Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ilmainen säästövinkki köyhille jolla säästää ruokalaskuissa

Vierailija
02.07.2025 |

Ihmettelen kun palstalla aina valitetaan ettei ole rahaa mihinkään niin nyt kerron vinkkini miten syön opiskelijana 30 - 50 eurolla kuussa. Ja ei en käy syömässä 2,95€ maksavaa opiskelijalounasta (koska se on kallista). Päivittäiset ruokani:

- Aamupala: Kaurapuuro: 1dl kaurahiutaleita ja 2dl vettä (käytännössä ilmaista ja terveellistä, en lisää puuroon mitään paitsi juhlapäivänä vähän suolaa)

- Lounas: Riisiä, halvinta pakastettua lihaa ja coopin pakasteherneitä

- Päivällinen: sama kuin lounas

- Iltapala: En syö (16-8 pätkäpaasto)

Pro-vinkki: Riisi kannattaa ostaa 20 kg säkeissä ja jos kaipaa enemmän proteiinia esim itse käyn salilla niin vedän välillä proteiinijauhetta.

Kommentit (279)

Vierailija
261/279 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sun pointti nyt oli?

Vierailija
262/279 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itku tuli ootte ihania Kiitos!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/279 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wake up Neo

Vierailija
264/279 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko olla hieman diplomaattisempi?

Vierailija
265/279 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vaan huonontaa tilannetta.

Vierailija
266/279 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tajusit, että olin sarkastinen?

Vierailija
267/279 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä sai myös irtokarkkeja.

Vierailija
268/279 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuotanuin. Minulla on pieni eläke ja se pakottaa olemaan hyvin taloudellinen kaikissa asioissa. Myös ruuan hankinnassa ja laitossa. Vitamiinien saamisen turvaamiseksi ( pl d-vit,) syön raakasalaattina kaalisalaattia ja/tai porkkanaraastetta yhdistettynä ananas- tai appelsiinikuutioihn, en osta talviaikaan kurkkua  tai tomaatteja. Ostan ison paketin esim. Karjalanpaisti lihoja ja jaan sen valmiina annoksiin  pakkaseen. Samoin jauhelihakastikeen  tai laatikkoruuan. Leivon kaiken makean itse, siinä säästää kovasti. Mieluiten keitän perunoita tai teen muusia sillä makaroni ei anna mitään ravinteikasta. Toki sillä on paikkansakin muttei lisäkkeenä. Kalaa ostan kerran kahdessa viikossa, senkin jaan annoksiin ja syön säännöllisesti kerran viikossa. Ruokamenoni ovat kirjanpidon mukaan 120-150 e / kk.  Toki käytän myös metsän antimia, jotka olen joko saanut tai päässyt itse keräämään. Olen täysin terve vielä tässä iässä, hampaat tallell

Säästäisit enemmän jos opiskelisit mitä vitamiinia mistäkin saa edullisesti.

Vierailija
269/279 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korrelatti merkitty väärin. Pitää kirjoittaa: Hyvä vinkki köyhille, joilla on vähän rahaa ruokaan tai Köyhille hyvä vinkki, jolla saa ruokaa edullisesti. Joka-relatiivipronominiin täytyy viitata oikein

Vierailija
270/279 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootsä ihan tosissas?

Vierailija
271/279 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika surullinen ruokavalio. Itse käytän viikon ruokarahoista vitosen hevi-hävikkiboxiin, mistä mulle riittää vihanneksia/juureksia/hedelmiä viikoksi, mitä milloinkin boxissa on. 

Jossain vaiheessa apn köyhä ruokavalio alkaa näkymään terveydessä. Syö nyt vaikka raakaa porkkanaa edes lisäksi. Se on halpaa.

Vierailija
272/279 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proteiinijauhe = melko kallis. Ei siinä ainakaan säästä. 

Vierailija
273/279 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

jumankekka

Vierailija
274/279 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuu nopeasti tuolla ruokavaliolla. Toki ei vielä kaksikymppisenä välttämättä. 

Vierailija
275/279 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuotanuin. Minulla on pieni eläke ja se pakottaa olemaan hyvin taloudellinen kaikissa asioissa. Myös ruuan hankinnassa ja laitossa. Vitamiinien saamisen turvaamiseksi ( pl d-vit,) syön raakasalaattina kaalisalaattia ja/tai porkkanaraastetta yhdistettynä ananas- tai appelsiinikuutioihn, en osta talviaikaan kurkkua  tai tomaatteja. Ostan ison paketin esim. Karjalanpaisti lihoja ja jaan sen valmiina annoksiin  pakkaseen. Samoin jauhelihakastikeen  tai laatikkoruuan. Leivon kaiken makean itse, siinä säästää kovasti. Mieluiten keitän perunoita tai teen muusia sillä makaroni ei anna mitään ravinteikasta. Toki sillä on paikkansakin muttei lisäkkeenä. Kalaa ostan kerran kahdessa viikossa, senkin jaan annoksiin ja syön säännöllisesti kerran viikossa. Ruokamenoni ovat kirjanpidon mukaan 120-150 e / kk.  Toki käytän myös metsän antimia, jotka olen joko saanut tai päässyt itse keräämään. Olen täysin terve vielä tässä iässä, hampaat tallell

Jos on iso pakastin täynnä marjoja ja sen sellaista, se on ihan eri asia. 

Vierailija
276/279 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästövinkki= muutto ulkomaille

Enkä ole köyhä opiskelija

Huono vinkki. Mikä maa ottaa köyhän opiskelijan pummiksi maahansa? 

Vierailija
277/279 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin koulussa, todellakin söin noita 3 e lounaita.

Vierailija
278/279 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee niitäkään.

Vierailija
279/279 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

bumb!!