Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinusta Farmaseutti hieno

Vierailija
01.07.2025 |

ammatti?

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen farmaseutti eikä ole mitenkään hieno ammatti kiitos kysymästä. Ihan normiduunia. Lyhyt koulutus ja siisti sisätyö, siinäpä se. Palkka ei päätä huimaa vaikka moni niin luulee.

Palkka n 3 700

Vierailija
22/75 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tärkeä ammatti, osaavat tarvittaessa neuvoa ja huomaavat jos jotkut lääkkeet  eivät sovi yhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apteekin kassatyttö ei tänään tiennyt mistä lääkkeestä puhuin ja soitti kelloa, kollegaa auttamaan.

Ei luultavasti ole farmaseutti siksi kutsui lääkkeestä tietävän apuun, oikein toimi. Meilläkin kassalla olevat eivät ole farmaseutteja.

Vierailija
24/75 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen farmaseutti eikä ole mitenkään hieno ammatti kiitos kysymästä. Ihan normiduunia. Lyhyt koulutus ja siisti sisätyö, siinäpä se. Palkka ei päätä huimaa vaikka moni niin luulee.

Palkka n 3 700

Mulla 3900 + lisät

Vierailija
25/75 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä hieno kun IAU:n laukunheittäjät

Vierailija
26/75 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan heitä enemmän ja enemmän. Sopivan pituinen yliopisto koulutus siisti sisätyö. Paljon parempi kuin monet huuhaa tieteet yliopistossa kuten teologia.

Vierailija
27/75 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kysyin apteekin tytöltä että mistä saan lääkkeeni jos tulee KRIISI aika niin tämä luuli minun tarkoittavan jotain omaa kriisiaikaani:) Vaikka maailmassa on sotaa hehkuteltu joka puolella. Vähän löi tyhjää sitten. Katsoi minua vielä kuin mt potilasta :)

Vierailija
28/75 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkka n 3 700

🤣

Vierailija
29/75 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä Monopoli? Apteekkarit on yksityisyrittäjiä. Vieläpä henkilökohtaisesti vastuussa apteekin taloudesta, koska apteekit on aina toiminimiyrityksiä. Hyvä vaan, että on säädelty että vain koulutettu proviisori voi omistaa apteekin. 

Älä viitti. Monopoli se on. Apteekkarin ei tarvitse tehdä tai osata yhtään mitään, raha kävelee ovesta sisään sen jälkeen kun olet onnistunut apteekkiluvan itsellesi keplottelemaan. 

Vierailija
30/75 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tärkeä ammatti, osaavat tarvittaessa neuvoa ja huomaavat jos jotkut lääkkeet  eivät sovi yhteen.

Tuokin tieto löytyy tänä päivänä netistä

Vierailija
31/75 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö farmaseutiksi mennä sen jälkeen kun on epäonnistuttu lääkiksen pääsykokeissa riittävän monesti?

Ei todellakaan. 🤭

Eikö farmaseutti ole joku vuoden yliopistotutkinto? Ei ole lähellekään verrattavissa lääkikseen...

Vierailija
32/75 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apteekin kassatyttö ei tänään tiennyt mistä lääkkeestä puhuin ja soitti kelloa, kollegaa auttamaan.

Kassatytöllä ei usein ole farmaseutin koulutusta eikä hän siten saa neuvoa lääkeasioissa, vaikka tietäisikin. Vain farmaseutit ja proviisorit saavat antaa lääkeneuvontaa. 

Vierailija
33/75 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä Monopoli? Apteekkarit on yksityisyrittäjiä. Vieläpä henkilökohtaisesti vastuussa apteekin taloudesta, koska apteekit on aina toiminimiyrityksiä. Hyvä vaan, että on säädelty että vain koulutettu proviisori voi omistaa apteekin. 

Älä viitti. Monopoli se on. Apteekkarin ei tarvitse tehdä tai osata yhtään mitään, raha kävelee ovesta sisään sen jälkeen kun olet onnistunut apteekkiluvan itsellesi keplottelemaan. 

Oletko perehtynyt siihen miten apteekkilupa hankitaan?

Vierailija
34/75 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Mutta Farmaseuteille on aina töitä.

Vaan miten kauan? Apteekkien monopoli taatusti avataan vapaammin kilpailulle lähi vuosina.

Se ei tarkoita sitä, että kuka tahansa kaupan myyjä saisi myydä lääkkeitä. 

Vierailija
35/75 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eikö farmaseutti ole joku vuoden yliopistotutkinto? Ei ole lähellekään verrattavissa lääkikseen..."

On kanditason tutkinto. Tutkinnon suorittamiseen tavoiteaika on 3 vuotta.

Vierailija
36/75 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mielestä hieno. Ei mulla olisi ollut rahkeita päästä opiskelemaan. 

Vierailija
37/75 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauseen keskellä farmaseutti krjoitetaan pienellä!

Oya se jenkkihapatus pois siitä puhelimestasi!

Vierailija
38/75 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan suosittuja tyttisehdokkaita narkkien keskuudessa?

Vierailija
39/75 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko perehtynyt siihen miten apteekkilupa hankitaan?

Olen. Nimenomaan olen perehtynyt, siksi sanon noin. Jos joku muuta väittää, hän ei tiedä tai myönnä. 

Vierailija
40/75 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö farmaseutiksi mennä sen jälkeen kun on epäonnistuttu lääkiksen pääsykokeissa riittävän monesti?

Ei todellakaan. 🤭

Eikö farmaseutti ole joku vuoden yliopistotutkinto? Ei ole lähellekään verrattavissa lääkikseen...

Ei ole "joku vuoden tutkinto", kyllä se on ihan oikea kanditason tutkinto.