Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: minkälainen ihminen laittaa autoon rahaa yli 15 000e?

Vierailija
28.03.2007 |

Olen tätä monesti miettinyt, että mikä on todellinen motiivi laittaa paljon rahaa autoon, jonka arvo kuitenkin laskee samaa tahtia kun sitä maksaa pois.

Itse paljon mielummin ajan halvemmalla autolla ja laitan saman rahan asunnon lyhennykseen. Asunnossa rahan arvo yleensä säilyy, mutta autossa EI KOSKAAN!

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän kokoiselle perheelle löytynyt autoa alle 15 000 euron.

Mitään vanhaa koslaa ei voinut ajatella kun ajetaan työn takia noin 30 000km vuodessa.

Mä taas en voi käsittää ihmisä jotka ostaa romuja joiden ylläpito on kallimpaa kuin se auto ja koko ajan on auto rikki. Veljeni on juuri tälläinen ja vähän väliä ollaan ilman autoa kun meni se ja se rikki. Halvempaa olis kun olis heti ostanut hieman kaallimman jota ei tarvi koko ajan korjata.

Vierailija
42/61 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon ajoa pojan pelireissujen takia! Lisäksi käydään kauempana mökillä ja ainakin kerran vuoteen pohjoisessa laskettelemassa...

En jaksa kertakaikkiaan murehtia auton käynnistymisestä ja siitä, sattuuko jättään milloin mihihinkin tien pätkälle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä työmatka ja haluan ajaa autolla, jossa on muutamia " herkkuja" ja turvallisuutta lisääviä tekijöitä. (mm. luistonesto, airbägejä, vähän kuluttava, ilmastointi)

Vierailija
44/61 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitettiin just autoon 24.000.....

Vierailija
45/61 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihminen arvostelee toisten rahankäyttöä? Vastaus: Heikko ja epävärma.

Vierailija
46/61 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin autosta löytyy monenlaista turvatekijää, lisäksi on turbodiesel, joka kuluttaa 5l sadalla. Lisäksi se on iso perheauto. Olemme ajaneet kyseisellä autolla 200 000 km neljän vuoden aikana, eikä ole mennyt remonttiin paljoakaan rahaa. Käytämme ne kilmetrikorvaukset johonkin muuhun kuin autoon.

Vierailija
47/61 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusimme uudehkon auton ihan turvallisuuden takia. Ja farmarin siksi, että mahtuu kaikki tavarat kyytiin kun teemme pitkiä lomareissuja.

Vierailija
48/61 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole niin paljoa rahaa, että olisi varaa ostaa suoraan oma auto (vanhaakaan) ja jos keskimääräinen lyhennys on n. 300 euroa oli auto sitten uusi tai vanha, niin valitsen tuon uudehkon.

Vierailija
49/61 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ollaan etsimässä noin 5000 euroa maksavaa perheautoa. Pari lasta ja koira löytyy, joten vinkkejä otetaan vastaa, koska helppoa tämäkään ei ole.

Vierailija
50/61 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se ottaa törmäysvoimat paremmin vastaan siten, että matkustamo säilyy samalla mahdollisimman ehjänä. Jos haluat tietää lisää niin esim. TM:stä löytyy hyviä artikkeleita asiasta.

Vierailija
51/61 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan tosiaan on niitä jotka töiden takia tarvitsevat kunnon auton ja vaihtavat sitä autoa myös muutaman vuoden välein ennen kuin arvo liikaa laskee. Isäpuoleni on tällainen tapaus.

Sitä ihmettelen joskus, että tajuavatko ihmiset, että joskus siihen uuteen autoon menee ihan yhtä paljon kuluihin kuin vanhempaan jota pitää rempata 1-2 kertaa vuodessa. Ainakin exältäni meni ihan uuden auton merkkihuoltoihin ja tarkistuksiin aina tolkuttomasti rahaa, useita satasia. Aika hurjia rahoja vaikka mitään ns. korjaamista ei olisi. :D

Vierailija
52/61 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheessä 7 henkeä ja iso koira. Viikonloppuisin käydään mökillä, eli tavaraakin pitää olla mukana jonkun verran...

ja onhan se turvallisempaakin ja nyt kolmen vuoden aikana auton mittariin on tullut 120.000km eikä mitään isompaa remppaa ole tervinnut hedä, vaikka sotettiinkin silloin käytetty auto... oli varsinainen löytökokoisekseen autoksi; hinta/laatusuhde kohdallaan

Vierailija
53/61 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä autoista juuri mitään ja ehkä siitä syystä haluan ajaa uudella autolla ja toivon, ettei se koskaan jätä tienposkeen.

