Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketipinor 25 mg lopetus

Vierailija
30.06.2025 |

Hei, 

Olen ollut nyt n. 10 vuotta Ketipinorilla unettomuuden hoitoon ja olen pohtinut sen lopetusta. On toiminut uneen hyvin mutta jättää päivittäin tokkuraisen olon ja sitä on saanut reseptillä jopa pelottavan hyvin ilman tarkempia lääkärin jutteluita. 

Olen huomannut kun olen itse yrittänyt lopettaa että päivän sisällä tulee hyvin voimakas pahoinvointi ja unta en saa lainkaan. Vähän itse kyseenalaistan haluanko tällä olla ja en ole vielä edes kolmeakymmentä. 

Onkohan muita jotka ovat onnistuneet pienemmän määrän lopettamaan ja kauanko sivuoireet ovat pysyneet? Tai onko esim. lääkäriltä saanut jonkin purku ohjelman? 

Kommentit (9)

Vierailija
2/9 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule 25mg lopetuksesta mitään oireita, jätä huoleti kerralla pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pieni annos. Luulis että helposti pääsee tuosta eroon.

Vierailija
4/9 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

25mg on pieni määrä, kyllä sen lopettamisesta selviää helposti. Voit puolitella pillereitä, jos arveluttaa. Itse söin yli 20-kertaista annostusta ja lopettaminen onnistui ihan kivasti.

Vierailija
5/9 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli itselle unettomuus pitkäksi aikaa kun lopetin 6-7 vuoden jälkeen aikanaan. Ei koskaan selvinnyt miten olisi tilanne parantunut ajan myötä kun piti aloittaa elämäntapahtumien jälkeen uudelleen. 

Jollain mekaanisella puolittajalla kannattaa kokeilla jos haluaa vähitellen lopettaa. Veitsellä tai saksilla grammat heittelee niin paljon että ainakin itsellä aikanaan oli koko ajan joko tokkuraa tai unettomuutta vähentäessä. 

25mg voi vaikuttaa paljonkin jos on kauan syönyt. Itselleni tuli ajankohtaiseksi annoksen nosto 25mg enemmän vasta 14 vuoden jälkeen, ei tule kovin helposti toleranssia. En tosin ole koskaan kärsinyt ekan 2vko jälkeen tokkurastakaan.

Vierailija
6/9 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tule 25mg lopetuksesta mitään oireita, jätä huoleti kerralla pois.

Ihmiset ovat erilaisia. Ap, vähennä hyvin hitaasti annosta leikkaamalla tablettia. Itelläni onnistui näin. 

Vierailija
7/9 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli itselle unettomuus pitkäksi aikaa kun lopetin 6-7 vuoden jälkeen aikanaan. Ei koskaan selvinnyt miten olisi tilanne parantunut ajan myötä kun piti aloittaa elämäntapahtumien jälkeen uudelleen. 

Jollain mekaanisella puolittajalla kannattaa kokeilla jos haluaa vähitellen lopettaa. Veitsellä tai saksilla grammat heittelee niin paljon että ainakin itsellä aikanaan oli koko ajan joko tokkuraa tai unettomuutta vähentäessä. 

25mg voi vaikuttaa paljonkin jos on kauan syönyt. Itselleni tuli ajankohtaiseksi annoksen nosto 25mg enemmän vasta 14 vuoden jälkeen, ei tule kovin helposti toleranssia. En tosin ole koskaan kärsinyt ekan 2vko jälkeen tokkurastakaan.

Mä olen kyllä eri mieltä tuosta toleranssista. Aika nopeasti itselleni tuli toleranssi ketipinorista. Syön 300mg bipoon tuota lääkettä. Aluksi pari kuukautta se väsytti, mutta ei sen jälkeen enää yhtään. En enää huomaa sillä olevan mitään vaikutusta. En sitten tiedä minkälaisia oireita tulisi jos lopettaisi tuon lääkkeen kerrasta poikki.

Vierailija
8/9 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähentänyt ketipinorin käyttöä joulukuun ajan.Nyt 3.päivä kun en ole ottanut lääkettä aamulla.

Mitään ongelmaa ei ole ollut.Yöksi otan 100 mg.

Vierailija
9/9 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluja olette, kun tuollaisia myrkkyjä popsitte vapaaehtoisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi