Kanttarellit ovat nousseet!
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kanttarellimuhennos on hyvää.
Kantarellimuhennos
On tosiaan muhennettu hyvä sana. 80-luvulla jokaikisessä sienikirjassa oli vielä kanttarelli.
Vierailija kirjoitti:
Absinthium - absintti
Mentha - minttu
Cantharellus - kanttarelli
Tämä on yleinen periaate latinasta suomeen. Kielitoimistossa on taas haluttu päteä poistalla toinen t.
Suku Cantharellus, yleisesti tunnettu kantarelleina, sisältää useita syötäviä lajeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kanttarellimuhennos on hyvää.
Kantarellimuhennos
On tosiaan muhennettu hyvä sana. 80-luvulla jokaikisessä sienikirjassa oli vielä kanttarelli.
Ei ollut. Ei ole vaihtunut missään vaiheessa kirjoitusasu.
Minun elämässä ainakin yksi asia on ollut varma iät ja ajat. Sieniin en koske kuin virkavallan pakottamana!
Meidän mökin lähistöllä kanttarellit jo nousevat. Olen syönyt niitä oman kiintiöni täyteen elämäni aikana, enkä halua syödä niitä enää. Niitä piti saada aina ja sitten vain tuli yöks, joka on jatkunut jo useamman vuoden. Sienestäminen on kyllä kivaa ja poimin muille.
Olen löytänyt ja niitä tuntuu olevan todella paljon tänä vuonna ainakin täällä lounaassa päin.
Eipä se ihmekään kun on satanut kuukauden putkeen.
Vierailija kirjoitti:
Meidän mökin lähistöllä kanttarellit jo nousevat. Olen syönyt niitä oman kiintiöni täyteen elämäni aikana, enkä halua syödä niitä enää. Niitä piti saada aina ja sitten vain tuli yöks, joka on jatkunut jo useamman vuoden. Sienestäminen on kyllä kivaa ja poimin muille.
kantarellit
Lantu, mintu, kyntilä, kantori, kvanti, korinti, kommenti...
Voihan sitä kieltä lyhentää. 😂
Opetelkaa sanomaan keltavahvero. Sillä päästään jokavuotisesta kahden t:n ongelmasta. Yhdellä t:llähän se on, mutta kun tuntuu olevan kovin vaikea muistaa.
Ja kiitos tiedosta. Lähdenkin kohta metsään.
Kohta pääsee tekemään taas ihanaa kärpässienisalaattia!
Pisteet puuttuvat.