Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmainen säästövinkki köyhille jolla säästää ruokalaskuissa

Vierailija
02.07.2025 |

Ihmettelen kun palstalla aina valitetaan ettei ole rahaa mihinkään niin nyt kerron vinkkini miten syön opiskelijana 30 - 50 eurolla kuussa. Ja ei en käy syömässä 2,95€ maksavaa opiskelijalounasta (koska se on kallista). Päivittäiset ruokani:

- Aamupala: Kaurapuuro: 1dl kaurahiutaleita ja 2dl vettä (käytännössä ilmaista ja terveellistä, en lisää puuroon mitään paitsi juhlapäivänä vähän suolaa)

- Lounas: Riisiä, halvinta pakastettua lihaa ja coopin pakasteherneitä

- Päivällinen: sama kuin lounas

- Iltapala: En syö (16-8 pätkäpaasto)

Pro-vinkki: Riisi kannattaa ostaa 20 kg säkeissä ja jos kaipaa enemmän proteiinia esim itse käyn salilla niin vedän välillä proteiinijauhetta.

Kommentit (284)

Vierailija
281/284 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ei varmastikaan osa pidä, mutta ennen syötiin jotain hyvää puuroa minimi 1x päivässä kaiken muun lisäksi. Aamulla ekaksi ja luultavimmin jälkiruoaksi tai illalla toisen kerran. Puuroja voi tehdä niin kovin monista eri aineista erilaisia. Ei tarvitse tehdä vastenmielisintä liisteriä mitä keksitty.

Nykyään ei vain tiedetä näistä.

Vierailija
282/284 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä ei varmastikaan osa pidä, mutta ennen syötiin jotain hyvää puuroa minimi 1x päivässä kaiken muun lisäksi. Aamulla ekaksi ja luultavimmin jälkiruoaksi tai illalla toisen kerran. Puuroja voi tehdä niin kovin monista eri aineista erilaisia. Ei tarvitse tehdä vastenmielisintä liisteriä mitä keksitty.

Nykyään ei vain tiedetä näistä.

Aamupuurosta tehtiin illalla velli lisäämällä siihen maitoa lämmitettäessä. Jälkiruuaksi oli marjapuuroja ja niitä syötiin myös iltapalaksi. Lämmin ruoka oli usein perunaa ja kastiketta.

Halpaa mutta ei terveellistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/284 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeaa hyvää ruokaa, ja keitettyjä perunoita ei toki syöty kuiviltaan eikä särpimettä.

Vierailija
284/284 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin opiskele,sssa koska olin työkkärin rahoilla ei kuulunut se halpa opiskelijan lounas, vaan täysi hinta. ,ikä huvittavinta, siitä oli järkyttyneitä ne muut opiskelijat, en minä. Moni tuli kyselemään, onko näin. 

Tosin jos tuota perusteltiin sillä, että opiskelijat köyhempiä kun saavat vaan opintotukea, niin muistaakseni sitten kuitenkin ne, jotka dsi sitä aikuiskoulutustukea tai mikä lie, mikä oli sidottu tuloihin, saivat tuon alennetun hintaisen lounaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan