Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vainoharhainen aviomies

Vierailija
02.07.2025 |

Ollaan reilu 6 vuotta oltu yhdessä, mies on ollut alusta mustasukkainen, aiheettomasti. On myös epäillyt minua pettämisestä ja yhdistellyt minua jos johonkin naapurin mieheen. Jos silloin ajattelin hänen olevan vainoharhainen, toki myös kovin mustasukkainen.

Nyt mies on alkanut epäillä, että poikani vahingoittaa tahallaan hänen tavaroitaan, siis jotain ihan älyttömiä väitteitä, mm. että olisi rikkonut yhden kravatin (sauma oli

lähtenyt purkautumaan), miehen kännykän lasissa oli naarmu, tämäkin pojan syytä. Eräs laturin johto oli rikki, sekin oli poikani syytä. On monia muitakin ihan ihmeellisiä juttuja, esim jumittunut valokatkaisijakin oli jostain syystä pojan vika. Asumme siis miehen asunnossa ja poika asuu myös isällään.

Pojalla ja miehelläni on ihan asialliset välit, poika on rauhallinen 17-vuotias lukiolainen. Ei ole koskaan esim. riidellyt mieheni kanssa.

On paljon omissa oloissaan, ei paljon juttele minunkaan kanssa, mutta en voisi ikinä kuvitella hänen tekevän jotain tällaista. 

Tätä kirjoittaessa tuntuu ihan älyttömältä nämä asiat, ns. järkipuhe ei miehelle auta.

On myös syytellyt tyttärensä aviomiestä tahallisesta omaisuutensa vahingoittamisesta, vaikka kyse on varmasti ollut ymmärtämättömyydestä.

Pohjimmiltaan kyse on varmasti siitä, ettei mies pidä pojasta, vaikka sitä ei ääneen sanokaan, mutta onhan tuollainen vainoharhaisuus jotenkin sairasta.

Itse ihan loppu tilanteeseen, tuntuu niin käsittämättömän tyhmältä asialta ottaa pojan kanssa edes puheeksi koko asiaa. 

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää ap erota. Mies on luulosairas.

Vierailija
2/77 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun kannattaisi erota. Ihan oikeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta siellä kirves heiluu kun hullu keksii epäillä jotain vakavaa.

Vierailija
4/77 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun mies on ihan sairas mieleltään. Eroa kannattaa oikeasti harkita vakavasti. 

Vierailija
5/77 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti aamusta taas täällä satuilemassa. Mitä jos menisit ulos, siellä on kaunis ilma.

0/5, paskaa 💩

Vierailija
6/77 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ja tytöt onneksi dominoivat MT-ongelmatilastoja kirkkaasti. Älä pelkää, ette te jää kakkosiksi koskaan!

Vierailija
7/77 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos totta niin äkkiä eri osoitteisiin. 

Vierailija
8/77 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa ja älä koskaan pidä mitään yhteyttä, tuo sairaus vain pahenee. Kokemusta on!

Vierailija
9/77 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei nyt haloo. Ellet halua suojella itseäsi niin suojele poikaasi. Pitäisi tehdä joku huoli-ilmoitus koko sakista.

Vierailija
10/77 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ero tässä itselläkin päällimmäisenä on mielessä, ei voi mitään.

Onni on, ettei mies ole mennyt näistä keksimistään asioita poikaa syyttelemään, vaan nyt kun tänä aamuna oli tuo laturin johto rikki ja poika ei ollut kotona, antoi minulle yhteenvedon asioista, joita keksi pojan rikkoneen. 

Niin onhan tämä ihan älytöntä. Poika nyt ei muutenkaan asu enää montaa vuotta kotona, niin en ala suhdettani häneen pilaamaan moisen miehen takia. 

11/77 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pois nyt heti. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
12/77 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hieman ex-mieheltäni. Suunnittele lähtösi hyvin. Kerro erosta vasta, kun olet muualla. Olet vaarassa, enkä liioittele.

Vierailija
13/77 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ero tässä itselläkin päällimmäisenä on mielessä, ei voi mitään.

Onni on, ettei mies ole mennyt näistä keksimistään asioita poikaa syyttelemään, vaan nyt kun tänä aamuna oli tuo laturin johto rikki ja poika ei ollut kotona, antoi minulle yhteenvedon asioista, joita keksi pojan rikkoneen. 

Niin onhan tämä ihan älytöntä. Poika nyt ei muutenkaan asu enää montaa vuotta kotona, niin en ala suhdettani häneen pilaamaan moisen miehen takia. 

Ellet ole jo osaltaan pilannut. Tuon ikäinen nuori mies jo huomaa että laitat mt-ongelmaisen pellen hänen turvallisuutensa edelle, vaikkei mies suoraan hänelle vainoharhojaan laulaisikaan.

Vierailija
14/77 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen ahdistuneena tätä. Sain valtavia ja vuosia kestäneitä häirintöjä erottuani vastaavasta miehestä. Olen vieläkin pelokas ja ahdistunut kun en tiedä mitä se lasittuneesti tuijottava ex taas keksii.

Vierailija
15/77 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmät väreet tällaisista tulee. Onko mies muutenkin hullu vai onko tämä nyt alkanut? Pelkäisin jopa psykoosia. Piilossa tosiaan kannattaa erota ja lähteä.

Vierailija
16/77 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hieman ex-mieheltäni. Suunnittele lähtösi hyvin. Kerro erosta vasta, kun olet muualla. Olet vaarassa, enkä liioittele.

Olen ollut samassa tilassa. Kadun loppuelämäni, että edes koskaan tutustuin exääni

Vierailija
17/77 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vielä.

Ahdistunut itsekin tästä tilanteesta ja jotenkin niin "nolo" asia, etten kehtaa asiasta puhua edes ystävilleni.

Ei ole eroaminen helppoa, mutta onhan tämä ihan uskomatonta. Itsekin pelkään että tilanne pahenee vain, tai no onhan se pahentunutkin kun ei enää riitä se, että minua syytellään pettäjäksi vaan nyt poikanikin on hänen mielestään jonkun sortin tuholainen.

Väkivallan pelkoa ei ole, mutta voiko tämä johtaa siihenkin? 

Vierailija
18/77 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap tilanteeseen! Olen samaa mieltä aiempien kanssa, ero kannattaa. Tuollainen käytös ei yleensä muutu. Terapia ja lääkitys voi auttaa miestä hetken, mutta usein luisuvat samoihin keloihin.

Hyvä huomio yllä turvallisuudesta erohetkellä. Sisko erosi vainoharhaisesta miehestä pakaten tavaransa apujoukoin, kun mies oli töissä. Loput lensikin sitten ikkunasta ulos, kun mies palasi. Oli aivan raivoissaan ja sisko täytyi piilottaa, numerot kaikki salaiseksi.

Vierailija
19/77 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut samassa tilassa. Kadun loppuelämäni, että edes koskaan tutustuin exääni

Olen tuo #13, sama. Käyn traumaterapiassa, on päiviä milloin olen vakuuttunut että pilasin elämästäni liian paljon jatkaakseni elämää ollenkaan. Nyt aion olla yksin loppuelämäni.

Vierailija
20/77 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti te naiset aina osaatte valita. No, olipa ainakin JÄNNÄMIES!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan