Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riittäisikö sulle 350€/kk laskujen jälkeen?

Vierailija
29.06.2025 |

Pärjäisitkö kuukauden loppuun 350€ summalla jos sen verran sinulle jäisi vuokran ja kuukausittaisien laskujen jälkeen? Eli tuon verran olisi ruokaan, polttoaineisiin ym.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

helposti

Vierailija
22/47 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kuukaudessa noin 150 e niiden salaperäisten laskujen lisäksi, joten varsin hyvin pärjäisin. Ja koska tuloni ovat nettona himpun verran yli 4200 e, jää minulle joka kuukausi säästöön paljon enemmän kuin kulutan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin asuvanan ja elävänä viime aikojen kulutusmenojani vilkaisemalla ja niihn suhteuttamalla, niin sanoisin, että riittäisi. - Koputtaa puuta ja huokaan syvään, että onneksi olen pysynyt perusterveenä ja ilman loukkaantumisia. Mutta toki lienee parempi olla liikaa kehumatta kun muutoin pian saa päälleen palstan päivytävän työttömien ja vähävariaten halveksijan jonka mielstä varmasti mm. työttömien pitäisi maksaa vähintään 10 kertaa tuo, jotta saisivat töitä ja kuinka Suomessa ei ole oikeasti köyhiä.....

Pätkätöihin tuomittu maisteri 

Tyhmä turha maisteri

Vierailija
24/47 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenkiä ja vaatteita tarvitse ostella koko ajan. Itsellä hyvät tulot ja en ole ostanut yli vuoteen mitään vaatetta enkä kenkää . Kun ostaa hyvää laatua ne kestää aikaa ja kulutusta. Ja kyllä, tulisin toimeen jos minulla ei olisi näitä menoja mitä minulla on nyt ja perheelläni. Harrastuksiin jo yhden lapsen osalta menee kuukaudessa huomattavasti enemmän kuin tuo 350€.

Vierailija
25/47 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Jos tuo laskujen jälkeen. Työttömänä ei paljoa autoa tarvitse 20 euroa kk tankkiin. Töissä mennyt paikasta ja autosta riippuen 80-120 kk. Tokkiinsa laittaisin bussikortin jos mahdollista ja myisin auton pois. Kuten tein 5 vuotta sitten. Jää käteen enemmän, duunissa ja työttömänä.

Vierailija
26/47 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden ihmisen ruokaan tuo riittäisi, ei muuhun.

Vierailija
27/47 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin jos olisi pakko, mutta tiukkaa tekisi ja joutuisin muuttamaan kulurakennettani melkoisesti. Ei olisi sirkushuveja samassa määrin kuin tällä hetkellä on. 

Vierailija
28/47 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin pitkäaikaistyöttömänä ja kokemusasiantuntijana vastaan, että kyllä riittää.

Meinasinkin todeta että varmasti riittää tuo 350 e/kk, mutta jos ei riitä niin sitten tekisin muutaman päivän jotain iisiä työtä.

Mistä saa noi työt? Mitä ne sellaiset on?

Vierailija
29/47 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse oletin, että aloituksen "laskujen jälkeen" tarkoittaa ns. pakollisia menoja ml. ruoka. 

Vierailija
30/47 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä mihinkään tuo summa. Asun yksin vanhassa omakotitalossa ja 1000€/kk pitää vähintään olla käyttörahaa. Ansiosidonnainen oli joskus reilu tonni nettona/kk. Palkka on nyt 2200€/kk netto, joten riittää harrasteluunkin. m40

Vierailija
31/47 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei enempää olisi rahaa niin pärjäisin. Ravintola- alan koulutus suoritettu joten siitä hyötyä tässä on. Mitään valmiita ruokia en ostaisi vaan itse valmistaisin ja pidän myös puurosta joten niitä lisäisin entisestään. Aamulla muutenkin puuron keitän, joten ei vaikeaa puuroa lisätä. Keittoja- ja laatikkoruokia tekisin ja niitä söisin useampana päivänä. Kausituotteet huomioiden. Kesällä vihannekset edullisia ja syksyllä juurekset. Ruokajuomana raikas vesi ja piimä. 

Sinkkutalous

Vierailija
32/47 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksin asuvanan ja elävänä viime aikojen kulutusmenojani vilkaisemalla ja niihn suhteuttamalla, niin sanoisin, että riittäisi. - Koputtaa puuta ja huokaan syvään, että onneksi olen pysynyt perusterveenä ja ilman loukkaantumisia. Mutta toki lienee parempi olla liikaa kehumatta kun muutoin pian saa päälleen palstan päivytävän työttömien ja vähävariaten halveksijan jonka mielstä varmasti mm. työttömien pitäisi maksaa vähintään 10 kertaa tuo, jotta saisivat töitä ja kuinka Suomessa ei ole oikeasti köyhiä.....

Tyhmä turha maisteri

Niin.-  Oliko sinulla jotain kysyttävääkin ja kerrotavaa itse AP:n avaukseen vai halu kertoa, jotain jonka jokainen kirjoituksiani lukenut on voinut havaita todennäköisesti ilman erillistä huomattamista. (Onhans sekin naurettavaa, että käyttää näin avutonta nimimerkkiä, jona kuka tahansa voi esiintyä tällä palstalla) 

Vierailija
33/47 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaan riittäisi hyvin, käytän bussia tarvittaessa, ei ole autoa.

Vierailija
34/47 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Söisihän tuolla paljon terveellisemmin, runsaammin ja monipuolisemmin kuin nykyään.

Vierailija
35/47 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkoihin menee bensaa 250/kk. Aika kaurapuurolinjalla mentäisiin, jos 100€ ruokaan...

Vierailija
36/47 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos töissä pitäisi käydä, ei riittäisi. Työmatkojen polttoaineisiin menee vähintään 250. 

Vierailija
37/47 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse oletin, että aloituksen "laskujen jälkeen" tarkoittaa ns. pakollisia menoja ml. ruoka. 

Aloitusviestissä kyllä sanotaan, että tuon summan pitäisi riittää ruokaan, polttoaineisiin yms.

Vierailija
38/47 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaan saattaa juuri riittää mutta ei muuhun. Menot on jotain 3000 euroa kuukaudessa yhdeltä hengeltä (vuokra, sähkölasku, auton kulut, hankinnat, viihde jne). Onneksi palkka on hyvä ja jää jotain säästöön.

Vierailija
39/47 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Noin 600 € menee jo ruokakauppoihin kuussa.

Vierailija
40/47 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sillä pitäisi vain omat menot kattaa niin pärjäisin kyllä. Ei varmaan säästöön jäisi juurikaan, enkä tiedä miten paljon pystyisi matkustelemaan tai muuten huvittelemaan. Peruselämiseen siis varmaan menisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme