yksityistä karriääriään Ruotsiin. Mutta KAJ on jotain ainutlaatuista, sellaista mihin kukaan pojista ei yksinään pystyisi (ja johon kukaan muukaan ei pystyisi). KAJ'ssa 1 + 1 + 1 on niin paljon enemmän kuin kolme.
Ja toiseksi ihaninta oli lupaus vielä (ainakin) yhdestä KAJ-musikaalista. Sellaisiakaan ei kukaan muu maailmassa kirjoita, joten onhan se heille kansalaisvelvollisuuskin. Miten kävikin ihmisellä sellainen tuuri, että elää samaan aikaan kuin KAJ. :)
Vierailija kirjoitti:
Jakob on todellakin varsinainen idéspruta! Tammikuussa Tavastialla ehkä kuulemme sitten tämän uuden biisin :). Uutta musikaalia saadaan varmasti odottaa vielä jokunen vuosi. Kuten Jakob sanoo, se on piiiiiiitkä ja vaativa prosessi ja tarvitsee aikaa. Toivottavasti kipinä heillä sen tekemiseen säilyy ja saamme vielä jonakin päivänä nähdä uuden KAJ-musikaalin. Ei kahta ilman kolmatta. Olispa kiva tietää, joko heillä on olemassa vakavasti otettavia aihioita siihen, vai odotuttaako sopiva idea vielä itseään.
Mä uskon, että pojilla on musikaaliaiheista runsaudenpula. Heillähän syttyy kaikilla päässä ideoita solkenaan. Pitää sitten vaan osata valita se paras.
Olen itse kiihkeä Vörjeans-fani ja lumoudun aina yhtä paljon Määninin lasittuneesta katseesta ja Frepan lepattavista farkuista. Silti toivon, että tuleva musikaali ei käsittele näitä Vöyrin kovimpia raggareita. Siinähän olisi väistämättä mukana myös Marlene ja hänen vatosänginsä, ja sitten olisi pakko bännätä alaikäiset katsomosta. Mieluummin koko perheelle sopivaa huvia, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jakob on todellakin varsinainen idéspruta! Tammikuussa Tavastialla ehkä kuulemme sitten tämän uuden biisin :). Uutta musikaalia saadaan varmasti odottaa vielä jokunen vuosi. Kuten Jakob sanoo, se on piiiiiiitkä ja vaativa prosessi ja tarvitsee aikaa. Toivottavasti kipinä heillä sen tekemiseen säilyy ja saamme vielä jonakin päivänä nähdä uuden KAJ-musikaalin. Ei kahta ilman kolmatta. Olispa kiva tietää, joko heillä on olemassa vakavasti otettavia aihioita siihen, vai odotuttaako sopiva idea vielä itseään.
Jep. Ja idea tulee kun on tullakseen. Se ei kysy aikaa eikä paikkaa. Teatteriharjoitusten odottelutauotkin käytetään sitten hyödyllisesti, luovaan työhön ja kirjoittamiseen.... Arbetsmoral som en lutheran!
Mä näin muistaakseni Facebookin viisufaniryhmässä nuo Suomen ehdokkaat sillon kun äänestys alkoi ja ajattelin että kiva, että KAJ valittu ehdolle, mutta tuskin voittavat. Ajattelin ettei Economy plus olisi niin paljon suomalaisten viisufanien mieleen. Kiva yllättyä positiivisesti, vieläpä melko selvällä erolla kakkoseen voittivat!