G: minkälainen ihminen laittaa autoon rahaa yli 15 000e?
Olen tätä monesti miettinyt, että mikä on todellinen motiivi laittaa paljon rahaa autoon, jonka arvo kuitenkin laskee samaa tahtia kun sitä maksaa pois.
Itse paljon mielummin ajan halvemmalla autolla ja laitan saman rahan asunnon lyhennykseen. Asunnossa rahan arvo yleensä säilyy, mutta autossa EI KOSKAAN!
Kommentit (61)
Ja miksi ei saisi ollakin kalliimpi ja kunnon auto? Miksi pitää edes selitellä mitään syitä?
Se on ihan sama, että onko kyse vain halusta, turvallisuudesta, vai siitä, että on vain rahaa ja on ilo ostaa kallis auto, niin so what? Antaa palaa!
Vierailija:
Ja miksi ei saisi ollakin kalliimpi ja kunnon auto? Miksi pitää edes selitellä mitään syitä?
Se on ihan sama, että onko kyse vain halusta, turvallisuudesta, vai siitä, että on vain rahaa ja on ilo ostaa kallis auto, niin so what? Antaa palaa!
Ja täytyy lisätä että, kyllä mä mielummin katselen uusia ja hyvännäköisiä autoja liikenteessä, kuin vanhoja turvattomia romuja.
Sitä on tutkittukin, että tuolla välillä auton arvo putoaa vähiten. Jos ostaa ihan uuden, sen arvo suorastaan syöksyy alas, kun sen ajaa ulos kaupasta, mutta tämän syöksyn jälkeen arvo pysyy yllättävän vakaana muutaman vuoden erityisesti keskiluokkan ja sitä paremmissa merkeissä. Tällä menetelmällä saa aina ajaa uudehkolla autolla, ensimmäiset huollot ovat jo takana ja auton hankintakustannukset pysyvät matalina ensimmäisen auton sijoituksen jälkeen.
Kotiäitinä tällä hetkellä ja helsingissä asustelen. Haluan että mulla on oma auto, ja mulle merkkaa myös auton turvallisuus ja ulkonäkö. Mulle ei esim. kukertavat penkit kelpaa, mä olen aika tarkka. Auton värinkin tulee olla just sellainen kun haluan.
Mun auto on kallis, mutta ei haittaa, on se ainakin just sellainen kun mä sen haluan olevan ja osamaksutkaan ei tuota ongelmia maksaa.
Miehellä on oma, mutta se on sitten toinen juttu.
Kerro ihmeessä minulle, miten saan asiallisen menopelin alle 15.000 euron. Jos ostaa esim. uuden Corollan tavallisilla lisävarusteilla, puhutaan jo tuplahinnasta. Eikä liikuta vielä lähelläkään ökyautoja!
Vierailija:
Olen tätä monesti miettinyt, että mikä on todellinen motiivi laittaa paljon rahaa autoon, jonka arvo kuitenkin laskee samaa tahtia kun sitä maksaa pois.Itse paljon mielummin ajan halvemmalla autolla ja laitan saman rahan asunnon lyhennykseen. Asunnossa rahan arvo yleensä säilyy, mutta autossa EI KOSKAAN!
niin kuin minä. Haluan hyvän auton ja kaupastahan niitä saa osamaksulla. Mitäs kummaa siinä on?
Haluan autooni kaiken kattavan huoltosopimuksen ja sellaisen saa vain uuteen autoon. Enkä työmatjojen takia ala edes millään pommilla ajelemaan. Haluan että autoni on vähän kuluttava ja vähän ympäristöä rasittava. Vanhat tupruttavat autot tuskin sitä ovat.
Meillä on uusi Opel Zafira, joka ei mielestäni kyllä ole edes mikään hieno ökyauto todellakaan, vaikka onkin oikein hyvä auto ja juuri sopiva tarpeisiimme. Maksoi muistaakseni 33 000 euroa.
Meille sopivaa autoa ei kyllä alle 30 000 euron saa (etsitty on).
Täytyy meitä käytettyjä vähän vanhempia autojakin ostavia olla, että ne jotka haluavat aina uutta autoa niin pääsevät eroon entisistään. Toisille auto on merkittävämpi asia elämässä kuin toisilla. Mutta en menisi sanomaan ihan niin että kun on uusi ja iso auto alla niin se olisi paljon turvallisempi. On monta kertaa todettu kun on sellainen auto alla niin ajetaan kovempaa ja enemmän riskillä kun luotetaan että on turvallinen auto alla. Että se turvallisuus on pitkälti ajotavoista kiinni. Mutta sekään ei riitä että itse ajaa turvallisesti kun liikenteessä on aina niitä kaahareita joilla on kamala kiire ja ohitellaan aivan järkyttävän vaarallisesti.
Minä en taas ole ymmärtänyt sitä ikinä että mikä tarve on heti hommata farmariauto kun ensimmäinen lapsi syntyy. Meillä on 3 lasta ja hyvin olemme mahtuneet monenlaista reissua eikä ole farmaria.
Vierailija:
Kerro ihmeessä minulle, miten saan asiallisen menopelin alle 15.000 euron. Jos ostaa esim. uuden Corollan tavallisilla lisävarusteilla, puhutaan jo tuplahinnasta. Eikä liikuta vielä lähelläkään ökyautoja!
Asiallinen on aika suhteellista, mutta tuolla hinnalla saa vähän hakemalla perheautoluokan muutaman vuoden ikäisen alle 2.litraisella koneella varustetun perusauton, jolla on ajettu alle 100 000 km. Ei mitään kallista merkkiä, mutta perussaksalaisen, japsin tai ranskalaisen. Varsin asiallinen auto minusta.
Kyllä rahoitusyhtiötkin katsoo onko maksuvaraa. Kaverini ei saanut sitä autoa minkä olisi halunnut, koska rahoitusyhtiö ei siihen suostunut. Ja kaverini kuitenkin käy vakituisesti töissä. Joten jokainen voi mennä ja kokeilla mihin se oma palkka riittää.
ajan työmatkoja 60 km joka päivä huonokuntoisilla teillä. Mies siis halusi minulle hyvän ja turvallisen auton. Tällä paremmalla autolla teemme myös perheen reissut.
Muuten olemme ihan tavallisia veronmaksajia ;-)
niin ihan puhtaasti turvallisuuden ja mukavuuden takia?!? En aluksi edes ymmärtänyt kysymystä...
haluaa tyyliä
uudemman auton
tehoja
näköä
kunnon moottorin
hyvän ajettavuuden
ja
jolla on varaa.
Sellainen, kuten minä.
Tarvitsen auton kaupassakäyntiä ja lasten kuskaamista varten. Musta toi summa ei ole edes iso. Meillä mies ajaa halvemmalla autolla kuin minä vaikka hän tienaa. Mulle turvallisuus ja kestävyys on tärkeitä kriteerejä.
ja koira. Naisella vakituinen työ matalapalkka-alalla, miehellä satunnaisia keikkahommia. Asuvat kaupungin vuokra-asunnossa.
työmatka oli vain 15 kilometriä, niin ajoimme vanhalla autolla.
Jos ajaa vaikkapa 40000 km vuodessa (paljon työajoja), ei ole yhdentekevää millaisella autolla ajaa. Uudempi (ja isompi) auto on turvallisempi, mutta myös kalliimpi. Km-korvauksilla makselee autoakin ihan mukavasti (korvaukset monta sataa e/kk).
Meillä on lisäksi niin vähän vapaa-aikaa että ei ole aikaa korjata/korjauttaa autoa vähän väliä. Noilla kilometreillä tulee huolto- ja korjaustarvettakin jonkun verran.
Ja onhan se mukavampi kuljettaa perhettään turvallisemmalla autolla.
joka ei halvalla saa autoa, jolla voi ajaa 30000 kilometriä vuodessa. Ainakaan ilman jatkuvaa " pajalla" käymistä.
Ei minua vaivaa ihmisten autot. Oma maksoi 6 vuotta vanha tila-auto maksoi 6000 euroa ja kulkee kiitettävästi ja tavaraa mahtuu kyytiin. Mutta jos meillä saadaan 3 lapsi, voi olla että taas menee auto mietintään. Jollakin sitä on mökille ja mummoloihin päästävä, kun julkisilla ei niihin pääse. Ja vaikka pääsisi, kuluja tulee jo liikaa.