Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laitoin juuri välit poikki tuttavan kanssa

Vierailija
01.07.2025 |

Melko uusi tuttava, tutustuimme viime syksynä. Välillä ihan kivakin, mutta pyörittää bisnestä siskonsa kanssa ja valittaa loputtomasti siskostaan, joka kuulostaakin aivan kammottavalta ihmiseltä. Siskoa en tunne.

Tuttuni soittelee jatkuvasti tuntien puheluita ja harrastaa loputonta yksinpuhelua. Kaataa kaikki harminsa minun niskaani. Olen jo aiemmin laittanut rajoja, mutta silti pitänyt välit. Nyt hän soitti tänä aamuna ja aloitti raivoisan valituksen siskostaan jota jatkoi yli puoli tuntia vaikka tietää että minulla on työpäivä. Sanaakaan en saanut väliin. Siskonsa kuulemma terrorisoi kaikkia ympärillään suvusta ventovieraisiin taksikuskeihin ja perustelee kaiken sillä, että hän etsii nyt sisäistä lastaan jonka pitää saada ilmaista kaikkia tunteitaan täysin vapaasti ja sanoa ja tehdä ihan mitä huvittaa.

Tuttuni valitti ja valitti, miten tämä saa hänen olonsa surkeaksi kun siskonsa siirtää kaiken negatiivisen energiansa häneen. Ilmoitin lopulta, että nythän tuttuni tekee täsmälleen samaa minulle, eli siirtää kaiken siskonsa aiheuttaman negatiivisen energian minuun ja että minulla ei ole kiinnostusta tai aikaa kuunnella enää, siskonsa vaikuttaa kammottavalta ihmiseltä eikä kenelläkään aikuisella ole oikeutta käyttäytyä kammottavasti kaikkia muita kohtaan minkään sisäisen lapsen varjolla.

Katkaisin puhelun ja estin tuttavan. En enää yksinkertaisesti jaksa tällaista. Menköön terapeutille valittamaan.

Piti nyt saada itsekin purkaa jonnekin tämä huono energia, eli tänne. Täällä sentään jokainen saa itse päättää lukeeko vaiko ei.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan järkevältä ratkaisulta.

Vierailija
2/51 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini on samanlaisessa tilanteessa. Huonompi juttu vain on, että kysymys on perheenjäsenestä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei mikään sisäisen lapsen löytäminen oikeuta mihin tahansa käytökseen. Täysin oikea ratkaisu.

Vierailija
4/51 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset. Kuinka helppoa elämä onkaan, kun pysyy niistä erossa.

Vierailija
5/51 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin - se siskosten bisnes on terapiavalmennusta. Niinpä.

ap

Vierailija
6/51 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
7/51 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma äitini on samanlaisessa tilanteessa. Huonompi juttu vain on, että kysymys on perheenjäsenestä...

Myös perheenjäsenen suhteen saa laittaa rajat. Jopa katkaista välit. Oman hyvinvoinnin kustannuksella ei tarvitse sietää. 

Vierailija
8/51 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei tarvitse välittää kenestäkään muista ihmisistä. Konmarita elämäsi tyhjäksi

Vierailija
9/51 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset. Kuinka helppoa elämä onkaan, kun pysyy niistä erossa.

Niinpä. Ainoa nainen sinun elämässäsi oli äitisi joka joutui sinut synnyttämään. Nyt olet pääsyt hänestäkin eroon. Ihanaa!

Vierailija
10/51 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uli uli

Vierailija
11/51 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös perheenjäsenen suhteen saa laittaa rajat. Jopa katkaista välit. Oman hyvinvoinnin kustannuksella ei tarvitse sietää. 

Kyllä. Näin jouduin tekemään omalle äidilleni.

Vierailija
12/51 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Sellaista se elämä on että välillä syntyy eroja ja katkoja joidenkin kanssa, jos se ei toimi ja monilla jo aluksi tulee ero. Ehkä jotkut eivät saa siskonsa kanssa sopua tai etsi eri toimintatapoja. Mutta mitä ulkopuolinen voi sanoa, ratkoa heidän ongelmia niin ettei kumpikaan ole harmistunut, miten se tapahtuu.

Vierailija
13/51 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo nyt ei ollut iso menetys. Ihmissuhteet katkeavat.

Vierailija
14/51 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen itsekin joutunut toimimaan kaatopaikkana. Samaa levyä uudestaan ja uudestaan, monesti ihan joutavista aiheista. Pitää vaan uskaltaa sanoa, että nyt en jaksa kuunnella.

Vierailija
15/51 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laittanut välit poikki moneenkin ystävään sen jälkeen kun lapseni kuoli ja he kuvittelivat että nyt on oikea aika kuormittaa minua heidän isoilla ja pienillä ongelmillaan. 

Vierailija
16/51 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea päätös, itse myös samassa tilanteessa olleena. Ajauduin niin syvälle tämän ihmisen draamaan, että jopa omalla lomamatkalla mietin miten voin vastata hänelle jos soittaa. Nyt ollut vuosia helpompi hengittää. Uskaltakaa päästää irti ihmissuhteista, jotka tuottaa vain ahdistusta ja huonommuuden tunnetta!

Vierailija
17/51 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikea päätös, itse myös samassa tilanteessa olleena. Ajauduin niin syvälle tämän ihmisen draamaan, että jopa omalla lomamatkalla mietin miten voin vastata hänelle jos soittaa. Nyt ollut vuosia helpompi hengittää. Uskaltakaa päästää irti ihmissuhteista, jotka tuottaa vain ahdistusta ja huonommuuden tunnetta!

Todellakin, juuri näin. Jokaisen aikuisen ihmisen pitää ottaa ihan itse vastuu itsestään, tunteistaan, käytöksestään ja elämästään. Jos siihen ei kykene, ei kukaan ole velvollinen sietämään sitä.

Vierailija
18/51 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihminen edes soittaa toiselle kesken työpäivän ja puhuu puoli tuntia omista asioistaan? Haloo, se toinen ihminen on töissä!

Vierailija
19/51 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen ihminen edes soittaa toiselle kesken työpäivän ja puhuu puoli tuntia omista asioistaan? Haloo, se toinen ihminen on töissä!

Kuka pösilö kuuntelee sitä puhelua puoli tuntia työaikana. Minä olisin sanonut heti, että sori en voi puhua työaikana ja katkaissut puhelun. 

Vierailija
20/51 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka pösilö kuuntelee sitä puhelua puoli tuntia työaikana. Minä olisin sanonut heti, että sori en voi puhua työaikana ja katkaissut puhelun. 

Mä tuskin edes vastaisin puheluun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi