Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Etelän matkailun ylistäminen on syvältä

Vierailija
30.06.2025 |

42 asteessa se turistikaan tuskin enää nauttii jossain Italiassa tai Kroatiassa mutta voi sentään syödä sisäfilettään viileäksi ilmastoidussa sviitissä tai ravintolassa.

Työntekijöillä tätä luksusta ei ole vaan kärvistelevät rannalla, kunnossapidossa jne. hiki hatussa olemattomalla kuukausipalkalla.

Paikallisten elämä on sitä että odotetaan sisätiloissa iltaa/yötä että voi esim. sydänsairaana mennä ulos ilman lämpöhalvauksen riskiä.

Sinne lentäminen myös osaltaan lisää Maapallon kuumuutta entisestään.

Ennen kuin joku huutelee että ähäkutti, olet kateellinen, KUKAAN ei ole hellepätsistä kateellinen. Se on osittain massaturismin itse aiheuttama ongelma.

Nyt jos koskaan olisi tilaisuus suosia enemmän lähikohteita kuten vaikka Viroa tai Liettuaa. Parhaimmillaan sinne ei tarvitse edes lentää.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo hellekupoli on helvetti muille paitsi niille rikkaille jotka oleskelevat 4/5 tähden lukaaleissaan jääkylmässä. ja tuskin sekään on herkkua siellä istuskella iltaan asti telkkaria katsellen.

spa-palveluita, uimaloita jne. saa lähempääkin.

paikalliset eivät poistu päiväsaikaan enää ulos

Vierailija
2/28 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää valita ajankohta oikein. Koronan aikana lentoliikenne väheni ja sillä ei nähty mitään vaikutusta maapallon lämpenemiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikassa viranomaiset julistivat 35 asteella hätätilan terveyssyistä ja tomppelit saksalaiset ja suomalaiset samoilevat ympäri maita ja mantuja vaikka lämmöt on yli 40.

Vierailija
4/28 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää valita ajankohta oikein. Koronan aikana lentoliikenne väheni ja sillä ei nähty mitään vaikutusta maapallon lämpenemiseen.

Vaikutus näkyy vuosikymmenien ja satojen vuosien valintojen viiveellä, ei 2 vuodessa.

Vierailija
5/28 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveiset Sisiliasta. Nautin. 

Vierailija
6/28 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ylistää etelänmatkailua ? Jos lentomatkailua moititaan niin onhan Suomellakin osuutensa kun Lappiin houkutellaan nyt myös kesälennoilla.

Vierailija
7/28 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on mukavaa kesällä, me matkustellaan muina vuodenaikoina. Ja etelä-Euroopassakin on silloin mukavammat ilmat. Hullua matkustaa kesällä. 

Vierailija
8/28 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä täytyy olla jos vapaaehtoisesti menee noihin pätseihin köristymäån.

Vierailija
9/28 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietittekö koskaan mitä sotatiloihin liittyvä lentäminen ilmastolle tekee  ? Nähdäänkö vain turismi ?

Vierailija
10/28 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveiset Sisiliasta. Nautin. 

Mäkin nautin! Et säkin vaan käynyt katsomassa Sirakusassa ja Taorminassa? Etna on mahtava!

T: Antti Laine

Vierailija
11/28 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nämä nyt ovat näitä laumasieluja joiden pitää kasaantua samoihin paikkoihin. Evoluution huipentuma.

Vierailija
12/28 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vähentynyt. Lentokoneet lentelivät normaalisti mutta tyhjinä. Se johtui jostain ihmeellisestä paikkavaraus systeemistä jota en tajunnut. Mutta käytännössä varmaan johtui öljy yhtlöiden vaatimuksesta. 

Lentoliikenteellä on iso osuus ilmaston lämpenemiseen. Ja ennen kaikkea sellainen osuus johon tavallinen ihminen voi vaikuttaa toisin kun vaikka talon lämmitykseen joka on välttämätöntä.

Vierailija
13/28 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on inhottanut massaturismi jo 90-luvulta. Epäluonnollista. On tosi hyvä että paikalliset kapinoivat turismiteollisuutta vastaan kanarialla. 

Vierailija
14/28 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nämä nyt ovat näitä laumasieluja joiden pitää kasaantua samoihin paikkoihin. Evoluution huipentuma.

Älä mua syytä siitä! Mä yleensä käyn siellä, missä ei muita suomalaisia näy.

T: Antti Lai e

Vierailija
15/28 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä jokseenkin rohkea ulostulo muutamalta suosikkisomettajaltani, ketkä usein reissuja esim. Italiaan tai Etelä-Ranskaan. Muistuttivat siitä, että niiden kauniiden kuvien takana ei aina ole maailman ihanin hetki, vaan voi olla tukalan kuuma ja turistien paljous, mikä kuvasta on rajattu pois.

Mutta ei, en ole matkailua vastaan ja ensi viikolla itsekin olen reissuun lähdössä. Kerron sitten miten paljon oli leppoisaa ja miten paljon turistiruuhkia ( jos tämä ketju vielä parin viikon päästä olemassa on :D)

Vierailija
16/28 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi mieli tehdä Marsalaa. 😝 T: Antti Laine

Vierailija
17/28 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro mullekin vinkit niistä . Ja sellaisista mitkä kuitenkin ovat suht turvallisia. lapseni matkasi viime syksyn paikoissa, joissa ei näkynyt muita valkoihoisia, mutta eipä myöskään ollut ravintoloita, majapaikkoja, kuljetuksia paikasta toiseen jne. 

Vierailija
18/28 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on mukavaa kesällä, me matkustellaan muina vuodenaikoina. Ja etelä-Euroopassakin on silloin mukavammat ilmat. Hullua matkustaa kesällä. 

Tämä. Etelän matkailu on edelleen mykistävän upea kokemus - jos sitä ei tee ns. high seasonin aikaan vaan keväällä tai syksyllä jolloin massat ovat töissä ja lämmöt ovat erinomaiset paikkojen tutkimiseen (22-26 astetta).

Vierailija
19/28 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin minustakin. Viroa ja Latviaa kauemmas on ihan turha lähteä, sitä mieltä olen ollut aina. Työkeikan jälkeen taas mennään viikon- parin automatkalle.

Vierailija
20/28 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro mullekin vinkit niistä . Ja sellaisista mitkä kuitenkin ovat suht turvallisia. lapseni matkasi viime syksyn paikoissa, joissa ei näkynyt muita valkoihoisia, mutta eipä myöskään ollut ravintoloita, majapaikkoja, kuljetuksia paikasta toiseen jne. 

En mä jaksa, enkä ehdi täällä. 

Mulla olisi monen päivän edestä kerrottavaa ohan nokikkain.

Nykäse hihasta ja kysy. Kyllä mä osaan puhua ja vastaan. Ei mua huvita roikkua netissä. Moi! 

T: Antti