*** LOKAkuiset ke-to pinkka ***
Kommentit (44)
Tänään on iltavuoro ja nyt on aikaa vähän istua koneellakin.
Jouduin eilen käymään työterveyslääkärin lähettämänä gynen polilla sairaalassa kun oli monta päivää kovia pistoksia vasemmalla masussa ja pelkäsin että siellä oleva kysta poksahtaa ihan justiinsa. Ei tarvinnut edes odotella sairaalassa vaan pääsin heti ja sain aivan upeaa palvelua. Kysta oli todellakin kadonnut liekö ollut sitten syy kipuihin nyt ne on ainakin loppuneet. Vauva voi hyvin ja huitoi menemään vinhaa vauhtia:)
Antoivat suoraan sieltä Np-ultra ajan koska eka neuvola on vasta viikon päästä ja koska minulla on 4km takana ja disperin hoito menossa niin pitäisi päästä ajoissa siihen ultraan ja sain ajan 2vko päähän.
Lauantaina minulla sitten loppuu lugesteron hoito, tänään aloitan annoksen pienentämisen.
Tosi vähän ajoittaista pahaa oloa, nännit on kipeät, masua venyttää ja kova väsymys. Ruokahalu on uskomaton ja jano kova. Mie herään myös joka yö monta kertaa juomaan ja vessaan suu on kuin sahara ja saatan juoda puoli litraa kerralla kun tuntuu että kuolee janoon.
Masu kasvaa ja mie siirryinkin jo aikoja sitten mammahousuihin.
Eipä tässä muuta sitten. Hyviä vointeja kaikille ja mukavaa keskiviikko päivää kaikille
Pepsi rv 10+4
Onpas kiva kun on pino valmiina heti aamusta. vaikkei mitään erikoista asiaa olekaan, niin kiva silti tulla aina jotain kirjoittelemaan.
YÖUNISTA: minä olen nukkunut melko hyvin, ainakin silloin kun esikoinen ei koko yötä pyöri vieressä. (Mikä ihmeen tarve lapsilla on nukkua äidin ja isän välillä poikittain???) Muutamina öinä olen herännyt kerran-pari vessaan, viime yönä puolestaan en kertaakaan. Yleensä en öisin vessassa käy, joten nuo muutamatkin kerrat ovat sikäli poikkeuksellisia ja varmasti raskaudesta johtuvia.
Joku eilisessä pinossa sanoi, että tulee täyteen vähästäkin ruokamäärästä. Ihan sama täällä. Minulla on aamuisin herätessä tosi kova nälkä, hyvä että suihkussa ennättää käymään ja sitten on pakko saada aamupalaa (ennen raskautta en yleensä aamupalaa syönyt). Nälästä huolimatta yksi leipäpalanen ja tuoremehu-lasillinen saavat olon aivan ähkyksi. Sama lounaalla/päivällisellä/iltapalalla. Vaikka olisi miten kova nälkä tahansa, kylläinen olo tulee tosi nopeasti.
Joku puhui myös siitä, että suolainen rasvainen pitsa maistuu. Niin minullekin maistuisi. Onneksi lähistöllä ei ole pitsapaikkoja, muuten en varmaan muuta söisikään. Hk:n sinisestäkin joku mainitsi. Minullekin on makkara ruvennut maistumaan, mutta hk:n sininen pitää ehdottomasti käristää pannulla (muuten ei maistu tarpeeksi). Toisaalta kabanossi uunissa lähes mustaksi paistettuna on parasta. Ah grillikauden lähestymistä:)
Aamulla uskaltauduin vaakaan ja noin 1.5-2 kg on paino noussut, olen tyytyväinen ettei enempää. Nyt viimeisen viikon ajan jatkuvasta syömisestä huolimatta olen pystynyt syömään suht järkevästi ja kun määrätkin jäävät pieniksi, ei tässä hätää ole. Inhottaa vaan koko ajan tarkkailla syömisiään, mutta ellen niin tee, alkaa paino taas nousta ed. raskauden tapaan ja sitä en halua. Silloin tosin keräsinkin painoa ihan turhilla herkuilla.
Mun pahoinvointi alkaa olla ilmeisesti voitettu kanta, paljon vähemmällä tässä taitaa päästä kuin viime kerralla. Tietysti olo olisi varmempi jos pahoinvointi vielä jatkuisi.... Onneksi rinnat ovat turvoksissa ja vähän arat ja lisäksi mahassa satunnaisesti (aika harvoin kyllä) vihloo joten eiköhän tässä rauhallisin mielin olla.
