Onko sinusta Farmaseutti hieno
Kommentit (75)
Ihan tärkeä ammatti, osaavat tarvittaessa neuvoa ja huomaavat jos jotkut lääkkeet eivät sovi yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Apteekin kassatyttö ei tänään tiennyt mistä lääkkeestä puhuin ja soitti kelloa, kollegaa auttamaan.
Ei luultavasti ole farmaseutti siksi kutsui lääkkeestä tietävän apuun, oikein toimi. Meilläkin kassalla olevat eivät ole farmaseutteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen farmaseutti eikä ole mitenkään hieno ammatti kiitos kysymästä. Ihan normiduunia. Lyhyt koulutus ja siisti sisätyö, siinäpä se. Palkka ei päätä huimaa vaikka moni niin luulee.
Palkka n 3 700
Mulla 3900 + lisät
Yhtä hieno kun IAU:n laukunheittäjät
Arvostan heitä enemmän ja enemmän. Sopivan pituinen yliopisto koulutus siisti sisätyö. Paljon parempi kuin monet huuhaa tieteet yliopistossa kuten teologia.
Minä kysyin apteekin tytöltä että mistä saan lääkkeeni jos tulee KRIISI aika niin tämä luuli minun tarkoittavan jotain omaa kriisiaikaani:) Vaikka maailmassa on sotaa hehkuteltu joka puolella. Vähän löi tyhjää sitten. Katsoi minua vielä kuin mt potilasta :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen farmaseutti eikä ole mitenkään hieno ammatti kiitos kysymästä. Ihan normiduunia. Lyhyt koulutus ja siisti sisätyö, siinäpä se. Palkka ei päätä huimaa vaikka moni niin luulee.
Palkka n 3 700
🤣
Vierailija kirjoitti:
Mikä Monopoli? Apteekkarit on yksityisyrittäjiä. Vieläpä henkilökohtaisesti vastuussa apteekin taloudesta, koska apteekit on aina toiminimiyrityksiä. Hyvä vaan, että on säädelty että vain koulutettu proviisori voi omistaa apteekin.
Älä viitti. Monopoli se on. Apteekkarin ei tarvitse tehdä tai osata yhtään mitään, raha kävelee ovesta sisään sen jälkeen kun olet onnistunut apteekkiluvan itsellesi keplottelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan tärkeä ammatti, osaavat tarvittaessa neuvoa ja huomaavat jos jotkut lääkkeet eivät sovi yhteen.
Tuokin tieto löytyy tänä päivänä netistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö farmaseutiksi mennä sen jälkeen kun on epäonnistuttu lääkiksen pääsykokeissa riittävän monesti?
Ei todellakaan. 🤭
Eikö farmaseutti ole joku vuoden yliopistotutkinto? Ei ole lähellekään verrattavissa lääkikseen...
Vierailija kirjoitti:
Apteekin kassatyttö ei tänään tiennyt mistä lääkkeestä puhuin ja soitti kelloa, kollegaa auttamaan.
Kassatytöllä ei usein ole farmaseutin koulutusta eikä hän siten saa neuvoa lääkeasioissa, vaikka tietäisikin. Vain farmaseutit ja proviisorit saavat antaa lääkeneuvontaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä Monopoli? Apteekkarit on yksityisyrittäjiä. Vieläpä henkilökohtaisesti vastuussa apteekin taloudesta, koska apteekit on aina toiminimiyrityksiä. Hyvä vaan, että on säädelty että vain koulutettu proviisori voi omistaa apteekin.
Älä viitti. Monopoli se on. Apteekkarin ei tarvitse tehdä tai osata yhtään mitään, raha kävelee ovesta sisään sen jälkeen kun olet onnistunut apteekkiluvan itsellesi keplottelemaan.
Oletko perehtynyt siihen miten apteekkilupa hankitaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Mutta Farmaseuteille on aina töitä.
Vaan miten kauan? Apteekkien monopoli taatusti avataan vapaammin kilpailulle lähi vuosina.
Se ei tarkoita sitä, että kuka tahansa kaupan myyjä saisi myydä lääkkeitä.
"Eikö farmaseutti ole joku vuoden yliopistotutkinto? Ei ole lähellekään verrattavissa lääkikseen..."
On kanditason tutkinto. Tutkinnon suorittamiseen tavoiteaika on 3 vuotta.
Kyllä mun mielestä hieno. Ei mulla olisi ollut rahkeita päästä opiskelemaan.
Lauseen keskellä farmaseutti krjoitetaan pienellä!
Oya se jenkkihapatus pois siitä puhelimestasi!
Varmaan suosittuja tyttisehdokkaita narkkien keskuudessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko perehtynyt siihen miten apteekkilupa hankitaan?
Olen. Nimenomaan olen perehtynyt, siksi sanon noin. Jos joku muuta väittää, hän ei tiedä tai myönnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö farmaseutiksi mennä sen jälkeen kun on epäonnistuttu lääkiksen pääsykokeissa riittävän monesti?
Ei todellakaan. 🤭
Eikö farmaseutti ole joku vuoden yliopistotutkinto? Ei ole lähellekään verrattavissa lääkikseen...
Ei ole "joku vuoden tutkinto", kyllä se on ihan oikea kanditason tutkinto.
Palkka n 3 700