Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikuteltava ilmastointilaite, kysymys 🙋🏻

Vierailija
04.06.2024 |

Ostin joku vuosi sitten tommosen whirlpool ilmapumppu(!) ilmastointilaitteen, ei semmost halpaa vaan kunnon masiina.

Kun en ole löytänyt vastausta niin kysynkin onko täällä miehiä jotka tietää kuluttaako pumppu sähköä enemmän silloin kun se välillä sammuttaa pumpun kun tavoittanut määrätyn asteluvun, vai pitäiskö laittaa aste alemmas että käy pidempään eikä rämppää sitä pois ja päälle?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/21 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös tommonen mut siinä ei tietääkseni oo mitään pumppua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko ap selventää tuota kysymystä?

Vierailija
4/21 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, mitä kysyt 

Vierailija
5/21 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten haluat että selvennän? Siis kone käy noin 5min ja sammuu, sitten taas käynnistyy. Saavuttaa siis todella nopeasti tuon 22c. Se rämppääminen vaan ärsyttää. Kuluttaako se sammuminen ja käynnistyminen enemmän sähköä kuin että se olis päällä vaikka 10h putkeen? 

Vierailija
6/21 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy kirjastosta onko heillä lainata energiankulutusmittareita.

Vierailija
7/21 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kuluttaa eniten silloin kun käy...Jotta se kävis koko ajan sen teho pitäis olla liian pieni käyttötilaansa ja en kyllä usko että se on haluamasi ominaisuus.

Vierailija
8/21 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä isoja eroja ole. Vuositasolla ihan sama

Vierailija
9/21 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten haluat että selvennän? Siis kone käy noin 5min ja sammuu, sitten taas käynnistyy. Saavuttaa siis todella nopeasti tuon 22c. Se rämppääminen vaan ärsyttää. Kuluttaako se sammuminen ja käynnistyminen enemmän sähköä kuin että se olis päällä vaikka 10h putkeen? 

Aatteleppa ite.  Siksi juuri on se termostaatti että säästää sähköä.  Jos haluat jatkuvaan pyörivän niin joudut pilkkihaalareita käyttämään.

Vierailija
10/21 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku Green ilp tekee samoin, ei jää joutokäynnille kun pyyntö on saavutettu.

Vierailija
11/21 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on erittäin tehokas tuollainen ja toisinaan riittää pitää siinä vaan puhallus suuntaani siis ilman viilennystä. Kait siinä säästää, jos ei laita viilennystä päälle, mutta tuskin ero näkyy sähkölaskussa. Loppukesän kosteisiin iltoihin ja öihin se on oivallinen apu vaikkei ole äänetön.

Vierailija
12/21 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sähköasentaja, mutta valitettavasti nainen.

Vierailija
13/21 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne laitetta mutta onko siinä eri tehoja aseteltavissa puhallusnopeuden ja lämpötilan lisäksi?

Vierailija
14/21 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä kuinka kauan pidät sitä sammuneena.:D Yleensä noissa on termostaatti, joka pitää lämmön halutussa lämpötilassa. En tiedä onko tuossa PID säätö..(verto,integr,der)

Vierailija
15/21 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tommonen jäähdytin joka käynnistyy ja sammuilee ei osaa säätää tehoaan sopivaksi kuten ILP osaa.Sähkön kulutukseen tuolla ei juuri merkitystä ole mutta varmaan ketutus on suurempaa tuollaisen käytössä joka sammuilee ja käynnistyilee.

Vierailija
16/21 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun laitteessani (MIDEA) ainakin puhallusnopeutta voi säätää ja tää on kuitenkin yksi halvimmista laitteista.Kylmää kyllä tulee mutta ääntäkin tulee liikaa.

Vierailija
17/21 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain miehet saa vastata?

Vierailija
18/21 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tommonen jäähdytin joka käynnistyy ja sammuilee ei osaa säätää tehoaan sopivaksi kuten ILP osaa.Sähkön kulutukseen tuolla ei juuri merkitystä ole mutta varmaan ketutus on suurempaa tuollaisen käytössä joka sammuilee ja käynnistyilee.

Just tota mä tarkoitin. Se on joko liiankin tehokas että se rämppää jatkuvasti pois ja päälle. On tossa tietenkin säädöt pienemmille nopeuksille ja muuta, en ole ihan idiootti kuten joku tossa koitti esittää 😅 kyse on siis vaan siitä veetutuksesta joka tosta jatkuvasta käynnistymisestä aiheutuu. Kunnon ilppi toki olis kiva mutta kun et saa asentaa niin eipä muutakaan voi. Lähinnä mietin rikkoontuuko toi kompura nopeammin ja viekö sähköä enemmän kun se ei pysy tasaisesti päällä.

Olit ainoa joka tajusi mun kysymyksen, hattu päästä 👍😁ap. 

Vierailija
19/21 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä miehiä?!? Wtf

Vierailija
20/21 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yleensä mä käytän siinä enemmänkin tota kuivaus puolta juhannuksesta eteenpäin öisin. Sitä kosteutta kun saa pois niin ah mikä on nukkuessa. Saattaa olla että myyn ton pois ja ostan pelkän kuivaimen kun en juuri viilennystä käytä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän