Pitäisi lähteä kauppaan lapsen kanssa. Kun jaksaisi taas pukemisrumpan.
Lapsi on nyt alasti. Kun otan vaatteet esiin ja sanon, että puetaan ja lähdetään kauppaan, niin lapsi ryntää ensimmäisenä pöydän alle. Sieltä kun saa sen vedettyä, niin koko ajan velttoilee ja ei seiso jaloillaan, että pukeminen olisi mahdollisimman vaikeaa. Ja se on, kun ei ole kevyimmästä päästä tuo poika.
Autoon mennessä pitää tietysti tahallaan kaatua ja turvaistuimeen laitettaessa sotkea mun vaatteet kuraisella kengällä.
Kommentit (15)
Kirjoitin ihan tarkoituksella rumPa kun minusta se näytti niin hauskalta sanalta - oi Sherlock : )
Meillä saa takuuvarmat kiukkuilut jos unohtaa kertoa pariin kertaan etukäteen, mitä on ohjelmassa. Toiseksi suositan kokeilemaan (tai tehostamaan) pukemisen tekemistä hauskaksi. En tarkoita mitään ihmelirkuttelua tai sitä että äidin täytyisi kauheasti pelleillä, mutta monella pienellä leikillä tai hassutuksella pukemisen saa oikeasti sujumaan ja itsellekin paljon mukavammaksi.
Meillä kaksi lasta reilun vuoden ikäerolla, kuopus nyt 9kk. Ja siis vaikka hommaa on enemmän kuin aikanaan pelkän esikoisen aknssa, silti koen että lähtemiset olivat hankalampia silloin yhden lapsen kanssa. Ehkä tässä kahden täysin puettavan kanssa on ollut " pakko" luoda tietyt rutiinit ja tehdä esivalmistelut niin että päästään ylipäätänäs lähtemään. Sen yhden kanssa sitä niin helposti meni lapsen juttuihin mukaan...
Neuvoja en osaa antaa, mutta ymmärrän tilanteesi. toivottavasti alkaa pian helpottamaan ja kesä on tosissaan jo ovella!
Odotas vaan, kun se pienempi kasvaa ja alkaa pukea itse ja isompi pääsee kunnon uhmaikään samaan aikaan.
Ensi talvena sinulla on kuule vallan eri meno päällä!
Mutta tietty vähän aikaa kestää kun on kaksi täysin puettavaa laitettavana talvitamineisiin. Kumpikaan ei osaa vielä itse auttaa, esikoisella kuitenkin halutessaan voimia pistää vastaan ;D Onneksi ei useinkaan pistä ranttaliksi... Ja nyt tosissaan onneksi kesä tulossa.
Saas nähdä miten ensi talvena pärjätään. Onneksi isäntä on silloin kotona lasten kanssa pukemassa ja itse pääsen töihin " lepäilemään" .
Minulla on lapset kahden vuoden välein ja viime talvi kun toinen oli kaksi ja toinen neljän, pukeminen oli välillä tosi hornaa...
22
kaupan pihalla saattaa maistua pukeminen kun on ensin värjötellyt kylmässä autossa. Ja mikä parasta vaatteet ovat siistit.
Tuolla se nyt taas hyppii sängyssä vaikka haluaa lähteä kauppaan, ei vaan osaa tulla tänne. 2,5v.
Mulla on kaksoset jotka on aina ihan innoissaan kun otetaan ulkovaatteet esiin ...molemmat touhuaa ja ' auttaa' ja hihkuu ihan innoissaan - ja silti minusta tuo pukemisrumpa on väsyttävää.
Eli lapselta kielletään se mitä hän oikeasti haluaa? Eli jos haluat että lapsi lähtee kauppaan, kiellät sen häneltä...
kun näitä on jo 3 ei yksikään velttoile kun kaikki ottavat mallia toisistaan ja kalastelee kehuja :D
Tän on pakko oltava provo!
Miksi te ette ota yövaatteita pois heti aamulla, ei tartte enää muuta kun ulkovaatteet pukea: Laita itsellesi ekana kengät. Ei tartte enää lapsen ollessa valmis alkaa pukemaan itseä. Takkia ja muuta lämmintä ei kannata laittaa ettei sun tule hiki ja mene hermot.
Ja lapsi voisi tykätä jos opetat sitä pukemaan itse. Meillä 2- vuotias pukee kaikki sisävaatteet, haalarin ja kengät. Pipo ja tumput menee väärinpäin.. Mutta auttamalla ja tsemppaamalla.
Sitten voi miettiä asiaa ihan eri kantilta: saako lapsi riittävästi huomioo muuten? Mikä siinä on että lapsi hakee huomiotasi joka kerran?
Jos meillä lapsi karkaa pukemistilanteessa niin haen kiinni. Mahdottomassa tilanteessa nurkkaan. Otan syliin ja puetaan yhdessä. Mietitään meneekö kenkä jalkaan vai käteen, mahtuuko päähän?? Kutitan, lauleskellaan. Mietitään tuleeko kauppamatkalla vastaan koira tai rekka, ehkä nähdään orava? Siis pukemisesta hauskaa!
Valmista lapselle riittävän aikasin että tänään menette kauppaan ostamaan maitoa ja juustoa. Tai mitä nyt ikinä haettekin! Voitteko mennä puiston kautta? Kerro se!
jotka on kotonaan alasti.
Heti kun saan puettua, menee hetki jossain leikissä, mutta sitten tulee esim pissahätä ja hups kaikki vaatteet on tiessään.
Sitä ei sitten jaksa stressata ja vaatia niitä vaatteita päälle, olkoon alasti mitä haittaa.
Meillä kaksi poikaa ei nuku alasti päikkyjä, tai riisu ilkosilleen muutenkaan, pissalle mennessä laskee housujaan. Enkä tiedä tutuista ketään lasta joka niin tekee.
No jos ei ole kerran mitään " vaivaa" että lapsi on alasti ja hyppii sängyllä kun pitää mennä niin antaa palaa! Mutta käsittääkseni, aapee kärsii tilanteesta ja kysyi mitä sille tehdä..
Kyllä, lapsi oli alasti, koska paidalle meni mehua ja housut riisui kokonaan, kun kävi pissalla (lattialle, suoraan sanottuna). Päikkäritkin nukkuu mutta vasta kahden jälkeen. ap