Uutu rv 9+2
Eilen sitten oli np-ultra ja kaikki oli hyvin:) Jotenkin on ollut sellainen olo tässä kokoajan, että mahtaako siellä massussa ketään ollakaan, mutta nyt voin hetkeksi ainakin hengähtää. Yksilö oli kasvanutkin oikeen kivasti (7,3 cm) ja lääkäri aikastikin laskettua aikaa viikolla. Eli nyt laskettu aika olis sitten syyskuun puolella 29.9.2007. Nooh, kyllä mä silti tänne lokakuisiin jään:) Yli se kuitenkin menee. Mut ihan kiva oli saada yksi viikko lisää eli nyt sitten ois jo 13+4...huh!
Yllätys oli kans se, että tässä raskaudessa ois nyt sitte eteisistukka. Onkos jollain kokemuksia tästä? Vaikuttaako jotenkin raskauden kulkuun tai synnytykseen?
Tästä tuli nyt taas tällainen omanapainen viesti....nöyrin anteeksipyyntö:) Työt kutsuu...
poikienäiti74 13+4
Voi kun kuulosti tutulta tuo Uutun kirjoittelu lapsen nukkumisesta poikittain isän ja äidin välissä! Viime yönä meidän poika 3v. tuli jo puolen yön aikaan viereeni. Isukki sattuu olemaan työreissussa, eli pojalla oli tilaa puoli sänkyä ja silti piti pyöriä ja potkia. Tunnin kuluttua ehdotin, että josko menisit omaan sänkyyn nukkumaan, johon poika suostui.
No, meni vartti, ja hän tuli itkien taas viereeni: oli nähnyt jotain painajaista ja peitto oli kuulemma kylmä. Lähdin viemään taas lasta omaan sänkyynsä, ja jäin viereen valvomaan, ettei möröt ja muut tule. Siinä nuokuin sellaiset vajaa puoli tuntia ja menin omaan sänkyyni.
Sitten meni hetki taas ja poika tuli taas. Hän istui sänkymme päässä hetken ja lähti takaisin omaan sänkyynsä. Olin ihan varma, että sieltä tullaan taas kohta, mutta ihme, sain uniseuraa vasta viiden aikaan aamulla. Ja sitten hän nukkuin ihan rauhallisesti vierelläni.
Tällainen show on meillä kyllä todella poikkeuksellista, olisiko johtunut siitä, että ilta meni kaverin kaa riehutessa ja siitä, että isä on matkoilla. Välillä menee monta yötä, että hän nukkuu koko yön omassa sängyssään ja jos sitten tulee väliimme, niin joskus viiden maissa.
Nyt vaan pohdituttaa, miten pärjäämme sitten, kun lapsia on kaksi?
Kaipa se isompi sitten jo alkaa nukkua omassa sängyssään aina. Vauva meillä nukkkuu omassa pinnasängyssään ja imetän istuvillaan, muuten yöt on yhtä pitkää sekavaa imetystä, jos vauvan ottaa sänkyyn...
Minkälaisia kokemuksia ja ajatuksia teillä muilla on asiasta?
Uutulle vielä tuosta painonnoususta: itselläni kertyi vähän liikaa kiloja eka raskauden aikana ja sen jälkeenkin. Nyt talven aikana ole saanut pudotettua kuusi kiloa ja olen siitä tosi ylpeä, enkä aio todellakaan saada niitä nyt takaisin! (nyt kiloja on tullut 1) Koitetaan tsempata
toisiamme!
hipponi rv 10+3
Ja kiva saada uusiakin mukaan!
Pari päivää on nyt jäänyt välistä. Mies on työmatkalla, ja lähinnä olen keskittynyt selviytymään. Jutut kävin tietty lukemassa.
Yöhyörinästä on ollut puhetta. Ensin hikoilusta, se liittyy varmaan hormoonitoiminnan muutoksiin. Mulla se on ollut nimittäin synnytyksen jälkeinen vaiva. Äiti on tarvinnut muovitettua froteeta vauvaa enemmän, ettei jatkuvasti tarvi vaihtaa lakanoita.
