Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tasa-arvoiset risteykset pohjois-amerikassa missä stop-merkit joka suuntaan

Vierailija
01.07.2025 |

Olen aina miettinyt, eikö niillä oikeasti ole "oikea ennen vasenta" sääntöä? Se olisi vielä loogista että stop-merkit olisi siellä turvallisuutta lisäämässä, eli ensin pysähdys ja sitten oikea ennen vasenta säännön mukaan. Jotenkin kuulostaa kaoottiselta että "ensin risteyksessä, ensin ajaa".

Ja ettei ketju mene USAn haukkumiseksi, Kandassa taitaa olla samoin.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usassa saa paikoin kääntyä oikealle punaisia päin. Tällöin pitää vaan pysähtyä eka. Siitä ei ole mitään stop-merkkiä, mutta silti kaikki osaavat sen tehdä.

Suomessa ei tulisi kuuloonkaan että tämmöinen toimisi. Ei merkkiä = ei tartte käyttää aivoja, minä menen1!1 = PAM!

Suomessakin on paikkoja joissa on ns. vapaa oikea. Yleensä eriytetty omalla kaistalla.

Suomessa vapaa oikea menee liikennevalotolpan oikealta puolelta eikä valolla ole tällöin vaikutusta.

Vierailija
22/25 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin olen ainakin ymmärtänyt että kuka ensin ehtii. Suomessa tuosta tulisi täyskaaos.

Tämä. Kun suomalainen jääräpää-autoilija on päättänyt että nyt hän oli siellä ekana... Sitten ei prkele kukaan aja ennen minua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usassa saa paikoin kääntyä oikealle punaisia päin. Tällöin pitää vaan pysähtyä eka. Siitä ei ole mitään stop-merkkiä, mutta silti kaikki osaavat sen tehdä.

Suomessa ei tulisi kuuloonkaan että tämmöinen toimisi. Ei merkkiä = ei tartte käyttää aivoja, minä menen1!1 = PAM!

Suomessakin on paikkoja joissa on ns. vapaa oikea. Yleensä eriytetty omalla kaistalla.

Suomessa vapaa oikea menee liikennevalotolpan oikealta puolelta eikä valolla ole tällöin vaikutusta.

Ja niissä on kolmio kertomassa, että pitää väistää muita.  Amerikassa merkkiä ei tarvita, koska kaikki osaa tajuta sen ilmankin. 

Vierailija
24/25 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

liikennesäännnöt vaihtelee osavaltioittain

No eipä käytännössä vaihtele. Monessako osavaltiossa olet asunut ja ajanut?

"Jokaisella osavaltiolla on omat liikennesääntönsä."

eri, joka on asunut 4 eri osavaltiossa ja ajanut useammassa. Monesti pääosittain liikennesäännöt toki ovat samat, mutta sen verran paljn erojakin on, että kannattaa niihin tutustua. 

Vierailija
25/25 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

liikennesäännnöt vaihtelee osavaltioittain

No eipä käytännössä vaihtele. Monessako osavaltiossa olet asunut ja ajanut?

"Jokaisella osavaltiolla on omat liikennesääntönsä."

eri, joka on asunut 4 eri osavaltiossa ja ajanut useammassa. Monesti pääosittain liikennesäännöt toki ovat samat, mutta sen verran paljn erojakin on, että kannattaa niihin tutustua. 

https://www.autoeurope.fi/kuljettajan-opas-usa/