Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (5093)
KAJ on kulttuurin monilahjakkuus. Löytyy myös tv:stä, teatterista ja kirjahyllystä.
Harrastus kasvoi työksi ja kaikilla on myös alan koulutus.
Eilen olin keikalla ja kyllä heillä tunniksi riitti hyvää musaa, tykkään monestakin kappaleesta tosi paljon. Paljon enemmän kuin Bara Bada Bastusta. Osaavat myös esiintyä ja kyllä he suomeksi myös välillä spiikkasivat, ihan hyvin sujui sekin. Tykkäsin tosi paljon keikasta!
Kuunnellaan enlanniksikin musiikkia, miksi ei ruotsiksi. Kuuntelen paljonkin Ruotsin antia musiikin saralla, vaikka ihan umpisuomenkielinen olen.
Heillähän on jo vaikka millä mitalla hyvää musiikkia. Ei vain ole lyönyt aiemmin läpi suomalaisilla radiokanavilla. Jopa oma mieheni, joka ei ruotsia ymmärrä paljon mitään tykkää kuunnella heitä. Etenkin text tv sai häneltä kehuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuon Bara Bada Bastun kirjoittanut joku ulkopuolinen säveltäjä ja tuottanut myöskin. Eli toistaiseksi KAJ on nollan hitin bändi, vain coveroinut jonkun toisen vision. Käärijä on tehnyt jo monta hyvää muutakin biisiä, esim. Ruoska.
Meinaatko, että suurin osa suomalaisten iskelmälaulajien kotimaiset kappaleet ovat covereita, esim. Dannyn? Jos KAJ:n biisi on mielestäsi cover, kuka sen on esittänyt aiemmin julkisesti? Loppupäätelmä: Sinä raukka et edes tiedä, mitä cover tarkoittaa ja silti esiinnyt termin asiantuntijana. Hävetä sinua saa tuosta tolloudesta.
No suurin osa vanhemmista suomalaisista iskelmistä *on* käännösbiisejä, eli covereita.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole, paitsi suomenkielisten silmissä tietty. Jokainen suomenruotsalainen heidät tietää ja pysyvät jonkun aikaa Ruotsissakin pinnalla.
Käärijä on Euroopan menestynein suomenkielinen artisti. On siihenkin enemmän kuin yksi hitti tarvittu ja hänellä on yhteiskappaleita monien artistien kanssa.
Minä olen suomenruotsalainen ja kuulin bändistä ensimmäistä kertaa euroviisujen yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Käykääpä Youtubesta katsomassa niin huomaatte pian, että bändillä on monta hyvää biisiä. Itse tykkään esim. paljon kappaleista Jåo nåo e ja jåo YOLO ja jåo, Taco hej, Pa To Ta Na Kako ja Firmans Man. Myös cover Nissan bromsa on huippu!
Ei noita biisejä suomenkieliset kuuntele.
Yllättävän monipuolinen repertuaari heillä. Nissan bromsa on huippu!
Toivon pojille kaikkea hyvää, enkä sure, jollei seuraavaa bastua tule. Heillä on vankka ohjelmisto, ammattitaito ja kotiasiat kunnossa.
Kuulin KAJ:sta ensimmäisen kerran vuonna 2014 ja heillä on todellakin muitakin hittejä kuin "bara bada bastu".
Ovat olleet monta vuotta todella suosittu bändi kaksikielisillä paikkakunnilla.
Olen suomenkielinen ja olen tutustunut Kaj:n biiseihin jo 10 vuotta sitten, siellä on monta hyvää. Todella lahjakkaita tyyppejä.
Hiukan nauratti, kun joku suomalainen musiikkipomo mainitsi jossain haastattelussa Ruotsin euroviisukarsintojen jälkeen, ettei palkkaa yhden biisin bändejä. Ymmärrän, etteivät maallikot tiedä bändiä, mutta kyllä musiikkialan ihmisen pitäisi olla kartalla oman maansa musiikista.
Vuoden päästä ei kukaan enää muistakaan. Ohi menee huuma. Suomalaisia ei pitkään vöyriläinen musiikki kiinnosta. Nyt KAIn pojat ottavat ilon irti ja rahat kuten pitääkin , Dna, Hartwall ja muut maksavat hetken, kun huuma on ohi, jää vain Pohjanmaan ruotsinkielinen fanilauma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuon Bara Bada Bastun kirjoittanut joku ulkopuolinen säveltäjä ja tuottanut myöskin. Eli toistaiseksi KAJ on nollan hitin bändi, vain coveroinut jonkun toisen vision. Käärijä on tehnyt jo monta hyvää muutakin biisiä, esim. Ruoska.
Meinaatko, että suurin osa suomalaisten iskelmälaulajien kotimaiset kappaleet ovat covereita, esim. Dannyn? Jos KAJ:n biisi on mielestäsi cover, kuka sen on esittänyt aiemmin julkisesti? Loppupäätelmä: Sinä raukka et edes tiedä, mitä cover tarkoittaa ja silti esiinnyt termin asiantuntijana. Hävetä sinua saa tuosta tolloudesta.
No suurin osa vanhemmista suomalaisista iskelmistä *on* käännösbiisejä, eli covereita.
Äläpä höpötä, kun et tiedä kumminkaan. Esim. Katri Helenan kappaleet ovat suurimmalta osaltaan juuri hänelle tehtyjä, samoin Paula Koivuniemen, puhumattakaan Jukka Kuoppamäestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KAJ:lla on vaikka miten paljon hauskoja kappaleita. Ylipäänsä ruotsiksi tehdään Suomessa paljon musiikkia, josta suomenkieliset ovat autuaan tietämättömiä.
Niin? Se on tarkoitettukin vain ruotsin kieliselle vähemmistölle.
Ei ole. Esimerkiksi minä, suomenkielinen, olen kuunnellut KAJn kappaleita jo vuosia. Kaikkihan sitä ruotsia osaavat Suomessa.
Tästä tuli mieleen että minä umpi suomalaisena ymmärrän Kajn biisien sanoja paremmin kuin moni tietämäni suomenruotsalainen😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KAJ on pitkän linjan huumoriyhtye, siis muistan nähneeni joskus varmaan parikymmentä vuotta sitten jo silloiselta YLE:n ruotsinkieliseltä kanavalta näiden keikan. On vaan ollut pienen ankdammen-yhteisön tiedossa.
Äläpä liioittwle. Keväällä tuli Femmalta bändin 10-v bileiden taltiointia. Ei nämä heput ole sentään 12-vuotisina aloittaneet niin, että olisi ihan televisioitu.
KAJ on perustettu vuonna 2009.
Vierailija kirjoitti:
Vuoden päästä ei kukaan enää muistakaan. Ohi menee huuma. Suomalaisia ei pitkään vöyriläinen musiikki kiinnosta. Nyt KAIn pojat ottavat ilon irti ja rahat kuten pitääkin , Dna, Hartwall ja muut maksavat hetken, kun huuma on ohi, jää vain Pohjanmaan ruotsinkielinen fanilauma.
Kiitos kannustuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käykääpä Youtubesta katsomassa niin huomaatte pian, että bändillä on monta hyvää biisiä. Itse tykkään esim. paljon kappaleista Jåo nåo e ja jåo YOLO ja jåo, Taco hej, Pa To Ta Na Kako ja Firmans Man. Myös cover Nissan bromsa on huippu!
Ei noita biisejä suomenkieliset kuuntele.
Kuuntelevatpas.
Minä olen ihan suomenkielinen. Enkä ollut kuullut KAJ:sta ennen Euroviisuja. Mutta olen käynyt kuuntelemassa heidän kappaleitaan Youtubessa ja tosi hyviä kappaleita on monta. Kappaleiden käännökset löytyvät ihan googlettamalla. Ja kyllähän noista nyt jotain ymmärtää ihan lukion ruotsinkin perusteella.