Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko rikas vai köyhä?

Vierailija
02.07.2025 |

Tehdäänpä gallup! 

Oletko rikas vai köyhä?

Vaihtoehdot

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvätuloinen, noin 90 000€ vuodessa. 

Vierailija
22/43 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienituloinen, mutta onneksi oli tänään varaa käydä ostamassa jäätelöt. Hyvää kesää! 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin menee. Meidät kai luetaan hyvätuloisiksi. 

Vierailija
24/43 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin pienituloinen mutta minulla on paljon omaisuutta.

Vierailija
25/43 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisella keskituloisellakin alkaa kyllä omaisuutta jo olla tässä iässä aika hyvin, ja lainat maksettu. 

Vierailija
26/43 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki palstalaiset on omasta mielestään vähintään hyvätuloisia. Älkää unohtako painavaa osakesalkkua joka vaan nousee eikä koskaan laske 

Aika järkeviltähän nuo palkit tällä hetkellä näyttävät. Sinulla on varmaan otantavääristymää? Minun silmiini palstalaiset ovat aina köyhiä ja kurjia, mutta me luetaan varmaan eri ketjuja... 

Sellaiset, joilla rahaa on kirjoittavat tietysti ketjuihin joissa keskustellaan osakkeista ja rahasta koska sellaiset asiat heitä koskettaa.... 

Vierailija
27/43 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta hyvätuloinen (vuositulot noin 85 000) mutta toisaalta niillä tuloilla pitää elättää itseni lisäksi myös kaksi teiniä (toki heistä saan vielä toistaiseksi lisätuloja 750 euroa netto kuussa). Ehkä siis faktisesti keskituloinen? 

Vierailija
28/43 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän vaikuttaa aika suuresti myös esim avioliitto ja perhetausta. Itse olen keskituloinen, mutten elä keskituloisen elämää. 

Vierailija
29/43 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa lähes kaikki on verojen jälkeen keskituloisia. 

Vierailija
30/43 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varakkuus ja hyvätuloisuus on kaksi eri asiaa. Voi olla tuloton miljonääri tai hyvätuloinen, vaikkei omaisuutta olisikaan.

Itse olen kaiketi hyvätuloinen ja varakas, kun kuulun sekä palkkani, että omaisuuteni suhteen ylinpään desiiliin.

Vierailija
31/43 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lailla keskimääräiseen tuo oma tulotaso osuu enkä valita.

Vierailija
32/43 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku aika sitten alettiin miettimään, että meidät luetaan yhteisillä tuloilla reilusti hyvätuloisiksi vaikka aika tavallisina itseämme pidetään. Kireä verotus huolehtii siitä, että laajoista vastuista jää palkkaa lopulta melko vähän käteen asti ja joku alv sitten hoitelee loput.

Vierailija
33/43 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mihin vertaa. Nettovarallisuus jossain puolen miljoonan kohdilla, mikä ei ole mitään rikkaisiin ihmisiin verrattuna, mutta hurjan paljon enemmän kuin suurin osa maailman ihmisistä ikinä omistaa. 

Suomalaisiin verrattuna tietysti, olet varmaankin hyvätuloinen. 

Eihän omaisuus kerro tuloista.

Vierailija
34/43 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvätuloisia numeroiden puolesta, mutta ei kyllä yhtään siltä tunnu. 

Vierailija
35/43 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus aiheesta numeroa 27.500, vastaus olen toimeentuleva piste.

Vierailija
36/43 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit voinut jotenkin luokitella nuo itse euroina. Vastasin hyvätuloinen, oma kk-palkka 6300 € ja puolison 12700 € ja saamme bonuksia lisäksi. 

Paljonko pitää omistaa että on rikas? Velattomana miljoona? 

Ihan kiva että näkee miten ihmiset itse ajattelevat.ä tilanteestaan. Tulot nyt saa jostain netin statistiikoistakin...

Mutta jos kysyy onko rikas, ei ole kyse tuloista vaan omaisuudesta. 

Vierailija
37/43 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki palstalaiset on omasta mielestään vähintään hyvätuloisia. Älkää unohtako painavaa osakesalkkua joka vaan nousee eikä koskaan laske 

Tilastokeskushan sen varallisuusluokan määrittelee. Itsekin melko tarkkaan keskituloinen, vuositulot 47 000 euroa.

Vierailija
38/43 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaiketi pienituloinen 1550e netolla, mutta pärjäilen ihan hyvin silti. Laskuihin ja vuokraan menee semmoinen 550e kuussa. Ruokaan 200e-300e ja loput säästöön.

Vierailija
39/43 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alempaan keskikastiin kuuluva vielä töissä käyvä köyhä. Kenkää tuli ja työt loppuvat viikon päästä. Sitten koittaa pitkät kesälomat talvilomineen. 

Vierailija
40/43 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan sivusta heitän, että sitä voi olla rikas, vaikka olisi pienituloinen. Jos on siis muuta omaisuutta niin paljon.