Pääsin opiskelemaan farmasiaa!
Ei enää huolta huomisesta, töitä tulee riittämään!
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Hyvä juttu. Vaikka homma onkin vähän ylikoulutettuna kaupan kassana olemista.
Tiedätkö, mitä farmaseutti tekee?
No mutta sehän on mukava kuulla. Tässä maailmantilanteessa kuitenkaan mikään ei ole niin varmaa, kuin epävarma.
Itse tein urani epäorgaanisen kemia parissa. On todella hienoa, jos nuoret saavat työpaikan tässä epävarmassa maailmassa.
Aivan ihanaa että haluat maanviljelijäksi aasiaan, eli farm asia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaa hyllystä (tai laittaa robotin ottamaan) sen lääkkeen jota haluan, tulostaa siihen tarran jonka lääkäri on kirjoittanut ja veloittaa lääkkeen.
Mikä ihme farmasiaspämmäyas tälle palstalle on iskenyt? Joku ei ole päässyt opiskelemaan?
Onnea, tuolla alalla on töitä jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaa hyllystä (tai laittaa robotin ottamaan) sen lääkkeen jota haluan, tulostaa siihen tarran jonka lääkäri on kirjoittanut ja veloittaa lääkkeen.
Kateelliset ja ilkeät taas asialla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateelliset ja ilkeät taas asialla!
Mitä kahdehdittivaa on tuossa "kaupankassatyössä"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa myy (resepti)lääkkeitä apteekissa.
Vierailija kirjoitti:
Olen vain apteekin asiakas, mutta kyllä itse olen saanut sellaista apua farmaseutilta, mitä ei ihan perus kassa antaisi. Apteekissa hyllyissä on sen verran kemiaa, että todella toivon, että työntekijällä on jonkinlainen käsitys siitä mitä myy. Ja monta kertaa olen välttänyt lääkärikäynnin, kun käsikauppavalmisteista on löytynyt heidän avullaan sopiva valmiste omaan vaivaan.
Voi sitä halutessaan hakea lääketutkimuksenkin puolelle
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme farmasiaspämmäyas tälle palstalle on iskenyt? Joku ei ole päässyt opiskelemaan?
Ei kai kukaan oikeasti halua opiskella tarrojen liimaajaksi?
Onnea valitsemallasi tiellä. Nythän ne vapauttaa käsikauppalääkkeet marketteihin. Toivottavasti ei vie työmahdollisuuksia alalta liikaa.
Arvostan farmaseutteja, itsellä autoimmuunisairaus, farmaseutit ovat aina valmiita keskusteluun lääkkeistä, kelakorvauksista ja reseptien uusimisesta jne.
Vierailija kirjoitti:
Aivan ihanaa että haluat maanviljelijäksi aasiaan, eli farm asia!
Niin vai tekoälyn pylly tavallaan.. aas IA lähes kuin ass AI. Mutta arsehan se oikeasti on. Mitä se kertoo arsenaalista?
Eiköhän suurin osa työskentele elintarvikkeiden parissa, teollisuudessa, maataloudessa, kaupassa jne. Sitten tulevat apteekit, sitten muu teollisuus, suomessa on kemistejä jokaisessa vähänkin suuremmassa tehtaassa... Eihän farmakologi suoraan kaikkiin noihin hommiin käy, mutta melkoiseen osaan kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Onnea valitsemallasi tiellä. Nythän ne vapauttaa käsikauppalääkkeet marketteihin. Toivottavasti ei vie työmahdollisuuksia alalta liikaa.
Kyllä apteekkeja vähennetään.