Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmainen säästövinkki köyhille jolla säästää ruokalaskuissa

Vierailija
02.07.2025 |

Ihmettelen kun palstalla aina valitetaan ettei ole rahaa mihinkään niin nyt kerron vinkkini miten syön opiskelijana 30 - 50 eurolla kuussa. Ja ei en käy syömässä 2,95€ maksavaa opiskelijalounasta (koska se on kallista). Päivittäiset ruokani:

- Aamupala: Kaurapuuro: 1dl kaurahiutaleita ja 2dl vettä (käytännössä ilmaista ja terveellistä, en lisää puuroon mitään paitsi juhlapäivänä vähän suolaa)

- Lounas: Riisiä, halvinta pakastettua lihaa ja coopin pakasteherneitä

- Päivällinen: sama kuin lounas

- Iltapala: En syö (16-8 pätkäpaasto)

Pro-vinkki: Riisi kannattaa ostaa 20 kg säkeissä ja jos kaipaa enemmän proteiinia esim itse käyn salilla niin vedän välillä proteiinijauhetta.

Kommentit (294)

Vierailija
241/294 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

en lisää puuroon mitään paitsi juhlapäivänä vähän suolaa

Suolan hinta onkin niin korkea ja sitä kuluu joka aterialla sen verran paljon, että sen pihistämisestä kannattaa ehdottomasti se säästäminen aloittaa. Vain juhlapäivinä korkeintaan ja silloinkin ihan hiukan.

(🤣)

Vierailija
242/294 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotanuin. Minulla on pieni eläke ja se pakottaa olemaan hyvin taloudellinen kaikissa asioissa. Myös ruuan hankinnassa ja laitossa. Vitamiinien saamisen turvaamiseksi ( pl d-vit,) syön raakasalaattina kaalisalaattia ja/tai porkkanaraastetta yhdistettynä ananas- tai appelsiinikuutioihn, en osta talviaikaan kurkkua  tai tomaatteja. Ostan ison paketin esim. Karjalanpaisti lihoja ja jaan sen valmiina annoksiin  pakkaseen. Samoin jauhelihakastikeen  tai laatikkoruuan. Leivon kaiken makean itse, siinä säästää kovasti. Mieluiten keitän perunoita tai teen muusia sillä makaroni ei anna mitään ravinteikasta. Toki sillä on paikkansakin muttei lisäkkeenä. Kalaa ostan kerran kahdessa viikossa, senkin jaan annoksiin ja syön säännöllisesti kerran viikossa. Ruokamenoni ovat kirjanpidon mukaan 120-150 e / kk.  Toki käytän myös metsän antimia, jotka olen joko saanut tai päässyt itse keräämään. Olen täysin terve vielä tässä iässä, hampaat tallella ja mieli iloinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/294 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ja milloin opiskelijalounas on maksanut 2.95 euroa? 

Minä opiskelin vuosi sitten, ja opiskelijalounaan hinta oli 6.80 euroa, sis. lämmin ruoka, salaatit, voileivät, juomat ja joskus joku jälkiruokakin. Jos tuon olisi saanut alle 3 eurolla, olisin maksanut sen mielelläni.

Omilla eväillä pärjäsin.

Vierailija
244/294 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin sanottu.

Vierailija
245/294 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tuosta ei tule proteiinia edes minimi määrää joka on välttämätöntä vaikka paikoillaan olisi.

Vierailija
246/294 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ja milloin opiskelijalounas on maksanut 2.95 euroa? 

Minä opiskelin vuosi sitten, ja opiskelijalounaan hinta oli 6.80 euroa, sis. lämmin ruoka, salaatit, voileivät, juomat ja joskus joku jälkiruokakin. Jos tuon olisi saanut alle 3 eurolla, olisin maksanut sen mielelläni.

Omilla eväillä pärjäsin.

Eikö tuo ole normaalihinta? Minusta ainakin Tampereella saa kolmella eurolla.

Vierailija
247/294 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ihan oikeasti pitäisi koostaa mahdollisimman edullinen ruoka-ainekaappi, ostaisin sinne linssejä, herneitä, soijarouhetta, härkäpapurouhetta, ohrasuurimoita sekä maitojauhetta jne sinne. Niiden lisäksi tarjoushedelmiä ja porkkanoita sekä paseerattua tomaattia. Pakastimeen mustaherukoita ja pinaattia sekä broccolineja tai parsakaalia pakastettuna. Niistä saa ravintoaineita edullisesti. Ohrasuurimo laskee pahaa LDL- kolesterolia toisin kuin riisi. Ohrasuurimo pitää nälkää paremmin kuin riisi. Ylijääneen lisäkeohran leipoo vaikka rieskojen mukaan kun sekoittaa leivinjauhetta, sämpyläjauhoa ja kananmunaa. 

Aloittaja on höpö. Tuolla ruokavaliolla ei salilla käydä. Keksitty juttu.

Tässä oli jo huomattavasti fiksumpi ruokalista. Tuo aloittajan oli aivan äärimmäisen ravintoköyhä ja johtaa terveysongelmiin.

Vierailija
248/294 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossupummi ja ilmasta rahaa 960€ laskujen jälkeen 0% työkokemusta onko liian vähän palkkaa teist. Miten saan ostettuu isot kertaostokset ja ykkösluokan lentomatkat yms?

Vierailija
249/294 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

First world problems.

Vierailija
250/294 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä nä rupeet ramboilee

Vierailija
251/294 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ostako Champagnea, ostakaa sen sijaan laadukasta kuohuviiniä.

Vierailija
252/294 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockan vessasta saa laadukkaampaa vessapaperia kuin sokoksen.

Vierailija
253/294 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naama mustaksi ja Kelaan.

Vierailija
254/294 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naama mustaksi ja Kelaan.

Näin. Minullakkn on jo Kela Gold ja rahaa tulee kuin rännistä...

Vierailija
255/294 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 kiloa riisiä? Itse tilaan aina kontillisen riisiä suoraan Kambodžasta - tulee halvemmaksi. Kannattaa myös kokeilla 2-5-vesipaastoa.

Vierailija
256/294 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennemmin maksan hyvästä ruuasta 300€/kk kuin syön tuollaista pas*kaa.

Vierailija
257/294 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin lantut, pirkkanat ja punajuuret kun olivat Prismassa 0.89€/2 kg. Perunat ja Bataatit ostin normaalihintaan, eikä olleet kalliita.  Tein lanttulaatikon, porkkanalaatikon, paahdettuja punajuuria, perunalaatikon ja chili-bataattilaatikon jouluksi mielestäni aika edullisesti, vaikka vähän kananmunaa,  ja kermaa jouduinkin ostamaan.  

Vierailija
258/294 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutostautien lisäksi aloittajan ruokavaliolla hankitaan kyllä kallisti lääkitettävä masennus. Ruoka ei ole ainoastaan polttoainetta. Sillä mitä ihminen syö, on suuri vaikutus mielialaan. Jos syöt joka päivä samaa askeettista  puuroa ja pakasteherneillä ryyditettyä riisiä päivästä toiseen, elämänhalu kyllä sammuu ennen aikojaan.

makuja ja iloa elämään!

Vierailija
259/294 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Helsingin keskellä kulkee juna?

Vierailija
260/294 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kuulu sulle...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi