Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kestätte noiden hajusteettomien pesuaineiden hajua?

Vierailija
01.07.2025 |

Kun puhtaat pyykit haisee lähinnä jollekin sammaleelle eikä raikkaalle ja puhtaalle.

Kommentit (134)

Vierailija
81/134 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nehän nimenomaan eivät tuoksu millekään. 

Niin. Ne haisevat. Eivät ole hajuttomia vaan hajusteettomia.

Ap

Koneessasi on vikaa. Pesen vain tuoksuttomilla aineilla eikä vaatteisiini jää mitään hajua. 

Koneessa ei ole vikaa. 

Ap

Niin, se vika on nyt sinun päässäsi. Voi myös käydä niin, että kun jo etukäteen olettaa, että pyykit tulevat haisemaan kamalalta kun sitä keinotekoista hajustetta ei olekaan, niin haisevathan ne. Syy on todnäk ne sinun aiemmat haisupesuaineet, niiden haju ei näet lähde vielä parissakaan hajusteettomassa pesussa. Minun pyykeistäni yhtä vaatekappaletta piti pestä viitisen kertaa, ennen kuin sen kerta

Niin, eli koneeseen kerrostuva zeoliitti. Kone pitäisi välillä puhdistaa ihan sitruunahapolla, jos ei halua, että sinne jää kerrostumia, jotka aiheuttavat hajua pyykkeihin.

Vierailija
82/134 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän toisinaan pyykinpesussa pesuntehostajaa, mitä se nyt onkaan nimeltään. Sellaista jauhetta. Vanish -merkkinen varmaan se tunnetuin, mutta Erisanilla on kotimainen halvempi versio. Se auttaa tahranpoistossa (vaikkakin sappisaippua on siinä ykkönen, lähtee kaikki tahrat tosi hyvin) ja myös tekee pyykistä mielestäni raikkaampaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/134 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajusteettomissa pesuaineissa vain Bioluvilissa on ollut kerran hajua mukana. 

Jos pyykit haisee sammaleelle, kuivaamisessa on vika. 

Pyykinpesuaineen hajuste on vain peittämässä huonon pyykkärin epäonnistumisia. Puhdas oikein kuivattu pyykki ei haise

Vierailija
84/134 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmin kuin hajusteellisten. On vastuutonta pestä lasten ja jopa vauvojen vaatteet hajusteellisella pesuaineella. Haju sairastuttaa herkän, pienen lapsen. 

Turha se on kodin hajuhaittoja peittää pesuaineiden hajulla. Pesee pyykit kunnolla, käyttää hajusteetonta pesuainetta ja laskostaa pyykit kaappeihin eikä jätä lojumaan pöytiin tai sohvien päälle, niin on puhtaat vaatteet. 

Vierailija
85/134 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: pesetkö välillä koneellisen 90 asteessa? Se raikastaa konetta.

Vierailija
86/134 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä löytyi syyksi vika koneessa, onneksi ei sentään peitetty pahaa hajua sekoittamalla sitä johonkin kemikaalin hajuun, kuten jotkut JanniJeminat tekee. Pesukone jotenkin työnsi vähän likaista vettä takaisin, ja siksi se haisi ummehtuneelle.

Vai niin. Nämä eivät haise ummehtuneelle vaan jollekin raaka-aineelle.

Ap

Vierailija
87/134 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paremmin kuin hajusteellisten. On vastuutonta pestä lasten ja jopa vauvojen vaatteet hajusteellisella pesuaineella. Haju sairastuttaa herkän, pienen lapsen. 

Turha se on kodin hajuhaittoja peittää pesuaineiden hajulla. Pesee pyykit kunnolla, käyttää hajusteetonta pesuainetta ja laskostaa pyykit kaappeihin eikä jätä lojumaan pöytiin tai sohvien päälle, niin on puhtaat vaatteet. 

Jep, meillä vuoroviikkolapselta lähti iho-oireet, kun muutto tuli eteen, ja puolet ajasta sentään ei ole hajustevaatteissaan. Toinen perhe kuitenkin jatkuu karjumistaan, että täytyy haista halvalle saippualle jatkuvasti. Pestään aina tuplasti hänen sen kodinkin vaatteet, että lapsi olisi mahdollisimman paljon hajusteettomissa vaatteissa myös siellä. Aikaisemmin kaakatus kuului lääkerasvoista ja kas kummaa, oireet hävisi lähes täysin. 

Vierailija
88/134 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä löytyi syyksi vika koneessa, onneksi ei sentään peitetty pahaa hajua sekoittamalla sitä johonkin kemikaalin hajuun, kuten jotkut JanniJeminat tekee. Pesukone jotenkin työnsi vähän likaista vettä takaisin, ja siksi se haisi ummehtuneelle.

Ap

Eli haisee samalle kuin miltä pesuaine haisee myös pullossa?

Vierailija
89/134 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sä oot pilannut hajuaistisi kemikaaleilla ja nyt haistat mitä sattuu.

Vierailija
90/134 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyykkisi ovat edelleen likaiset, jos be haisevat sammaleelle, tiskirätille tai ummehtuneelle hajusteettomalla pesuaineella pesun jälkeen. Huolla kone ja käytä lämpimämpiä pesulämpötiloja, jatkuva 40 astetta ja pikapesut ovat bakteerien juhlaa. Ongelma voi olla myös hitaassa kuivumisessa. Puhdas on täysin tuoksuton.

Eivät haise ummehtuneelle tai tiskirätille vaan pesuaineen raaka-aineille, joiden yhdistelmästä tulee mieleen sammaleen haju. Konetta pestään säännöllisesti sen omalla huolto-ohjelmalla enkä käytä pikapesuja koskaan. Kyse on juuri koneesta otetuista pyykeistä, joten kuivumisella ei ole merkitystä tässä.

Ap

No kerro mitä ainetta käytät? Minun käyttämäni hajuton pesuaine (erisan) ei haise sammalelle, mutta on joskus tullut vastaan joku biohajoava pesuaine, josta jäi outo haju. Merkkiä en muista.

Vierailija
91/134 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Hajusteettomat eivät ole hajuttomia. Joskus valitin jossain keskustelupalstalla (luultavasti täällä :p ) että kuinka äitiys- ja vauvanvaatteita täynnä olevat kirppispöydät lemuavat makeahkolta maitopuklulta usean pöydän päähän, niin monet äipät tulivat sitten valistamaan minua että ei se ole puklun hajua, vaan hajusteettomien pesuaineiden ominais"tuoksu", kun vauvoille ei ymmärrettävästi pueta vahvasti hajustettuja vaatteita. 

Vierailija
92/134 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa tuntua siltä, että olen syyllistynyt johonkin kunnianloukkaukseen kertomalla, että hajusteeton pesuaine ei ole hajuton. Olen pahoillani.

Ap

Vierailija
93/134 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyykkisi ovat edelleen likaiset, jos be haisevat sammaleelle, tiskirätille tai ummehtuneelle hajusteettomalla pesuaineella pesun jälkeen. Huolla kone ja käytä lämpimämpiä pesulämpötiloja, jatkuva 40 astetta ja pikapesut ovat bakteerien juhlaa. Ongelma voi olla myös hitaassa kuivumisessa. Puhdas on täysin tuoksuton.

Eivät haise ummehtuneelle tai tiskirätille vaan pesuaineen raaka-aineille, joiden yhdistelmästä tulee mieleen sammaleen haju. Konetta pestään säännöllisesti sen omalla huolto-ohjelmalla enkä käytä pikapesuja koskaan. Kyse on juuri koneesta otetuista pyykeistä, joten kuivumisella ei ole merkitystä tässä.

Ap

No kerro mitä ainetta käytät? Minun käyttämäni hajuton pesuaine (erisan) ei haise sammalelle, mutta on joskus tullut vastaan joku biohajoava pesuaine, josta jäi outo haju. Me

Erisan Syväpuhdistava Pyykinpesujauhe Valkopyykille.

Ap

Vierailija
94/134 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Hajusteettomat eivät ole hajuttomia. Joskus valitin jossain keskustelupalstalla (luultavasti täällä :p ) että kuinka äitiys- ja vauvanvaatteita täynnä olevat kirppispöydät lemuavat makeahkolta maitopuklulta usean pöydän päähän, niin monet äipät tulivat sitten valistamaan minua että ei se ole puklun hajua, vaan hajusteettomien pesuaineiden ominais"tuoksu", kun vauvoille ei ymmärrettävästi pueta vahvasti hajustettuja vaatteita. 

90 jatkaa että tunnistan tämän kuvauksen, just sen tyyppinen haju on jossain biohajoavassa pyykkiaineessa ja käsisaippuassa myös, yksi tuttu käyttää näitä ja mulla meni hetki yhdistää se haju pesuaineeseen ja saippuaan. Tajusin kun pesin hänen luonaan kädet sillä saippualla.

Vierailija
95/134 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tai koronalla.

Vierailija
96/134 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaa tuntua siltä, että olen syyllistynyt johonkin kunnianloukkaukseen kertomalla, että hajusteeton pesuaine ei ole hajuton. Olen pahoillani.

Ap

Kerrot tosi nihkeästi ja sirpaleisesti mitä olet tekemässä ja millä, minkä lisäksi ketjussa kerrotut pyykinpesuvirhee ovat hyvin yleisiä. Ihmekö tuo, turha uhriutua.

Vierailija
97/134 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tai koronalla.

Korona mulla on ollut joskus 4 vuotta sitten ja silloin en haistanut yhtään mitään.

Ap

Vierailija
98/134 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Mulla käytössä Erisanin biohajoava pyykinpesuneste ja omaan nenään siinä ei outoa hajua ole tai ei ainakaan vaatteisiin jää, pesen 60 asteessa kaiken. Suosittelen!

Vierailija
99/134 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kerrot tosi nihkeästi ja sirpaleisesti mitä olet tekemässä ja millä, minkä lisäksi ketjussa kerrotut pyykinpesuvirhee ovat hyvin yleisiä. Ihmekö tuo, turha uhriutua.

Sekö oikeuttaa siihen, että aletaan haukkua kouluttamattomaksi ja osaamattomaksi jne.? Erikoinen logiikka minusta.

Ap

Vierailija
100/134 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mulla käytössä Erisanin biohajoava pyykinpesuneste ja omaan nenään siinä ei outoa hajua ole tai ei ainakaan vaatteisiin jää, pesen 60 asteessa kaiken. Suosittelen!

Ehkä se on tuon jauhemaisen pesuaineen ongelma sitten.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi