Mitä pankkitililläsi tapahtuu tilipäivänä?
Kun palkka tulee joka kk 15. pv, sieltä napsahtaa automaattisesti asuntolaina, vakisumma toiselle tilille laskuja varten (vastike, sähkö, vesi, vakuutukset ym) ja visalasku. Jos mitään matkaa tai isompaa ei ole ollut, visa sisältää vain spotifyn ja muutamia parkkimaksuja. Jätän tilille käyttöön 50e/pv eli 1500e ja loput siirrän säästötilille. Tuo 1500e pitää riittää ruokaan, bensaan, apteekkiostoksiin, vaatteisiin ja huvitteluun, niin ja 100e menee opiskelevalle nuorelleni.
Kommentit (28)
Sinne tulee palkka. Mitään muuta ei tapahdu, ellen nyt satu käymään kaupassa sinä päivänä ja yleensä en.
Laskut maksan kun ne tulee, eivät odota palkkapäivää.
Saldo kasvaa. Mitä odotit?
Mun tili tulee kuukauden ekana päivänä. Ja seuraava tili kuukauden neljäntenä ja sitä seuraava seitsemäntenä päivänä, ellei se osu viikonlopulle, jolloin tili tulee jo ennen vkl.
En ole katsonut. Työeläke tulee kuukauden alussa mutta en minä niitä erikseen katselemassa käy.
Eipä ole asuntolainaa. Eikä kulutusluottoja, vain ne normaalit sähkö- ja vakuutuslaskut ja yhtiövastike. Vilkuilen tiliä välillä pysyäkseni selvillä kulutuksestani, kun mä en käytä käteistä vaan vilauttelen korttia.
Mulle tulee rahaa 3 pvä. Siitä menee säästöön 650-750€ ja asuntolaina onkin jo mennyt viimeinen tai ensimmäinen päivä. Loput on käyttöä varten. Mulla pieni "tili", mutta mies maksaa melkein kaiken.