Oletko npc-ihminen vai ihminen jolla tarkoitus ja laajennus?
Mielenkiintoinen aihe. Teoria, että on tausta ihmisiä, ns. Non-player charactereita jotka eivät ole maan päällä ihmisinä suorittaakseen sielulleen jotain oppituntia tai tehtävää, vaan ollakseen kulissia ja tarjotakseen pääpelaajille tilaisuuksia oppia elämän varrella.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Et sinä ap ole "suuressa viisaudessasi" muita yhtään kummempi, samaa apinanpaskaa me ollaan kaikki ja kierretään avaruutta sammaleisella kivenmurikalla vailla sen kummempaa tarkoitusta. Lopulta kadotaan, eikä meistä jää edes muistoa jäljelle. Puff!
Aina jännä tavata aikuinen ihminen jonka tietoisuus on noin jäässä.
Kuulostat kyllä aivan npc:ltä 😳
Ehkä tarkoitukseni on olla npc.
Ei ole tavoitteita, muita kuin säilyä hengissä.
Onko se liian iso tavoite npc:lle?
🤔
Vierailija kirjoitti:
🤔
Kyseenalaistatko mitään? Mietitkö elämän tarkoitusta? Oletko kulkenut vaikeaa polkua? Kysytkö "kuka minä olen"?
Jos et, niin saatat hyvin olla npc. Kuulostat ainakin npc:ltä. Hyvä että tunnustit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinä ap ole "suuressa viisaudessasi" muita yhtään kummempi, samaa apinanpaskaa me ollaan kaikki ja kierretään avaruutta sammaleisella kivenmurikalla vailla sen kummempaa tarkoitusta. Lopulta kadotaan, eikä meistä jää edes muistoa jäljelle. Puff!
Aina jännä tavata aikuinen ihminen jonka tietoisuus on noin jäässä.
Kuulostat kyllä aivan npc:ltä 😳
Oletitko juuri ikäni, lajini ja tietoisuuteni lämpötilan? Herran vuonna 2025?!
Vierailija kirjoitti:
Tämä on vain nykyisen supernarsistisen kulttuurin kulminoituma, että aletaan pitää muita (mahdollisina) ei-ihmisinä ja korostetaan itseä kaiken keskuksena.
Tämä ei hyvin pääty.
Vaikka ihmisyyden kannalta taitaa olla päinvastoin, nuo on niitä joille ei riittänyt kun sieluja jaettiin
Jokainen on oman elämänsä pääpelaaja ja jokainen on myös toisen elämän npc.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on vain nykyisen supernarsistisen kulttuurin kulminoituma, että aletaan pitää muita (mahdollisina) ei-ihmisinä ja korostetaan itseä kaiken keskuksena.
Tämä ei hyvin pääty.
Se on se videopelien maailma. Itse pelaat ja muut vain heiluu siellä taustalla.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤔
Kyseenalaistatko mitään? Mietitkö elämän tarkoitusta? Oletko kulkenut vaikeaa polkua? Kysytkö "kuka minä olen"?
Jos et, niin saatat hyvin olla npc. Kuulostat ainakin npc:ltä. Hyvä että tunnustit.
Sinä taas kuulostat Nietzscheä lukevalta jonnelta.
Onnea matkaan, tulet tarvitsemaan sitä 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei hyvin pääty.
Vaikka ihmisyyden kannalta taitaa olla päinvastoin, nuo on niitä joille ei riittänyt kun sieluja jaettiin
Ei liity siihen etteikö sieluja olisi riittänyt.
En edes usko että "sieluton" on oikea sana npc-ihmisille. Enemmänkin se että merkitys inkarnoitua fyysiseksi ihmiseksi on ollut toimia enemmän kasvutekijänä MUIDEN pääpelaajien elämänmatkalla.
Minäkin vielä tutustun tähän aiheeseen. Tuossa linkkaamassani videossa oli yksi todella hyvä ja antava kommentti jossa asia tiivistettiin. En tiedä mistä peräisin, saattoi olla tekoälyltäkin.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen on oman elämänsä pääpelaaja ja jokainen on myös toisen elämän npc.
