Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moni pitkän linjan tukija jätti Priden - Menikö Pride pois muodista Suomessakin

Vierailija
01.07.2025 |

Moni tuttu brändi jätti tänä vuonna Pride Helsingin tukemisen

Tapahtuman kumppaneina on vuosittain myös lukuisia yrityksiä ja järjestöjä. Tänä vuonna joukosta puuttui kuitenkin joitakin pitkän linjan yhteistyökumppaneita, kuten esimerkiksi ohjelmistoyhtiö Vincit, it-alan konsultointiyritys CGI, kauppakeskus Itis sekä Sinebrychoffin Karhu-olut.

Jo viime vuonna pois jäivät muun muassa S-ryhmä, Finnkino ja myös Helsingin Sanomat.

Sosiaalisessa mediassa pantiin jo kesäkuussa merkille, että jotkin kansainväliset yritykset jättivät tänä vuonna vaihtamatta logonsa sateenkaaren väreihin.

https://www.hs.fi/suomi/art-2000011333498.html

Kommentit (100)

Vierailija
41/100 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun pitkäaikainen tukija jättää liikkeen, se kertoo vain, että hänellä on tullut ikää. Ehkä hän haluaa päästää nuoria tilalle. Tai kokee tehneensä omalta osaltaan tarpeeksi.

Tai johto on vaihdettu ja pride-kannattajat irtisanottu tai siirretty muualle.

Vierailija
42/100 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeat tosi pitkän linjan vanhat homoseksuaalit, joita minä tunnen (tunnen useita) eivät tuohon prideparaatiin jalallaan astuisi. Ihan ufoa nähdä joitain poliitikkoja heiluttamassa yhdistelmälippuja, jonka raitojen merkityksiä kukaan ei enää edes tiedä. On niin keisarin uudet vaatteet -shaibaa tämäkin. Ja siis homoseksuaalit on ihan huippuja, ainakin mun frendit :D

Kaikkein ufointa on että samoissa tilaisuuksissa heilutellaan gayraitalippuja ja palestiinaterolandian lippua. Hamas heittäisi ensimmäisenä prideväen katolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/100 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Homotus alkaa olla pois muodista, sitä kai se on...

Vika on enemmänkin siinä, ettei Pride ole enää homojuhla vaan aivan kaikkea muuta

Q ja T pois Pridesta.

Vierailija
44/100 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä? Eivätkö tue fetissikoiria?

Vierailija
45/100 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pride on liian vasemmistolainen ja siksi kaupalliset yritykset vieroksuu. Ja on väärin laittaa verorahoja kommarikampanjasn 

Vierailija
46/100 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun pitkäaikainen tukija jättää liikkeen, se kertoo vain, että hänellä on tullut ikää. Ehkä hän haluaa päästää nuoria tilalle. Tai kokee tehneensä omalta osaltaan tarpeeksi.

Kannattaa pitää välillä taukoa hatsin polttelusta, muuten menee jutut liian hapokkaiksi.

Vierailija
47/100 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloudellisesti kovat ajat. H0mopropaganda ei liene monenkaan firman ensisijainen menokohde.

Vierailija
48/100 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

il Capitano kirjoitti:

Eniten itseäni nauratti, että pride oli mennyt pois muodista pride-marssijoilta itseltäänkin 😂 Siellä porukka heilutti palestiinan lippuja ja sillä nyt jos millä, ei todellakaan ole tekemistä priden kanssa. Palestiinassa homous on rikos, mistä joko tapetaan tai laitetaan vankilaan. Eli yhtä aikaa ei voi olla pro-pride ja pro-palestiina. Mutta ehkä se tosiaan on niin, että tällainen 'homottaminen' on mennyt pois muodista ja nyt on muiden asioiden vuoro. Ihan selvästi näin. Mutta pistihän se huvituttamaan.

Nämä Pale-fanit viimeistään osoittivat, ettei suuri osa edes tiedä, mikä on Priden alkuperäinen tarkoitus. 

Palefanit eivät taida edes tietää mitä kannattavat.

Vierailija
49/100 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pridehän on itsekin jättänyt väkeä pois, jos et ole 100% joka asian takana niin et saa tulla. Politiikot, jotka kuuluvat "väärään" puolueeseen eivät ole saaneet osallistua.

Miten Palestiina liittyy homojen oikeuksiin tai miksi se pitäisi hyväksyä että raavas mies joka kokee olevansa nainen pitäisi päästää naisten pukuhuoneeseen ja jos pidän pippeleitä jotenkin miehekkäinä niin minä olen väärässä, KOSKA KYLLÄ NAISELLAKIN VOI OLLA PENIS.

Että joo, homot voi minun puolesta mennä naimisiin, en pitänyt sitä ongelmana, mutta että joku raavas mies saisi esitellä moloaan pukuhuoneessa alkaa olla liikaa.

Vierailija
50/100 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, sateesta huolimatta 100 000 ihmistä, varamaan ihan just loppumassa. 

Ei ollut noin paljoa porukkaa siellä. Priden ihmismäärää aina liioitellaan, uskovien ym määrää vähätellään.

Esim vl-porukkaa oli paljon enemmän kuin 60 000, taisi olla nuo määrät toisin päin valehdeltu 

---

Suviseuroissa oli n. 94 000 kävijää. Enemmän kuin koskaan.

Vierailija
51/100 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä useampi jättänyt persut. Enää sakeimmat pällit jäljellä.

Vierailija
52/100 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pridehän on itsekin jättänyt väkeä pois, jos et ole 100% joka asian takana niin et saa tulla. Politiikot, jotka kuuluvat "väärään" puolueeseen eivät ole saaneet osallistua.

Miten Palestiina liittyy homojen oikeuksiin tai miksi se pitäisi hyväksyä että raavas mies joka kokee olevansa nainen pitäisi päästää naisten pukuhuoneeseen ja jos pidän pippeleitä jotenkin miehekkäinä niin minä olen väärässä, KOSKA KYLLÄ NAISELLAKIN VOI OLLA PENIS.

Että joo, homot voi minun puolesta mennä naimisiin, en pitänyt sitä ongelmana, mutta että joku raavas mies saisi esitellä moloaan pukuhuoneessa alkaa olla liikaa.

Lesbonaiset ovat nykyään tr,ansfobisia jos eivät halua panna peniksellisen transnaisen kanssa. Niin se vaan maailma muuttuu.

Vierailija
53/100 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prideväki on itse aiheuttanut tämän kaikkoontumisen. Teit niin tai näin niin väärin menee.

ajaako ne enää homojen asiaa

Vierailija
54/100 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prideväki on itse aiheuttanut tämän kaikkoontumisen. Teit niin tai näin niin väärin menee.

ajaako ne enää homojen asiaa

Ainakin pari vuotta sitten perus homot olivat melkein yhtä paha asia kuin valkoinen heteromies. Eli tuskinpa.

Vierailija
55/100 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun ajattelee että rahat menee vain juhlimiseen ja kuten nyt vaikka paskojen siivoamiseen puistoista. 

Paskoilla tarkoitat vassareita jotka lojuvat puistoissa pitkin pituuttaan vielä aamullakin ihmisten hylkäämänä?

Vierailija
56/100 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun annat pikkusormen se vie koko käden.

Pätee tässäkin asiassa.

Vierailija
57/100 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä hyvähenkinen työyhteisö:

Autoritaarista johtamista, työperäisiä sairastumisia, erimielisten hiljentämistä.  

https://yle.fi/a/74-20169797

Vierailija
58/100 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palestiinan itsenäisyyttä tulevana henkilö mua lähinnä naurattaa nämä queers for Palestine tai Palestiinan lippuja heiluttavat lgbthdtv-aktivistit! Sä ET voi olla samaan aikaan sekä pro-Palestiina että pro-pride

Vierailija
59/100 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeat tosi pitkän linjan vanhat homoseksuaalit, joita minä tunnen (tunnen useita) eivät tuohon prideparaatiin jalallaan astuisi. Ihan ufoa nähdä joitain poliitikkoja heiluttamassa yhdistelmälippuja, jonka raitojen merkityksiä kukaan ei enää edes tiedä. On niin keisarin uudet vaatteet -shaibaa tämäkin. Ja siis homoseksuaalit on ihan huippuja, ainakin mun frendit :D

Kaikkein ufointa on että samoissa tilaisuuksissa heilutellaan gayraitalippuja ja palestiinaterolandian lippua. Hamas heittäisi ensimmäisenä prideväen katolta.

Vihervasemmisto ei tosiaankaan ole älykkäimmästä päästä.

Vierailija
60/100 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä tahansa ideologian pakkosyöttäminen aiheuttaa ähkyä.

Tätä ei sateenkaari -väki ole ymmärtänyt. Tämän sanon mitenkään sateenkaari-ihmisiä henkilöinä tuomitsematta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme