Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Etelän matkailun ylistäminen on syvältä

Vierailija
30.06.2025 |

42 asteessa se turistikaan tuskin enää nauttii jossain Italiassa tai Kroatiassa mutta voi sentään syödä sisäfilettään viileäksi ilmastoidussa sviitissä tai ravintolassa.

Työntekijöillä tätä luksusta ei ole vaan kärvistelevät rannalla, kunnossapidossa jne. hiki hatussa olemattomalla kuukausipalkalla.

Paikallisten elämä on sitä että odotetaan sisätiloissa iltaa/yötä että voi esim. sydänsairaana mennä ulos ilman lämpöhalvauksen riskiä.

Sinne lentäminen myös osaltaan lisää Maapallon kuumuutta entisestään.

Ennen kuin joku huutelee että ähäkutti, olet kateellinen, KUKAAN ei ole hellepätsistä kateellinen. Se on osittain massaturismin itse aiheuttama ongelma.

Nyt jos koskaan olisi tilaisuus suosia enemmän lähikohteita kuten vaikka Viroa tai Liettuaa. Parhaimmillaan sinne ei tarvitse edes lentää.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nämä nyt ovat näitä laumasieluja joiden pitää kasaantua samoihin paikkoihin. Evoluution huipentuma.

Älä mua syytä siitä! Mä yleensä käyn siellä, missä ei muita suomalaisia näy.

T: Antti Lai e

Kerro mullekin vinkit niistä . Ja sellaisista mitkä kuitenkin ovat suht turvallisia. lapseni matkasi viime syksyn paikoissa, joissa ei näkynyt muita valkoihoisia, mutta eipä myöskään ollut ravintoloita, majapaikkoja, kuljetuksia paikasta toiseen jne. 

En mä jaksa, enkä ehdi täällä. 

Mulla olisi monen päivän edestä kerrottavaa ohan nokikkain.

Nykäse hihasta ja kysy. Kyllä mä osaan puhua ja vastaan. Ei mua huvita roikkua netissä. Moi! 

T: Antti

Arvasin ettei sulla oikeasti mitään kerrottavaa ole . Moikkamoi

Vierailija
22/28 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään matkailla etelässä mutta nyt tuollahan on tappohelteet ja koomaan vieviä hyttysiä. Kerrankin olen tyytyväinen kotosalla. Enkä aiokaan ähteä ainakaan vuoteen, innostus onkin yllättäen loppunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli kyllä jokseenkin rohkea ulostulo muutamalta suosikkisomettajaltani, ketkä usein reissuja esim. Italiaan tai Etelä-Ranskaan. Muistuttivat siitä, että niiden kauniiden kuvien takana ei aina ole maailman ihanin hetki, vaan voi olla tukalan kuuma ja turistien paljous, mikä kuvasta on rajattu pois.

Mutta ei, en ole matkailua vastaan ja ensi viikolla itsekin olen reissuun lähdössä. Kerron sitten miten paljon oli leppoisaa ja miten paljon turistiruuhkia ( jos tämä ketju vielä parin viikon päästä olemassa on :D)

Tosin en Etelä- vaan Länsi-Eurooppaan .

Vierailija
24/28 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nämä nyt ovat näitä laumasieluja joiden pitää kasaantua samoihin paikkoihin. Evoluution huipentuma.

Älä mua syytä siitä! Mä yleensä käyn siellä, missä ei muita suomalaisia näy.

T: Antti Lai e

Kerro mullekin vinkit niistä . Ja sellaisista mitkä kuitenkin ovat suht turvallisia. lapseni matkasi viime syksyn paikoissa, joissa ei näkynyt muita valkoihoisia, mutta eipä myöskään ollut ravintoloita, majapaikkoja, kuljetuksia paikasta toiseen jne. 

Niitähän on maailma täynnä jos vaivautuu katselemaan matkoja muualta kuin pakettijärjestäjiltä! Randomilla sormi jonnekin päin Eurooppaa on hyvä tapa aloittaa. 

Vierailija
25/28 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos täällä on kylmä ja tuolla on kuuma, niin mikä estää valitsemasta jotain siitä välistä? Tuossa Hollannin paikkeilla näyttää aika mukavalta.

26/28 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokainen osaa ihan itse päättää, missä haluaa lomansa viettää. Itse rakastan hellettä.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
27/28 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muka oikeasti jonnekin etelään lähtee kesällä? Joku järki.

Vierailija
28/28 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sen helteen välttää kun ei matkusta keskikesällä. Paras aika matkustaa Italiaan, jos haluat välttää liiallista hellettä mutta silti nauttia miellyttävästä säästä, on yleensä huhti ja toukokuu tai syyskuuja lokakuu.