Toinen tärkeä asia on turvallisuus. Olen valmis maksamaan extraa siitä, että auto on mahdollisimman turvallinen. En kuulu myöskään naisiin, jotka ostaa pikkukäkkyrän. Ne on pelottavia peräänajoissa, ym kolaroissa.

Kolmas asia on ympäristö. Uudet autot saastuttavat huomattavasti vähemmän kuin 10 vuotta vanhat, joita Suomen teillä on edelleen liikaa. Varsinkin ottaen huomioon pitkät välimatkat Suomessa, niin täällä autokannan luulisi olevan hyvä, vaan ei ole. Osittain varmasti johtuen järjettömästä verotusmallista.

Neljäs seikka on ajomukavuus ja esim. automaattinen ilmastointi on aikalailla minimivaatimus.

Mutta kuten ap, olen samaa mieltä, että auto on huono sijoitus tai ei oikeastaan sijoitus lainkaan. Kun ajaa uuden auton autoliikkeestä, on se samaa kuin heittäisi seteleitä ikkunasta.

Vierailija
54/61 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meillä ei ole niin paljoa rahaa, että olisi varaa ostaa suoraan oma auto (vanhaakaan) ja jos keskimääräinen lyhennys on n. 300 euroa oli auto sitten uusi tai vanha, niin valitsen tuon uudehkon.

Jos lyhennys on sama vanhassa ja uudehkossa autossa niin eikö laina-ajassa ole kuitenkin jonkun verran eroa?

Olen sitä mieltä, että jos ei ole varaa ostaa autoa käteisellä, edes vanhaa ja halpaa käytettyä, niin ei silloin voi olla varaa auton pitämiseenkään (verot, vakuutusmaksut, bensat, huollot).

Vierailija
55/61 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on kerran ajanut tosi pahan kolarin ja joutunut ambulanssilla sairaalaan ja auto lunastusasemalle. Haluaa aina ajaa turvallisella isolla autolla, jossa on täysi turvaverhoilu ja " pärjää" kolaritilanteessa..

Vierailija
56/61 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä auto on työkäytössä ja vanhaa ei voi eikä kannata ostaa koska kilometrejä tulee vuodessa lähemmäs 80 000. Jatkuvalla auton vaihtamisella häviää lopulta enemmän kuin sillä että maksaa uudemmasta autosta kuukausieriä.

Vierailija
57/61 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sitä ihmettelen joskus, että tajuavatko ihmiset, että joskus siihen uuteen autoon menee ihan yhtä paljon kuluihin kuin vanhempaan jota pitää rempata 1-2 kertaa vuodessa. Ainakin exältäni meni ihan uuden auton merkkihuoltoihin ja tarkistuksiin aina tolkuttomasti rahaa, useita satasia. Aika hurjia rahoja vaikka mitään ns. korjaamista ei olisi. :D

Tästä olen aivan samaa mieltä. Kyllä noissa merkkihuolloissa usein kustaan asiakasta silmään ihan huolella. Satasia maksetaan ns. valohoidosta.

Vierailija
58/61 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pari-kolme vuotta vanha autokin maksaa helposti yli tuon 15 000e. Varsinkin jos ollaan perheautoluokassa. Ja sitä ei enää tarvitse käyttää ' valohoidossa' .

Vierailija
59/61 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole koskaan ollut omaa autoa, ajan miehen firman jollain autolla. Mutta ymmärrän että jos on tottunut hyvään autoon, niin sen jälkeen on vaikea enää " huonompaan" vaihtaa, kyllä jokainen varmaan paremman aina haluaa.

Kyllä muakin välillä vituttaa ajaa hondalla jos edellinen käyttämäni auto on ollut audi.

Vierailija
60/61 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen totallisen kyllästynyt omaan juuri sen hintaluokan pikku kauppakärryyni, ja himoitsen uutta, parempaa ja hienompaa -en vain millään järkisyyllä pysty vaihdosta itselleni perustelemaan, koska meillä on jo perheessä ykkösauto (yli 40 000 maksanut Audi, ajatelkaa!!) ja työmatkani on tosi lyhyt...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi