Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen! (Vela) Jos olisit TITANICILLA, antaisitko paikkasi pelastusveneessä

Vierailija
02.07.2025 |

perheelliselle miehelle vai pitäisikö sen itse? 

Kommentit (301)

Vierailija
1/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin jossain kolmanessa luokassa hukkumassa, ei köyhälle naiselle olisi välttämättä löytynyt paikkaa tai aikaa päästä sinne pelastusveneille.

Vierailija
2/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin sen itse kuten kaikki muutkin. Syö tai tule syödyksi! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin antaakin, ainakin jos olisi siina tilanteessa lapsi sylissa. Toki Titanicilla pelastusveneiden lastaaminen oli helvetinmoista saatoa muutenkin.

Vierailija
4/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin itse, hoidan sisaruksen lapsia enemmän kuin näiden isä. 

Vierailija
5/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toivoisin että olisi rohkautta antaa paikka. Kyllähän mä tällaisena yksinäisenä keski-ikäisenä naisena olen aika hyödytön useimpiin muihin verrattuna siinä mielessä, ettei minua juuri kukaan jäisi kaipaamaan ja suremaan, jos menehtyisin. Eli kokisin oikeaksi että antaisin paikan jollekin muulle. Eri asia sitten tulisiko tilanteen ollessa päällä paniikkireaktio ja yrittäisi vaan kuolemanpelossa pelastautua.

Vierailija
6/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisitteko incelille paikan pliis🥺

Vierailija
7/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estonialta henkiin jäi lähinnä miehiä. Raivasivat heikommat surutta tieltään. 

Vierailija
8/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin jossain kolmanessa luokassa hukkumassa, ei köyhälle naiselle olisi välttämättä löytynyt paikkaa tai aikaa päästä sinne pelastusveneille.

Kolmannen luokan naismatkustajista pelastui 46%, miehistä 16% ja lapsista 34%. Ero ensimmäiseen luokkaan on aika iso, sillä siellä naisista pelastui 97%, lapsista 100% ja miehistä 33%. Eli kolmannen luokan naismatkustajan tilanne ei olisi ollut aivan toivoton. Surkein tilanne oli kaiketi toisen luokan miesmatkustajilla, joista pelastui vain 8%.

Vierailija
9/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisi johtua siitä, että olivat baarissa yläkansilla kun se onnettomuus tapahtui. Estoniassa parhaiten selvisi ne, jotka olivat vielä onnettomuuden aikaa baarissa.

Vierailija
10/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä äitinä muistan, että kaikenlaisissa hätätilanteissa minut ja lapset tönäistiin syrjään ja miehet kiilasivat edellemme. Aina miehet.

Vierailija
11/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Estonian tapauksessa onnettomuus tapahtui niin nopeasti, että pelastumisen ratkaisi lähinnä se, kuinka nopeasti ymmärsi yrittää pelastautua ja kuinka hyvässä kunnossa oli. En oikein usko, että keskellä yötä hyvin nopeasti kaatuvassa laivassa olisi tarvinnut raivata ketään tieltä, vaan sieltä pelastui osa niistä, joilla oli tilaisuus yrittää pelastautua.

Vierailija
12/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea syyllistää miehiä(kään) jos paniikissa iskee itsesuojeluvaisto päälle. Titanicilla ongelma taisi olla ennemmin se että kukaan ei uskonut uppoamiseen, joten ihmisiä piti houkutella pelastusveneisiin.

Vierailija
13/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään antaisi paikkaani yhdellekään muulle, oli kyseessä mies, nainen, äiti, isä, vanhus, lapsi tai nuori. Ei kukaan ole antanut minulle yhtään mitään elämäni aikana, joten miksi ihmeessä minä antaisin jotain muille?

Vierailija
14/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on Vela?

Vierailija
15/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä äitinä muistan, että kaikenlaisissa hätätilanteissa minut ja lapset tönäistiin syrjään ja miehet kiilasivat edellemme. Aina miehet.

MInkähänlaisista hätätilanteista nyt puhut? Äärimmäisen harvat joutuvat elämänsä aikana useampaan kuin yhteen todelliseen hätätilanteeseen.

Vierailija
16/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaisitteko incelille paikan pliis🥺

Happamalle vanhallepiialle, tarkoitat siis?

Vierailija
17/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisi johtua siitä, että olivat baarissa yläkansilla kun se onnettomuus tapahtui. Estoniassa parhaiten selvisi ne, jotka olivat vielä onnettomuuden aikaa baarissa.

Estonia kallistui nopeasti, eli jos ei ollut kymmenessä minuutissa (visiirin irtoamisesta) ulkona niin poispääsy vaati paljon fyysistä voimaa, jopa siellä baareissa.

Vierailija
18/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka on Vela?

Vapaaehtoisesti lapseton, ei ole halunnut omia lapsia.

Vierailija
19/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Titanicillahan oli liian vähän pelastusveneitä, joita ei kerrotusti edes lastattu niin täyteen kuin olisi ollut mahdollista. Ei siis olisi edes tarvinnut luovuttaa paikkaansa, kun olisi pitänyt huolta, että vene saadaan täyteen. 

Vierailija
20/301 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin tietysti. Ei kestäisi luonne istua siinä ihan pokkana tukkimassa tietä, jos lapsia on jäämässä ulkopuolelle.