Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hain MYYJÄKSI Ruohonjuureen Tampereella, hakijoita yli 400

Vierailija
01.07.2025 |

En päässyt eteenpäin, ei tosin moni muukaan. Suomessa ei ole työpaikkoja kaikille, tämä haku sen osoittaa. 

Nainen 55-vuotta

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä näytät? Myyjän pitää vegaaniliikkeissä olla nuori ja hymyillä koko ajan. 

Miltä näytän. Olen normaalipainoinen, harrastanut liikuntaa koko ikäni, syön terveellisesti ja terveellinen elämä on kiinnostanut 20-vuotiaasta asti, kasvoistani menen 40-vuotiaasta, tämän on kertonut oma kosmetologi, en itse asiaa todennut.  Mutta parikymppinen en ole. Minulta löytyy työkokemusta ja elämänkokemusta. Naamani ei ole sitruunalla, vaan olen erittäin asiakaspalveluhenkinen ihminen.

Nainen 55-vuotta

Harmittaa, kun lähi k-kaupassa on eräs vanhempi myyjä, joka ei millään lailla tervehdi, naama aina resting bitch facella. Ensin ajattelin, että josko ei vaan minua tervehdi, mutta huomasin pian, että naama norsun veellä hiljaa se on kaikkien asiakkaiden kohdalla. Jos joku kysyy vaikkapa jotain tuotetta, niin ensimmäisenä vastaa *kiinnostaa ihan vtusti*-ilmeellä "jaaaa" ja sitten sanoo usein, että "no en tiedä". Kerran kysyin voisinko jo ottaa postipaketin, kun kello oli 5min vaille aukioloaikaa, niin nyrpiintyi heti että "no en tiedä kun ei ole kone edes päällä ja *huoh* pitää kirjautua sisälle varmaan sitten.." yritin siinä sanoa, että voin hakea kyllä iltapäivälläkin kun on laitteet auki, mutta työntekijä teki kyllä selväksi, että vtutti ja armottomasti. 

Olen jo paristi kokeillut itse hakea, aina kun on ollut avoin myyjän paikka tuonne lähikauppaan ja sattuisi olemaan kodin vieressä, sillä olen tehnyt aspaa koko ikäni ja olen todella kehuttu aspataidoiltani, mutta ei pääse edes haastatteluun :( En tiedä kuka tuosta harpusta ja sen asiakaspalvelusta pitää?

Vierailija
22/48 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelen katsomaan

jostain 15 vuoden takaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruohonjuureen?

Mitä olet opiskellut. Millaista osaamista. Aiemmat työt. Kerrohan.

Haetaan vanhempaa tyyppiä.

Tehtävä auki.

Vierailija
24/48 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömien on pakko hakea. Seuraus on valtavat määrät pakosta tehtyjä hakemuksia.

On siellä joukossa paljon hyviä ja tosissaan hakevia hakijoita myös. Minä en ainakaan ole päässyt edes haastatteluihin sellaisiinkaan paikkoihin, joihin oikeasti haluaisin ja mulla riittäisi osaaminen.

Vierailija
25/48 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä oli kerran yksi joka oli tyly, vihainen ja naama sitruunalla, väänteli naamaansa. Sen voisi vaihtaa kivempaan heti, mikäli vielä on listoilla ja se pääsisi lomalle sieltä. Ei tietoa oliko harjoittelija vai vakituinen vaiko tuuraaja.

Työntekijöilläkin voi olla huonoja päiviä.

Tuntuu että jotkut kroonisesti sellaisia tai ei vaan tykkää asiakaspalvelusta. Onko liian tiivis tahti sitten.

Vierailija
26/48 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pakkaamo? Vai lähtevätkö paketit eri paikasta. Tuoksujen vuoksi ei ehkä sovi kaikille.

Hajustevammaiset kuuluu laitoksiin. 

Vierailija
27/48 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kouluttautuisitte. Minä hain sosiaalityöntekijäksi. Oli vain yksi pätevä hakija eli minä ja sain paikan.

Kauanko opiskelit. Ei hassumpi idea kouluttautua sosiaalityöntekijäksi, jos siellä on töitä mitä tehdä. 

Nainen 55-vuotta

Ainoa naisille sopiva työ myyjän lisäksi.

Vierailija
28/48 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä oli kerran yksi joka oli tyly, vihainen ja naama sitruunalla, väänteli naamaansa. Sen voisi vaihtaa kivempaan heti, mikäli vielä on listoilla ja se pääsisi lomalle sieltä. Ei tietoa oliko harjoittelija vai vakituinen vaiko tuuraaja.

Työntekijöilläkin voi olla huonoja päiviä.

Asiakaspalvelijalla ei koskaan voi olla huono päivä. Ja mun mielestä ei muillakaan työntekijöillä, jotka ovat tekemisissä muiden ihmisten kanssa (työkaverit on myös ihmisiä). 

Vierailija
29/48 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvoimapula? Nauriitkin nauraa...

Vierailija
30/48 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

55-vuotias on vielä nuori. 

Vierailija
31/48 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on joo, ei menopaussin ylittänyt akka. 

Vierailija
32/48 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin pääsyn todennäköisyys on tällä hetkellä samaa luokkaa kun päävoitto lotossa. Työnhaku on muutenkin ihan pelleilyä nykyään. Kaveri töihin sisään ja jos ei miellytä niin koeaika purku heti. Mikä ongelma? Ei niitä töitä paperilla tehdä. 

Vierailija
33/48 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Impotentti nolo mies 😅

Vierailija
34/48 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kuumottamaan hallitusta että missä ne työpaikat jotka luvattiin. Nyt te annatte ne työt. Rahaa pitää saada niin paljon että sillä pystyy elämään. Jos ei pysty niin tuet takaisin tai hintoja on pystyttävä tiputtamaan rajusti. 

Vierailija
35/48 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta pitkäaikaistyöttömäksi joutuvana ja satoja hakemuksia lähettäneenä ihmettelin taas tänään duunitorin tarjontaa. Samat paikat tulevat hakuun uudestaan ja uudestaan. Silti ei pääse edes haastatteluun. Nähtävästi porukkaa lempataan koeaikana, työhön otetut nuoria, jotka eivät viihdy paikassa, vai mikä on vikana? Silti ei palavasti työtä hakeva kelpaa, vaikka kuinka olisi laaja-alaista kokemusta. Olen jo joissakin hakemuksissa laskenut palkkapyynnönkin ihan minimiin, silti ei.

+55 v

Vierailija
36/48 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Impotentti nolo mies 😅

Laadukas argumentti naisilta. 

Vierailija
37/48 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon valeen toistelu alkoi jo ysärin laman aikaan ja meille silloin teini-ikäisille vakuutettiin, että kun suuret ikäluokat eläköityy niin tulevaisuudessa ihan jokaiselle löytyy työpaikka ja saa jopa itse määritellä millä palkalla töitä tekee.

Ihan sama millä alalla on. Kaikki suorastaan revitään töihin ja jopa heidätkin joilla ei ole mitään koulutusta. Lisäksi vakuuteltiin kuinka alalla x on töitä eli se kannattaa nyt opiskella ja kohta vuorossa olikin jo ala y, koska ei se x sitten työllistänytkään enää kun paperit oli kädessä.

Muistan tämän ajan hyvin, kävin lukioni ja kauppiksen ysärin loppupuolella. Paskapuhetta oli kaikki.

Nyt olen jo pitkään ollut työtön ja 47v. 

Vierailija
38/48 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HUUTAVA TYÖVOIMAPULA!

sitä toitotettu ainaki 20 vuotta

Tuon valeen toistelu alkoi jo ysärin laman aikaan ja meille silloin teini-ikäisille vakuutettiin, että kun suuret ikäluokat eläköityy niin tulevaisuudessa ihan jokaiselle löytyy työpaikka ja saa jopa itse määritellä millä palkalla töitä tekee.

Ihan sama millä alalla on. Kaikki suorastaan revitään töihin ja jopa heidätkin joilla ei ole mitään koulutusta. Lisäksi vakuuteltiin kuinka alalla x on töitä eli se kannattaa nyt opiskella ja kohta vuorossa olikin jo ala y, koska ei se x sitten työllistänytkään enää kun paperit oli kädessä.

Työelämä (+koulutusvaatimukset) on ihan järjetöntä tempoilua ja temppuilua nykyään. Saa sitä sitten ihmetellä miksi ihmisiä ahdistaa eikä synny lapsia kun minkäänlaista taloudellista vakautta eikä vakityön tuomaa turvallisuutta ole ollut tarjolla en

Hyvä kirjoitus. Lapsettomuuteen on useita syitä, mutta kyllä yksi tärkeimmistä on se, että on tiukkaa elättää edes itsensä tällaisessa maailmassa, jossa työhön pääsy on näin vaikeaa ja samalla työsi voidaan milloin vain uudelleenjärjestää siten, että saat lähtöpassit. Perheen perustaminen vaatii vakautta ja turvallisuutta.

Vierailija
39/48 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruohonjuuren rekry on nuorta sukupolvea, joka ei arvosta kokemusta, tietoa ja näkemystä. Hain itse samanikäusen luontaisalan vuosikymmenten osaajana Ruohonjuureen. No chance. Rekryävät nuoria ja kokemattomia myyjiä, jotka eivät tiedä asioista. Usein kosmetiikkapuolen ihmisiä. Eipä ole tuon rekrykokemuksen jälkeen tullut asioitua Ruohonjuuressa. Ennen oli Kampin Ruohonjuuri hyvä - nyt uusi formaatti markkinavoimien jyrä. Ei riitä hienot tarrat ikkunoissa, kun osaamista ei enää arvosteta.

Vierailija
40/48 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HUUTAVA TYÖVOIMAPULA!

sitä toitotettu ainaki 20 vuotta

Orjista on pula. Niitä tuodaan filippiineiltä ja thaimaasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan