Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (5093)
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuon Bara Bada Bastun kirjoittanut joku ulkopuolinen säveltäjä ja tuottanut myöskin. Eli toistaiseksi KAJ on nollan hitin bändi, vain coveroinut jonkun toisen vision. Käärijä on tehnyt jo monta hyvää muutakin biisiä, esim. Ruoska.
Ei ole. Löysin heidän instagram-tililtään taltioinnin kesältä 2024. Videolla he olivat kirjoittamassa Bara bada bastua. Ruotsalaiset tarvittiin mukaan teknisesti, koska Melodifestivalenin sääntöjen mukaan säveltäjätiimin yhden jäsenen täytyy olla joko Ruotsin kansalainen tai kirjoilla Ruotsissa.
KAJ'lla riittää hittejä enemmän kuin sinä osaat koko elämäsi aikana säveltää, ja Bara bada bastu on bändin laajassa tuotannossa sieltä yksinkertaisimmasta päästä.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän monipuolinen repertuaari heillä. Nissan bromsa on huippu!
Toivon pojille kaikkea hyvää, enkä sure, jollei seuraavaa bastua tule. Heillä on vankka ohjelmisto, ammattitaito ja kotiasiat kunnossa.
Uusin kappale Mosquito ilmestyy huomenna. Esittivät sen eilen Nordiksen keikalla.
Mun mielipide: he ovat lahjakkaita ja heillä on paljon tosi hyviä biisejä, mutta jos he haluavat nousta isoksi kestosuosikiksi Suomessa tai Ruotsissa, niin heidän pitäisi kyllä tehdä enemmän sellaisia biisejä, joissa on vähemmän vahva murre. Bara bada bastu on "helpotettu versio", vanhemmissa kappaleissa on enemmän sellaista, jonka ymmärtäminen on hankalaa myös ruotsinkielisille. Jos tekevät lisää ymmärrettävämpää materiaalia, niin uskon että suosio jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä on sinulle ongelma, ap?
Hän lie hengenheimolainen näiden musiikkitietäjien kanssa, joiden mielestä Maaritilla on vain yksi ainoa hitti eli Jäätelökesä. Heidän aivonsa ei yksinkertaisesti osaa tallentaa muuta kuin yhden biisin per esittäjä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielipide: he ovat lahjakkaita ja heillä on paljon tosi hyviä biisejä, mutta jos he haluavat nousta isoksi kestosuosikiksi Suomessa tai Ruotsissa, niin heidän pitäisi kyllä tehdä enemmän sellaisia biisejä, joissa on vähemmän vahva murre. Bara bada bastu on "helpotettu versio", vanhemmissa kappaleissa on enemmän sellaista, jonka ymmärtäminen on hankalaa myös ruotsinkielisille. Jos tekevät lisää ymmärrettävämpää materiaalia, niin uskon että suosio jatkuu.
No jaa. Itse sanoivat asiaan, että ennuste oli, ettei vöyrillä pärjää edes Vaasassa, liian vaikea ymmärtää. Kuitenkin yhtälö toimii: heidän lumovoimastaan puolet tulee siitä, että heihin pitää pysähtyä ja paneutua, ja perehtyminen helpottuu kun fanit kääntävät heidän juttujaan melkoista vauhtia. Ruotsalaiset laulavat mukana innoissaan ja suomalaisistakin ne, jotka kehtaavat. Porukka itkee ja kirkuu, jotain siinä on muutakin kuin hassu hitti ehkä silloin?
Purskahdin ääneen nauramaan ajatusta, että KAJ olisi "yhden hitin ihme".
He ovat tehneet musiikkia 16 vuotta ja niiden varrella aika monta laulua, jotka ovat keränneet toista miljoonaa, jotkut yli kaksi miljoonaa katselua/striimausta. Olen kuunnellut heidän kaikki seitsemän albumiaan enkä löytänyt yhdeltäkään yhtään huonoa piisiä.
Kannattaa tsekata Youtubesta vaikkapa Taco hej, Pa to ta na kako sekä Jåo nåo e ja YOLO ja nåo. Hienoja ovat myös esimerkiksi Tango taas ja Heimani i skick ja uudemmista vaikka Karar i arbeit ja Ängeln i e-posten.
Aivan hillitön on heidän alter egonsa eli rockabillybändi Vörjeans [lausutaan samoin kuin "virgins"].
He ovat myös kirjoittaneet kaksi (loistavaa) musikaalia, jotka myivät kaikki näytökset loppuun Wasa Teaterin viimeistä paikkaa myöten.
Vierailija kirjoitti:
Purskahdin ääneen nauramaan ajatusta, että KAJ olisi "yhden hitin ihme".
He ovat tehneet musiikkia 16 vuotta ja niiden varrella aika monta laulua, jotka ovat keränneet toista miljoonaa, jotkut yli kaksi miljoonaa katselua/striimausta. Olen kuunnellut heidän kaikki seitsemän albumiaan enkä löytänyt yhdeltäkään yhtään huonoa piisiä.
Kannattaa tsekata Youtubesta vaikkapa Taco hej, Pa to ta na kako sekä Jåo nåo e ja YOLO ja nåo. Hienoja ovat myös esimerkiksi Tango taas ja Heimani i skick ja uudemmista vaikka Karar i arbeit ja Ängeln i e-posten.
Aivan hillitön on heidän alter egonsa eli rockabillybändi Vörjeans [lausutaan samoin kuin "virgins"].
He ovat myös kirjoittaneet kaksi (loistavaa) musikaalia, jotka myivät kaikki näytökset loppuun Wasa Teaterin viimeistä paikkaa myöten.
Tämä! Itse kuulin koko bändistä ekaa kertaa vasta euroviisujen myötä - niinkuin hyvin monet muutkin suomenkieliset. Tutustuin heidän tuotantoonsa ja mikä aarreaitta sieltä paljastuikaan! Todella lahjakkaita tyyppejä. Ovat säveltäneet, käsikirjoittaneet ja sanoittaneet esim. nuo molemmat musikaalinsa alle 3-kymppisinä. Kaiken lisäksi näyttelevät itse niissä mukana, jopa useammassa eri roolissa. Ja minä, joka en rap-musiikista aikaisemmin ole ollenkaan välittänyt, kuuntelen lähes päivittäin "Kom ti byin" kappaletta, joka on hieno kunnianosoitus poikien omalle kotiseudulle ja omille juurille.
Kaikilla meillä on oma musiikkimaku. Jos joku ei KAJ'sta tykkää tai ei välitä tutustua, niin se on tietysti ok, ja se on asia, josta on aivan turha alkaa väittelemään. Mutta jos jotakuta kiinnostaa, niin YouTube on pullollaan materiaalia, kuten täällä varmaan jo on todettukin. KAJ ei todellakaan ole pelkästään BBB!
Viime aikoina on korostettu heidän hauskoja ja hilpeitä kappaleitaan, Bara bada bastua etunenässä. Tänään julkaistu Mosquito näyttää kuuluvan samaan sarjaan, eikä siinä mitään. Omasta mielestäni heidän hauskoista lauluistaan paras on kuitenkin Dågär åt böndrin. Varsinainen suomalaisuuden vaatimattomuuden kiteytys!
Omaan makuuni ovat silti eniten heidän vakavammat ja "kauniimmat" melodiansa. Edelliseltä albumilta esimerkiksi Älska en gubb ja Värm bilin. Ja musikaalituotannon Flaggan i topp saa minut aina kyyneliin, niin monta kertaa kuin olen sen kuunnellutkin.
Suosittelen tutustumista heidän tuotantoonsa. Tulee heiltä uusia hittejä tai ei, varasto on pullollaan vanhoja.
Kyllä minä huuatin karismaattinen roskakori eli hupparipäivää jo 10 vuotta sitten ja samoiten text tv on ollut soittolistalla jo vuosia sitten.
Vierailija kirjoitti:
Viime aikoina on korostettu heidän hauskoja ja hilpeitä kappaleitaan, Bara bada bastua etunenässä. Tänään julkaistu Mosquito näyttää kuuluvan samaan sarjaan, eikä siinä mitään. Omasta mielestäni heidän hauskoista lauluistaan paras on kuitenkin Dågär åt böndrin. Varsinainen suomalaisuuden vaatimattomuuden kiteytys!
Omaan makuuni ovat silti eniten heidän vakavammat ja "kauniimmat" melodiansa. Edelliseltä albumilta esimerkiksi Älska en gubb ja Värm bilin. Ja musikaalituotannon Flaggan i topp saa minut aina kyyneliin, niin monta kertaa kuin olen sen kuunnellutkin.
Suosittelen tutustumista heidän tuotantoonsa. Tulee heiltä uusia hittejä tai ei, varasto on pullollaan vanhoja.
Mosquito on sinänsä hauska kesähitti, jonka ilmeisesti tekivät Baselissa kaiken Euroviisurumban ohessa (miten riittääkään energiaa...) . Oletan, että se on tarkoitettukin tällaiseksi kevyeksi kesähitiksi. Itse toivon kuitenkin, että kunhan pojat saavat tämän kesäkiertuerupeaman ja syksyn jäähallikonsertin purkkiin, niin keskittyvät luomaan uutta "todellista" KAJ-musiikkia, mitä olemme aiemminkin heiltä saaneet kuulla. Erityisesti pidän heidän lyriikoistaan, jotka ovat oivaltavia, monitasoisia ja niin samaistuttavia. Hauskojen sanojen takana piilee usein vakavampi ja tärkeä sanoma.
Mielenkiintoista nähdä, mihin suuntaan sitten lähtevät jatkossa. Toivottavasti eivät ns. "myy itseään" pelkästään hittitehtailulle, vaan jatkavat kunnianhimoisesti aiemmin valitsemallaan tiellä.
Vierailija kirjoitti:
Flaggan i topp ON ihana. Mutta se pitää nähdä osana koko musikaalia, juonenkulku on niin tärkeä ja se hetki, jossa Flaggan i topp esitetään. Se kokonaisuus on se joka tekee vaikutuksen. Yle Areenasta voi katsoa koko musikaalin (nimi on Botnia Paradise).
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, kuten myös Lordi ja Käärijä.
Lordi oli suosittu jo ennen Euroviisuja.
Nämä kaverithan ovat monipuolisia osaajia, Kaj on vain yksi heidän juttunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vägg i vägg on hulvaton.
Todellakin! Hihitin hulluna kun kuulin sen ensimmäisen kerran. Enkä silloin vielä edes tajunnut sitä yksityiskohtaa, että se on parodia ruotsalaisista dansband-yhtyeistä (mielessäni vain vähän ihmettelin, miksi se on riksvenskaksi). Nyt kun tuonkin tiedän, naurattaa vielä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, eikä ole Käärijäkään.
🤣🤣🤣
Turha naureskella. Se että jonkin euroviisubiisin jälkeen juuri sinä et kuulisi artisteilta muita biisejä, kertoo vain että et ollut alun alkaenkaan kohderyhmää. Ei Lordikaan ole kiinnostanut kuin hevi-ihmisiä myöhemmin.
No justhan ne julkaisi seuraavan hittinsä eli Mosquiton ja aiemmin julkaistuja on vaikka ja kuinka.
Eilinen keikka oli ihana, ja jäi monta hyvää kappaletta kuulematta. Omia suosikkejani ovat mm. Hei muija ja Fuck my life.