Ilmainen säästövinkki köyhille jolla säästää ruokalaskuissa
Ihmettelen kun palstalla aina valitetaan ettei ole rahaa mihinkään niin nyt kerron vinkkini miten syön opiskelijana 30 - 50 eurolla kuussa. Ja ei en käy syömässä 2,95€ maksavaa opiskelijalounasta (koska se on kallista). Päivittäiset ruokani:
- Aamupala: Kaurapuuro: 1dl kaurahiutaleita ja 2dl vettä (käytännössä ilmaista ja terveellistä, en lisää puuroon mitään paitsi juhlapäivänä vähän suolaa)
- Lounas: Riisiä, halvinta pakastettua lihaa ja coopin pakasteherneitä
- Päivällinen: sama kuin lounas
- Iltapala: En syö (16-8 pätkäpaasto)
Pro-vinkki: Riisi kannattaa ostaa 20 kg säkeissä ja jos kaipaa enemmän proteiinia esim itse käyn salilla niin vedän välillä proteiinijauhetta.
Kommentit (140)
Mihin tietoon tämä statistiikka perustuu?
En oikein seuraa, mitä yrität sanoa.
Halvalla syö kun keittää aina perunat ruoan oheen. Sehän se on se salaisuus että vatsa täyttyy perunasta ja silti saa toisesta ruoka-aineesta ne ravintoaineet.
Annat tyhmän kuvan itsestäsi jos kiellät ymmärtäväsi täysin selkeitä asioita.
Vierailija kirjoitti: Minkä takia sä et voi olla hiljaa?
Nälkä pistää hourimaan ääneen.
Jos oot yhtä hämmentynyt kuin mä, niin ollaan molemmat pihalla.
Mun pihistely ruokavalio pohajutuu pakasteisiin ja säilykkeisiin. Pakastevihannekset ja -kasvikset ovat käteviä ja edullisia. Samoin tietyt säilykkeet. Heviosastolta ostan satokauden mukaisesti aina edullisinta mitä löytyy. Lihan laatuun yritän panostaa, ja ainakin ostaa sen aina käsittelemättömänä. Lisäksi en syö riisiä tai pastaa, vaan korvaan ne kotimaisilla viljatuotteilla. Öljyinä käytän avoakdoöljyä ja hyvälaatuista oliiviöljyä.
AP, tässä sinulle ihan ilmainen ehdotus: H V !
Oppisivat ihmiset tekemään töitä.
Haluaisin auttaa, mutta en tiedä miten.
Peruna on paljon terveellisempää kuin riisi jota rahdataan muualta. Eikä maksa paljon.
Voiko ihminen voittaa gorillan ilman aseita? Itse uskoisin pystyväni tähän koska olen harrastanut painia jo 3 vuotta
Riisissä on arseenia ( entinen nimi arsenikki), ei pidä syödä jatkuvasti.
Syö välillä perunaa tai pastaa. Pavutkin edullisia.
No osta sinä. Mutta et sä pelkästään noita syö, noihan on pelkkiä lisukkeita.