Näinhän sitä olisi kiva ajatella.
Itse uskon että tällaisia taustaihmisiä on jotka eivät ole inkarnoituneet ihmisiksi samoilla motiiveilla kun jotkut pääpelaajat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤔
Ei elämässä onnella mennä :) suosittelen sinulle avaamaan tietoisuuttasi. Toisaalta, jo tuo kommenttisi kertoo että et ole siihen halukas ja sinusta tulee totaaliset npc-vibat :P
En käytä tuollaista termistöä, mutta tietysti osa ihmisistä on vähän sellasia sieluttomia, ja toiset taas sitten ihmisinä "syvempiä" ja sielukkaampia. Paljon on sellasia robotteja.
Vierailija kirjoitti:
On kahdenlaisia ihmisiä:
1) niitä joilla on todellisuudentaju ja tervettä järkeä
2) niitä joilla ei ole kumpaakaan
Loogisesti ajateltuna tuo ei voi pitää paikkaansa. Kohdan 2 perusteella voidaan päätellä, että attribuutit "todellisuudentaju" ja "terve järki" ovat erillisiä. Näin ollen riittävän suuressa otannassa (kuten ihmiskunnassa) täytyy olla myös tapauksia, joilla
3) on todellisuudentajua mutta ei tervettä järkeä
4) on tervettä järkeä mutta ei todellisuudentajua.
Vaikka nämä joukot olisivatkin marginaalisia, ne ovat kuitenkin olemassa.
Johtopäätös: on siis neljänlaisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤔
Ei elämässä onnella mennä :) suosittelen sinulle avaamaan tietoisuuttasi. Toisaalta, jo tuo kommenttisi kertoo että et ole siihen halukas ja sinusta tulee totaaliset npc-vibat :P
Jos saa "viboja" pelkän tekstin perusteella, voi vähän miettiä, että onko oma tietoisuus suunnilleen munalukon takana pyramidin sisällä 😄
"Jos saa "viboja" pelkän tekstin perusteella, voi vähän miettiä, että onko oma tietoisuus suunnilleen munalukon takana pyramidin sisällä 😄"
Älä nyt suutu jos olet päättänyt tulla tähän elämään taustahenkilönä. Tuo reaktiosi kertoo hyvin paljon :) aika huvittavaa.
Vierailija kirjoitti:
🤔
npc:n ei tarvitse pysyä hengissä koska spawnaa uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
"Jos saa "viboja" pelkän tekstin perusteella, voi vähän miettiä, että onko oma tietoisuus suunnilleen munalukon takana pyramidin sisällä 😄"
Älä nyt suutu jos olet päättänyt tulla tähän elämään taustahenkilönä. Tuo reaktiosi kertoo hyvin paljon :) aika huvittavaa.
Jos luulet, että elämä on kuin videopeliä, ja ihmiset "päättävät" jotain tuollaista, niin kannattaa mennä kasvamaan vielä vähän.
Vierailija kirjoitti:
En käytä tuollaista termistöä, mutta tietysti osa ihmisistä on vähän sellasia sieluttomia, ja toiset taas sitten ihmisinä "syvempiä" ja sielukkaampia. Paljon on sellasia robotteja.
Moni tuntemani "sielukas" ja "syvällinen" ihminen on todellisuudessa ollut vain yltiösosiaalinen, muiden asioihin nenänsä tunkeva yksinkertainen höpsö.
Ja vastaavasti moni "robotti" puolestaan on hyvinkin älykäs ja oikeasti syvällisiä miettivä ihminen, joka ei vain osaa tai halua tuoda ajatuksiaan suuremmin julki, eikä ole muutenkaan muiden kanssa isommin tekemisissä.
"Jos luulet, että elämä on kuin videopeliä, ja ihmiset "päättävät" jotain tuollaista, niin kannattaa mennä kasvamaan vielä vähän."
Hihhih, olisipa hauska jos tajuaisit miten vähän ymmärrät elämästä :)