Naisten jalkapallon EM 2.7.-27.7.2025
Lohko A
- Sveitsi (emäntämaa)
- Islanti
- Norja
- Suomi
Lohko B
- Espanja
- Portugali
- Belgia
- Italia
Lohko C
- Saksa
- Puola
- Tanska
- Ruotsi
Lohko D
- Ranska
- Englanti
- Wales
- Alankomaat
Pelit aina klo 19 ja klo 22.
Kisan avausottelu: Suomi-Islanti 2.7. klo 19
Kommentit (1384)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on jo eläkeiässä, niin taitaa olla 100 prosenttisen varmaa, ettei Suomi tule menestymään tämän paremmin jalkapallossa elinaikani, vaikka eläisin 100-vuotiaaksi. Sama koskee sekä miehiä, naisia, tyttöjä ja poikia. Innolla kuitenkin seuraan epäonnistumisiaan ja nauran!
Elähän eläkeläinen nyt. Siellä on MM kisat tulossa 2027. 11 maata Euroopasta pääsee mukaan. Aivan mahdollista.
Vai kuinka vanha olet? Onko terveys hyvä?
Olen 65 ja hyväkuntoinen. Ennemmin uskon maailmanlopun tulevan 2027, kuin Suomen MM-kisoissa olemiseen!
2023 kisoissa oli esim. Irlanti, joka hävisi nyt kisoihin päässeelle Walesille, siellä oli myöskin Sveitsi. Kisoihin pääsy olisi iso urakka, mutta meillä on niin sisukkaat naiset ja hurja kehityskulku vain muutamassa vuodessa. Mahdollisuuksia on, mutta helv-etin vaikeaa se tietysti on.
Vierailija kirjoitti:
Tänään Puola-Tanska ja Ruotsi-Saksa. Puola ja Tanska on jo ulkona kisoista ja Ruotsi ja Saksa pelaa lohkovoitosta.
Taas olisin halunnut katsoa molemmat pelit, oletan että Harder pääsisi tekemään niitä maalejaan ja syöttöjään.
Tanska oli viime MM kisoissa ja en vielä silloin tiennyt, että kuka tämä Harder on. Pistin vain merkille, kuinka kovaa taisteli ihan loppuun asti. Mitä jos muu joukkue ei ole yhtä laadukas, niin minkäs teet. Pitäisi olla CGH, että voittaa kokonaisia joukkueita yksin
Voi ne molemmat katsoa kun toinen tulee telkkarista ja toista katsot samanaikaisesti areenasta jonkin muun ruudun kautta.
Voi ne molemmat katsoa kun toinen tulee telkkarista ja toista katsot samanaikaisesti areenasta jonkin muun ruudun kautta.
No shit Sherlock.
Vierailija kirjoitti:
No shit Sherlock.
Olisin katsonut mielelläni molemmat pelit samalla tavalla kuin aiemmin, klo 19 ja klo 22. Olen tietoinen siitä, että mikä pelin henki on ja miksi pelit tulevat päällekkäin.
Jälkikäteen pelien katselu tuntuu taas turhalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No shit Sherlock.
Olisin katsonut mielelläni molemmat pelit samalla tavalla kuin aiemmin, klo 19 ja klo 22. Olen tietoinen siitä, että mikä pelin henki on ja miksi pelit tulevat päällekkäin.
Joo, ja sen pelin mitä katsoo selostaja saattaa möläyttää ilman varoitusta sen toisen käynnissä olevan pelin tilanteen ja/tai lopputuloksen. Ei kiinnosta sitten jälkeenpäin katsoa kuin ehkä ne maalit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No shit Sherlock.
Lohkovaiheen päätöskierroksenkin pelit voitaisiin ihan hyvin pelata eri kellonaikaan. Nytkään kaikilla päätöskierroksen peleillä ei ole loppupeleihin pääsyn kannalta enää merkitystä ja England voittaa Walesin lähes varmasti. Vaikuttaa siis hätävarjelun liioittelulta. Parasta aikaa on käynnissä myös jalkapallon naisten Oseanian mestaruuskisat ja siellä lohkojen päätöspelit pelataan eri kellonaikoina.
Oon tosi pahoillani Helmarien puolesta. Mielestäni he pelasivat aikas hyvin!
Erityisesti mainittava laidalla juossut Koivisto, joka oli yleensä aivan huikea!!
BBB podcastissa sai Suomi kehuja, ystävälliset fanit ja Suomen pärjääminen. Yhtäkkiä myös peleihin joukkue oli kaivanut uuden vaihteen päälle.
Suomi mainittiin taas yllättäjänä. Fara Williams oli laittanut rahat likoon Suomen puolesta tuossa Sveitsi-pelissä.
Farah Williams juontaa BBC naisten jalkapallon lähetyksiä ja on pelannut 172 maajoukkuepeliä Englannille. Nyt on nelikymppinen, oman aikansa suuri lahjakkuus kuitenkin.
No ne rahat meni hukkaan.
Tuo positiivinen Norjaa vastaan pelattu peli (tappiosta huolimatta) toi Suomen ihan eri tavalla maailmankartalle.
On kyllä harmi, että se harjoituspeli Hollantia oli ainoa kovempi peli ties kuinka pitkään aikaan, vuoteen?
Ehkä noihin lopun sulamisia olisi voinut karsia niissä peleissä. Mutta jos tippuu pois A-maiden joukosta, niin niin siinä käy.
Suomen lohko oli silloin Norja, Italia, Hollanti. Eli ihan kovat vastukset. Sieltä tuli voittoja ja tasapelejä. Mutta myös täydellisiä sulamisia, esimerkiksi Norjaa ja Italiaa vastaan. Mutta silloin se peli kehittyi todella nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Erityisesti mainittava laidalla juossut Koivisto, joka oli yleensä aivan huikea!!
Koivisto on mielestäni Suomen paras pelaaja.
Se pitää vielä sanoa, että kovin harva pelaaja suomalaisista on pelannut noin ison yleisön edessä. Summanen ehkä, Ahtinen taisi käydä kentällä myös FA cupin finaalissa. Wembley oli silloin aikalailla täynnä 90t henkilöä.
Nyt on sekin kokemus Helmareilla, miltä tuntuu pelata tuollaisen yleisömäärän edessä.
Tämä oli tärkeä kokemus Helmareilla ja Salorannalle+muulle tiimille.
Vierailija kirjoitti:
BBB podcastissa sai Suomi kehuja, ystävälliset fanit ja Suomen pärjääminen. Yhtäkkiä myös peleihin joukkue oli kaivanut uuden vaihteen päälle.
Suomi mainittiin taas yllättäjänä. Fara Williams oli laittanut rahat likoon Suomen puolesta tuossa Sveitsi-pelissä.
(--)
No ne rahat meni hukkaan.
Mistä tiedät? Jos minä olisin ennen peliä pelannut Suomea, en olisi hävinnyt rahaa tapauksessa jossa joukkue on ollut johdossa lisäajan alkaessa, tuossa vaihessa varmistaminen on hyvin halpaa.
Mistä tiedät? Jos minä olisin ennen peliä pelannut Suomea, en olisi hävinnyt rahaa tapauksessa jossa joukkue on ollut johdossa lisäajan alkaessa, tuossa vaihessa varmistaminen on hyvin halpaa.
Okei, mulla ei ole kokemusta pelaamisesta, mutta kiva jos Fara sai rahnaa.
Vierailija kirjoitti:
Koivisto olikin ainoa tuossa joukkueessa, jota voi esitysten perusteella kutsua jalkapalloilijaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koivisto olikin ainoa tuossa joukkueessa, jota voi esitysten perusteella kutsua jalkapalloilijaksi.
Olisihan se makiaa jos olisi toinen Koivisto toiselle laidalle.
Täytyy muuten ottaa huomioon, että Suomen aloituksesta Summanen, Koivisto ja Kuikka olivat juuri ja juuri toipuneet näihin kisoihin. Rantala, joka on se maalinteon ihmelapsi, ei toipunut riittävästi. SILTI, Suomi jäi vain yhden maalin päähän jatkoon menosta.
V. 2027 Koivisto olisi 32, Summanen 29, Kuikka 31. Rantala 27, Sevenius 23, Kosola 26. Olisi siinä monta pelaajaa parhaassa iässään. Sanni Franssi (32) olisi siinä vaiheessa saanut paljon kokemusta Englannin liigasta. Nyt vaan Kosolakin hakemaan kovuutta Englannista tai Saksasta.
Olisi meillä ihan hyvät ainekset vaikka sinne MM-kisoihin. Ongelmia toisi kuitenkin maalinteko ja vaihtopenkki. Mutta jos kaikki menisi hyvin.....
Helmarit pelasi hyvin. Sanoman toimittajilla taas rupesi nojatuolivalmentaminen keulimaan, mutta oikeastaan noilla tapahtuu sitä joka lajissa ja kaiken aikaa. Eikä nuo tietenkään suostu jälkeenpäin myöntämään olleensa väärässä.
Tämän tänään Saksa ja Ruotsi pelaa lohkovoitosta. Seuraavat pelit molemmille tulee olemaan kovat, koska toinen saa vastaansa Englannin ja toinen Ranskan.
Ma ja ti on taukopäivät ja ke ensimmäinen puolivälierä Norja-Italia.
Illalla Ruotsi - Saksa ja silloin on naiskauneutta kentällä 👍
Tänään Puola-Tanska ja Ruotsi-Saksa. Puola ja Tanska on jo ulkona kisoista ja Ruotsi ja Saksa pelaa lohkovoitosta.
Taas olisin halunnut katsoa molemmat pelit, oletan että Harder pääsisi tekemään niitä maalejaan ja syöttöjään.
Tanska oli viime MM kisoissa ja en vielä silloin tiennyt, että kuka tämä Harder on. Pistin vain merkille, kuinka kovaa taisteli ihan loppuun asti. Mitä jos muu joukkue ei ole yhtä laadukas, niin minkäs teet. Pitäisi olla CGH, että voittaa kokonaisia joukkueita yksin