Sitten nukkumajärjestelyistä. Meillä 2v tulee useimpina öinä väliin. Satunnaisesti nukkuu niin sikeästi, ettei herää aamuyöstä. Poikittain ei nuku, mutta hilautuu koko ajan minua lähemmäksi, ja viimeyönä nukuin lopulta varmaan jollain 40 sentin reunakaistaleella. Miehen tyhjälle paikalle en jaksanut kiertää, kun olisi ollut kylmä. :-)
Joku puhui eteisestä istukasta. Mulla ei ole ollut, mutta asia varmasti tarkastetaan vielä loppuraskaudesta. Käsitykseni on, että jos istukka on kohdunsuun edessä, niin sitten olisi automaattisesti edessä sektio. Neuvolasaa varmaan tietävät asiasta, ja varmaan asiaan voi vaikuttaa sekin miten/mihin suuntaan istukka kasvaa ja onko täysin kohdunsuun edessä vai vaan sillä suunnalla.
Sitten vielä tuuletan. Tuntuu, että pahoinvointi olisi vihdoin voitettu. Nyt on alkuviikko mennyt hyvin, mutta jo oli aikakin, sanon minä. Nyt toukokuuta ja kesää odotellessa! Huhtikuu on meillä töissä tosi kiireinen, se menee ihan siivillä, ja sitten huhti-toukokuun vaihteessa olenkin reilun viikon lomalla.
-Ja_me rv 13+6
Minäkin ilmoittaudun mukaan lokakuisiin. Eilen kävin ultrassa ja varmistui, että laskettu aika on lokakuun puolella, meille pikku kakkosta odotellaan siis 26.10.
Yöunista: Mäkin joudun käymään yöllä kerran vessassa. Muutenkin yöunet on aika katkonaisia. Esikko (1v1kk) nukkuu edelleen meidän välissä ja pyörii sen verran, että itse tulee heräiltyä. On se tosiaan kumma, miksi siinä välissä on pakko nukkua poikittain!
Jatkuvasti on etova olo, ja syödä pitää koko ajan... Mulle taas ei maistu mikään rasvainen eikä makea... Syön siis lähinnä leipää, juustoa ja hedelmiä. Mutta oon kuitenkin saanut melkein 3 kiloa painoa tämän jatkuvan syömisen ansiosta! No, jospa se olo tästä alkaa helpottaa parin viikon päästä!
Enni rv 9+5
Esikoinen on ollut korvatulehduksessa ja kovassa kuumeessa, sitten sain itse myös flunssan ja nyt on sitten poskiontelontulehdus.
Kävin kuitenkin kipeänä np-ultrassa maanantaina, kun ajattelin että jos olisin väliin jättänyt niin sitten ei taas uutta aikaa olisikaan saanut mitenkään, mulla vaihdettiin myös la siellä 28.9 mutta täällä aion nyt pyöriä kuitenkin, enkä tuonne syyskuisiin vaihda ja tyttö syntyi viikoilla 42+4 eli jos samoin käy tässäkin niin pyörin vielä sivuilla lokakuun puolessa välissä... No keskenmenon riski alkaa onneksi olla jo hyvin olematon.
Mulla on jo pidempään ollut oikein hyvä olo (flunssaa lukuunottamatta), yölliset wc reissut on ainoa - oikeastaan voinnissa muuten tunnun jaksavan oikein hyvin ja väsymyskin on hellittänyt, neuvolassa kun kävin viime viikolla tytön kanssa kysyin paljon hemoglobiini oli ollut kun verikokeessa noin viikoilla 8 kävin kun niin väsytti alkuraskaudessa, no hb oli ollut 144 eli ei ainakaan sen alhaisuudesta ole johtunut.
En muista koska olisin viimeksi edes kerennyt kuulumisia lukea ja edellinen ma-ti pino näytti niin pitkältä ettei nyt ole aikaa alkaa sitä lukemaan.
Kaikille hyviä vointeja kaikille
Katuska ja 13+5
YÖUNET Täällä nukutaan ihan hyvin. Janottaa kyllä enemmän kuin muutoin, mutta selviän kyllä aamuun saakka ilman vessakäyntiä.
RUOKA maistuu (paitsi nyt kun on vatsatauti...) ja pahoinvointia ei ole vieläkään. Eli olo on täysin ei-raskaana-oleva. Toivotaan, että ultra pääsiäisen jälkeen vahvistaa kuitenkin, että elämää on sisällä!
Mukavaa päivää kaikille!
AJL 9+5
Kiitos kovasti tuesta. Kyllä se vuoto säikäytti,mutta on jo rauhoittunut eikä kipujakaan ollut. Vaikka on toinen raskaus niin mitään vastaavaa ei ole ennen ollut.
Huomenna on sitten se np-ultra ja kyllähän siihen nyt tuli vähän lisä jännitystä.. Toivotaan että kaikki on hyvin..
Tulen sitten huomenna kertomaan siitä lisää.
Mulle on kans ruoka maistunu kiitettävästi ja painoakin tullut jo 3,5 kg. Tosin edellisessäkin raskaudessa aluksi tuli enemmän ja sitten myöhemmin tasaisemmin.
Mulla myös poskiontelotulehdus ja tietenkin kauhea päänsärky,ei kiva.
Meillä muuten poika tuli kans viime yönä kolme kertaa meidän sänkyyn. Pakko viedä aina takaisin kun ei osaa siinä kuitenkaan nukkua. Vessassa sain käydä neljä kertaa.. *väsyttää*
tänään viikoja 12+6
Kyselit Poikienäiti eteisistukasta... mulla todettiin asia ekan raskauden yhteydessä ulrassa. Sitä sitten seurattiin ylimääräisissä ultrissa ja mulla istukka kohdun kasvaessa siirtyi ja sitten sanottiin että saan synnyttää alakautta. Jos istukka jää eteisistukaksi eli kohdun suun eteen (näin asian ymmärsin), silloin leikataan. No lopulta kuitenkin kävi niin , että ilo alatiesynnytyksen mahdollisuudesta vaihtui leikkaukseen, kun neiti olla kökötti loppuun saakka istuallaan. Vaan näin jälkikäteen sanottuna (nyt jo molemmat synnytystavat kokeneena) se on ihan sama, millä tavalla se vauva sieltä ulos tulee, tärkeintä että toimitaan vauvan ja äidin edun mukaisesti.
Aurinkoisia päiviä kaikille,
Luhtavilla
Enpäs ole taas toviin kerennyt edes pinoja lukemaan, hyi minua...;) Vieläkin on niin väsy koko ajan että mieluummin vaan nukkuisi, eikä illalla jaksa kukkua ollenkaan. Ysiltä aina petiin - jää sosiaalinen elämä aika vähälle nykyjään!
Eilen oli neuvolalääkäri, ja siellä lääkäri myös ultrasi. Olin maanantaina jostain syystä kehittänyt hirveän paniikin siitä että mitään ei löydettäisikään, ja kyllä kovasti helpotti kun heti löytyi sikiö ja sykekin, ja tyyppi oli täydessä liikkeessä! :) Ja mikä parasta, vain yksi sikiö! Pelkäsin kaksosia kuin ruttoa... Nyt on fiilis jo melko luottavainen ja mukava. Aurinkokin paistaa...
Öiden sujumisesta on ollut puhetta - muuten menee vielä mukavasti mutta herään joka yö aamuyöstä, enkä oikein tuppaa saamaan unta. Välillä on vessahätä, yleensä ei, ja aina juon vähäsen vaikkei välttämättä jano olisikaan. Ärsyttää, kun kuitenkin väsyttää. Aika usein joutuu vielä valvomaan pitkän tovin, tunnin tai kaksi ennen kuin uni taas tulee. Huoh.
Hauskaa päivää kaikille, kivaa kun on näin hienot säät!
Suhni & Monni 11+1
Just kun menin kehumaan parempaa oloa, niin eikös se normaalisti iltaisin yllättävä pahoinvointi iskenyt jo näin iltapäivän iloksi. Great.
Anyway, onnittelut kaikille ultrassa pistäytyneille.
-Ja_me
ja uusille tervetuloa...
YÖUNISTA ja JUOPOTTELUSTA:
ekassa raskaudessa en joutunut käydä öisin vessassa vasta kun loppuraskaudesta, en kyllä muista että janokaan olisi vaivannut kokoaikana! nyt janottaa kokoaika ja kerran joudun käymään yön aikana veskissä. Toisaalta en tiedä onko se mitenkää tähän raskauteen sidoksissa, nimittäin viimeraskauden jälkeen olen juossut muutenkin järkiään joka yö veskissä, yleesä aamuyöstä viimestää 5-6 aikaan.. mutta yöllä vaivaa ihan hirveä jano, saatan käydä useamman kerran juomassa, yleesä yritän muistaa ottaa vesipullon yöpöydälle!
LAPSI VIERESSÄ: joo niin se tahtoo välillä olla täälläkin että taapero kömpii viekkuun, yleesä juuri tuolloin 5-6 aikaa aamulla, joskus herää hysteerisenä huutaen aiemmin (pahoja uneja) ja poikittain nukkuu välissä joko meidän tyynyjen päällä tai sitten pää miehen kainalossa ja jalat mun kylkiluiden välissä:/
VÄSY&PAHOINVOINTI: aina kun pääsen sanomasta että pahoinvointi hellittää niin jo se alkaa taas kolkutteleen, joten pidän nyt suuni kiinni.. väsymystä löytyy edelleen ja laiskottaa iha hirveesti..
RUOKAHALU: se on mahtava :P mitään ei tee mieli mutta kuitenki kaikkee tekee mieli... ja kun syön niin syön sitten kun hevonen, enkä niiku pikkulintu, toivottavasti ei kostaudu painon kera! Pitsa ja Grillihampparit maistusis.. samoin hedelmäsalaatit, mutta ne tekee nälänolon tunteen ja sit pitää syödä jotai kunnon ruokaa.. ja leivän pitää olla ruisleipää tai näkkäriä, vaaleat tökkii, niin ku taisin jo aiemminkin kirjoittaa..
mutta nyt syömäään =)
huomenna on lääkäri neuvola, laitan siitä sitten huomenna kuulumisia... jänskättää että kuuluuko sydänäänet....
piipii 12+4
ONNITTELUT kaikille jotka ovat hyviä uutisia ultrassa nähneet ja kuulleet :). Miula se ihanuus on vasta edes päin... viikko... miten mie jaksan :).
YÖT vaikka itteensä nukkuttas ni kuopus pitää huolen että mamma herää vähintään 3 kertaa nostamaan tuttia ja kerran syöttämään. Pakko vissiin kohta ottaa unikoulutukset käyttöön. Esikoinen herää yleensä kerran yössä ja huuto on hirvee, mies hoitaa onneks muksun takasin unille ja vanhempien sänky on toistaiseksi säilynyt vanhempien sänkynä ja muksut nukkuu omissaan. Miula on se huono ominaisuus että kun herään kesken hyvän unen, en millään osaa nukahtaa uudestaan. Niinpä viimeyönäkin heräsin 2.30 enkä sen jälkeen ole silmiäni ummistanu... argh
JANO on mutta mie olen huono juomaan, olenki yleensä " kuiva" ja aina terkka valittaa siitä.
palaillaan..
väpä ja touho
Ihan samalla tavalla kuin piipiillä, mullekin hedelmät aiheuttaa jotenkin tyhjän olon mahaan. Hetken on hyvä olla, mutta sitten nälkä palaa ja jotenkin ontomman tuntuisena.
Minä normaalisti syön aina ruisleipää, mutta nyt puolestaan olen siirtynyt kokonaan vaaleaan. Ei niin terveellistä, mutta nyt maistuu paremmin. Tai no, ruisleipä menisi jos olisi aina tuoretta ja sitten juustoa päälle....:)
Uutu
Juu vihdoinki alkaa tuntua että kyl mä oikeesti oonki raskaana, eikä se oo vaa mun jotai haaveajattelua..kyllä siellä sydän pamppaili, mutta raskausviikkoja oli vähemmän kuin oli luultu eli aiemmin oli 12vk nyt 9+3 sitten, että la siirty 28.10 asti,mutta eipä haittaa kun tietää että siellä kuitenkin on joku =) kolmen viikon päästä on uusi ultra, ehkä siellä sitten näkyy jo enemmän, nyt se oli vain pieni möykky jossa sydän pamppaili ehkä hieman käsien ja jalkojen alkua, mutta kuvaa näin alle 2min niin ei siinä kerennyt paljoa tarkkailemaan..
Ainut mikä vähän harmittaa on, kun olin jo tuudittautunut että nyt kohta olisi 12vk täynnä niin ei tarvisi pelätä sitä keskenmenoa nyt saa jännätä 3viikkoa lisää.mutta pääasia että siellä kuitenkin on sikiö eikä tm,mikä oli kaikista suurin pelkoni.. Pelkää omaa napaa tällä kertaa anteeksi...
jasminmaria 9+3 tätä nykyä..
Mie oon hk-blööstä haaveillu siitä lähtien, kun joku mainitsi himoitsevansa sitä ja vielä kylmänä. Mie kans tykkään vetää hksinistä iha suoraa jääkaapista. Lapsuudesta muistan, kun isäni kanssa syötiin sitä joskus suoraan pakastimesta! Iskä vuoli puukolla siivuja ja tytär pisteli menemää. *kuola valuu*
Ja ruisleipä ja juusto on iha ykköstä. Vielä oivariinia väliin, nam. (miten niin muka vaikutan nälkäseltä) Mulla olis täällä töissä kaapissa näkkäriä ja juustoa, joten pitää yrittää pärjätä niillä iltaan, kunnes pääsen kotiin.
Jep, ei muita turinoita tähän hätään. =)
Jostakin syystää kamala päänsärky on iskenyt ja kohta on luovutettava ja otettava panadolia...
Yöllisistä vessareissuista on ollut paljon juttua. On se niin ihanaa että on muitakin jotka vaeltavat yö " pimeydessä" kohti vessaa ja takaisin ja vielä juominkien kera....Minullakin onneksi on väshentynyt 1-2 kertaan/yö. Etomisen aikaan sitä tuli juostua 5-6krt/yö!!! Ja jos vanhoihin merkkeihin on uskomista niin tämä jatkuu minulla sinne loppusuoralle, ja jonkin aikaa vielä senkin jälkeen. Tosin loppuvaiheessa saattaa taas tulla muutama kerta lisää tuohon ramppaamiseen.
Ruoka maistuu ihan hyvin jo täälläkin. Tosin minulla käynyt myös niin että kokojyvä ja ruisleipä vaihtui vaaleisiin, mutta pikkuhiljaa palautuu myös noihin terveellisempiin vaihtoehtoihin. Lähes kaikki ruoka menee ihan liiankin kanssa...Nyt sentään kestää kuitenkin tulla nälkäkin välissä ilman että alkaisi heti tehdä pahaa, tosin se nälkä onkin sitten vähän väliä.
Väsymys on myös hellittänyt ainakin puolentunni verran ja välillä valvonkin melkein yhdeksään asti =)Jää vai kaikki seuratut sarjat katsomatta, mutta ei kai pari kertaa haittaa...eiköhän se tästä taas pikkuhiljaa.
Yöllisiä viraita löytyy meidänkin sängystä melko usein. Tyttö tulee kahden ja kolmen välillä meidän väliin ja poika sitten viiden maissa jalkopäähän. Poitsu kyllä nukku sievästi, mutta neidistä ei tiedä milloin se potkaisee päähän tai nukkuu pää minun pään päällä...onneksi nuo kerrat ovat harventuneet hiukan...vuoden päästä niitä on jo kolme...täytynee laittaa koko huone patjoja täyteen...
Onnea kaikille ultrassa käyneille ja joillakin oli ajatkin muuttuneet aika paljon , kumpaankin suntaan.Minulla on vielä viisi pitkää yötä tuohon jännään hetkeen...
mutta jaarittelut sikseen ja lähden potemaan tätä päänsärkyä(ettei vaan mullakin olis poskiontelon tulehdus, kun on ollut flunssa ja siihen taipumusta löytyy...)
moonshine 10+1
Edelliset vielä tähän: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9922280&p=2&tmode=1&smode…
Uusille tervetuloa mukaan! :)
[b]Yöunista[/b] joku kyseli: kyllä täällä kanssa saa herätä kerran tai kaksi yössä vessaan ja samalla juomaan. Viime yönäki heräsin eka vessaan ja ajattelin, etten juo mitää, ettei kohta taas tarvi herätä, niin sitten valvoin päänsäryn kanssa tunnin verran ennen ku luovutin ja hain vettä ja särkylääkettä. Ja sit oli kiva herätä varttia ennen kellon soimista vessahätään. No, tää on nyt tätä. Yöunet on taas menneet seuraavaks 1,5 vuodeks vähintään. ;)
Omasta navasta sen verran, että uus raskausoire on ilmenny, josta kärsin esikoisen ajaltakin, mutta jonka olin tietenki unohtanu. Nimittäin migreeni. Eilen alko ja nyt aamulla tuntu taas, että kohtaus alkaa. Ei kiva. :(
Nyt pomo tuli toho pyörimään, aurinkoista päivää! =)
sapa rv 10+4