Ilmainen säästövinkki köyhille jolla säästää ruokalaskuissa
Ihmettelen kun palstalla aina valitetaan ettei ole rahaa mihinkään niin nyt kerron vinkkini miten syön opiskelijana 30 - 50 eurolla kuussa. Ja ei en käy syömässä 2,95€ maksavaa opiskelijalounasta (koska se on kallista). Päivittäiset ruokani:
- Aamupala: Kaurapuuro: 1dl kaurahiutaleita ja 2dl vettä (käytännössä ilmaista ja terveellistä, en lisää puuroon mitään paitsi juhlapäivänä vähän suolaa)
- Lounas: Riisiä, halvinta pakastettua lihaa ja coopin pakasteherneitä
- Päivällinen: sama kuin lounas
- Iltapala: En syö (16-8 pätkäpaasto)
Pro-vinkki: Riisi kannattaa ostaa 20 kg säkeissä ja jos kaipaa enemmän proteiinia esim itse käyn salilla niin vedän välillä proteiinijauhetta.
Kommentit (249)
Joku yrittää selvästi saada huomiota.
Tuotanuin. Minulla on pieni eläke ja se pakottaa olemaan hyvin taloudellinen kaikissa asioissa. Myös ruuan hankinnassa ja laitossa. Vitamiinien saamisen turvaamiseksi ( pl d-vit,) syön raakasalaattina kaalisalaattia ja/tai porkkanaraastetta yhdistettynä ananas- tai appelsiinikuutioihn, en osta talviaikaan kurkkua tai tomaatteja. Ostan ison paketin esim. Karjalanpaisti lihoja ja jaan sen valmiina annoksiin pakkaseen. Samoin jauhelihakastikeen tai laatikkoruuan. Leivon kaiken makean itse, siinä säästää kovasti. Mieluiten keitän perunoita tai teen muusia sillä makaroni ei anna mitään ravinteikasta. Toki sillä on paikkansakin muttei lisäkkeenä. Kalaa ostan kerran kahdessa viikossa, senkin jaan annoksiin ja syön säännöllisesti kerran viikossa. Ruokamenoni ovat kirjanpidon mukaan 120-150 e / kk. Toki käytän myös metsän antimia, jotka olen joko saanut tai päässyt itse keräämään. Olen täysin terve vielä tässä iässä, hampaat tallella ja mieli iloinen.
Missä ja milloin opiskelijalounas on maksanut 2.95 euroa?
Minä opiskelin vuosi sitten, ja opiskelijalounaan hinta oli 6.80 euroa, sis. lämmin ruoka, salaatit, voileivät, juomat ja joskus joku jälkiruokakin. Jos tuon olisi saanut alle 3 eurolla, olisin maksanut sen mielelläni.
Omilla eväillä pärjäsin.
Ihan kuin olisin nähnyt tämän ennenkin...
Joo tuosta ei tule proteiinia edes minimi määrää joka on välttämätöntä vaikka paikoillaan olisi.
en lisää puuroon mitään paitsi juhlapäivänä vähän suolaa
Suolan hinta onkin niin korkea ja sitä kuluu joka aterialla sen verran paljon, että sen pihistämisestä kannattaa ehdottomasti se säästäminen aloittaa. Vain juhlapäivinä korkeintaan ja silloinkin ihan hiukan.
(🤣)