Minkä kokoisia vaatteita teidän 4v tytöt käyttävät?
Tarvitsisin pikku vinkkiä, kun olen ostamassa avustuspakettiin 4v:lle vaatteita.
Kommentit (14)
Lastenkotilapset esim. ei välttämättä ole ihan samankokoisia kuin suomalaiset kotona kasvavat...
Romaniaan olen lähettämässä. Niille oikeasti köyhille, enkä niille, joilla on varaa matkustaa Suomeen olemaan köyhiä ja kerjäämään.
Lapset Romaniassa ovat paljon pienempiä, kuin suomalaislapset. :o(
Mutta haarukoisin hieman... En muista enää oman lapsen kokoja, vaikka ei siitä niin pitkä aika ole, kun oli 4v.
kokoja 104 ja 110. Riippuu vaatteesta tosi paljon. Lindexin vaatteet ovat kokoa 110. Kuitenkin esim. Remu-tuulipuku on kokoa 98. Mutta hanki mielummin reilun kokoista. Eihän se haittaa, jos aluksi käärii hihoja ja lahkeita. Sopivat sitten pidempään samalle lapselle.
Minkä kautta olet pakettia lähettämässä? Minä voisin tehdä samoin.
Meillä kasapäin ylimääräisiä lastenvaatteita, jotka joutaisivat tuohon käyttöön!
Minne se on matkalla? Meidän Kiina-tytöt ovat käyttäneet 4-vuotiaina 98-senttisiä vaatteita mallia superhoikka.
10 ei taas lukenut ketjua. Mutta 6, mulla on sitten vielä pienemmät Kiina-tytöt kuin sulla :)
t. 10
Tyttö (4,5 v.) on hoikka ja pitkä, joten käyttää jo 110 cm vaatteita. Luulen, että 100-104 cm on lähempänä totuutta.
100 on varmaan liian pieni. 104-110. Koot vaihtelee jonkinverran merkin mukaan.
Jotkin vaatteet kutistuukin pesussa huomattavsti enemmän kuin toiset.
Meitä on pieni porukka, joilla on romanialaisia perheitä kummiperheinä. Tämä ei ole mikään "järjestö". Avustukset menee suoraan perheille, lyhentämättöminä. Pakettien lähettäminenkin on aika kallista, n. 50€/paketti. Pulaa heillä on kaikesta, kynistä, leluista, vaatteista, työkaluista, ruuasta. :-(
Tälläisessa keskusteluketjussa en oikein viitsi yhteystietoja antaa.
Harmi sinänsä, koska kanssa-auttajia kyllä tarvittaisiin.
Olipas jotkut paidat kokoa 92 senttiä ellen väärin muista. Siirtyi vasta 4v5kk ikäisenä käyttämään kokoa 104 cm.
Keskimmäinen (ikäisekseen pitkä) käytti tuon ikäisenä 110/116 senttisiä vaatteita; paidat oli yleensä tuon 110 cm ja housut ja hameet 116 cm.
Kuopus (normaali kokoinen) käyttää nyt (3v11kk) 104 senttisiä vaatteita.
98cm housut on kyllä jo enimmäkseen lyhyitä. joissain pitkissä malleissa vielä sopivia. 104cm on enimmäkseen ok, 110 cm vielä liian iso ainakin housuissa. Paidoissahan voi ottaa isompaakin.
Osaisitko sanoa tarkemman iän? Onko kyse tasan 4-vuotiaasta tai melkein 5-vuotiaasta? Voisitko kysyä suoraan kokoa? Itse ostaisin 110 cm, mutta tosiaan riippuu tarkemmasta iästä ja siitä miten kasvaa käyrällä...