Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietin toiminimen perustamista, mutta varmasti mulla on sama pelko kuin mulla eli onko tuotteilla myyntiä

Vierailija
29.06.2025 |

Alkupanostus ei vaadi kauhean suurta rahallista panostusta ja lisää tarvikkeita voisi hankkia tulojen myötä. Se vain, että ostaako tuotteita kukaan. Tarkoitus siis tehdä erilaisia korva-, kaula- ja rannekoruja. Lisäksi myös jääkaappimagneetteja. 

Ehkä alkuun myisin ihan yksityishenkilönä, mutta toki verot maksaen. Jos sitten vasta perustaisi toiminimen?

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis otsikossa pitäisi lukea, että varmasti mulla on sama pelko kuin muilla.

Ap

Vierailija
2/91 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kokemuksia toiminimellä yrittämisestä?

Ap

4/91 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta. Jos myynti on vähäistä, ei kannata toiminimeä perustaa, sillä jatkossa olet kelan silmissä yrittäjä etkä saa työttömyysturvaa työttömyyden kohdatessa. 

Eli myy vain yksityishenkilönä tuotteita ja katso, miten homma lähtee käyntiin.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
5/91 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

On kokemusta. Jos myynti on vähäistä, ei kannata toiminimeä perustaa, sillä jatkossa olet kelan silmissä yrittäjä etkä saa työttömyysturvaa työttömyyden kohdatessa. 

Työttömyystukeen ratkaisu on Yrittäjäkassa. Sieltä saa sen ansiosidonnaisen jos lopettaa, eikä saa heti töitä. Ja kyllä minä sen jälkeen olen ihan normaalit kelan tuet saanut.

Vierailija
6/91 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista tuotteista, tuskin on kovin paljon myyntiä.

Vierailija
7/91 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos jollakin myynti vaihtelee yelin alapuolella ja yläpuolella koko ajan? Ja ei tietoa kannattaako toiminimi koskaan. 

Vierailija
8/91 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Mulla on ihan vakituinen työpaikka enkä ole irtisanoutumassa.

Ap

Vierailija
9/91 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Entä jos vaihtelee että joskus myyntiä on ja joskus ei. Mistä kukaan sen tietää.

Vierailija
10/91 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noista tuotteista, tuskin on kovin paljon myyntiä.

Joo, tuskin on niin paljon myyntiä että kannattaa perustaa sitä varten toiminimi. Kannattaa touhuta ihan harrastuspohjalta. 

Vierailija
11/91 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Työttömyystukeen ratkaisu on Yrittäjäkassa. Sieltä saa sen ansiosidonnaisen jos lopettaa, eikä saa heti töitä. Ja kyllä minä sen jälkeen olen ihan normaalit kelan tuet saanut.

Joidenkin myynti voi olla niin pientä ettei ole rahaa maksaa yrittäjäkassalle eikä muuhunkaan. Ehkei kaikki lopeta vaan kitkuttaa.

Vierailija
12/91 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myydä palvelua, ei tavaroita. Näin minua neuvottiin. Ja starttirahaa kannattaa hakea ammattilaisen avustuksella.

T. Yrittäjä

Vierailija
13/91 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tuotteiden kate, paljonko myynnistä jää tekopalkkaa per tunti? Huomioon ottaen kaikki kulut ja kaikki kulunut aika. Millainen markkinointisuunnitelma sinulla on, teetkö itse kirjanpidon?

Askarreltupaskartelujen myynnistä haaveilevia on pilvin pimein, mikään lailla kannattavaa toiminnasta osaa tehdä ehkä 0.1%. Ehkä se olet juuri sinä, todennäköisesti kuitenkaan et. 

Vierailija
14/91 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan testata tuotteiden kysyntää ensin esim. myyjäisissä ja netin kauppapaikoilla. Voit myös tarjota niitä myyntiin esim. asuinpaikkasi lahjatavaraliikkeeseen. 

Vähän kyllä epäilyttää, saako kyseisillä tuotteilla Suomessa riittävästi tienattua. Myyntivolyymit pitäisi olla melkoiset, ja silloin tuotanto pitäisi tapahtua jossain halpamaassa. Ehkä varsinaisen päivätyön ohessa lisätyönä voisi kannattaa.

Vierailija
15/91 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoisin pari vuotta millaista myyntiä tulee, ennen kuin perustaisin toiminimeä. Ilmoita myyntiin liittyvät tulot ja verot ansiotuloverotuksessa, kuten aioitkin. Näet sitten kannattavuuden. Meinasitko myydä oman verkkosivun kautta?

Vierailija
16/91 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuolla ainakaan rikastu. Päinvastoin

Vierailija
17/91 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkaappimagneetista saa max 5 €, siitä alvi pois jää €, siitä kulut pois niin ei siinä paljon jää tekopalkkaa. 

Vierailija
18/91 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa myydä palvelua, ei tavaroita. Näin minua neuvottiin. Ja starttirahaa kannattaa hakea ammattilaisen avustuksella.

T. Yrittäjä

On puolikuntoisia yrittäjiä varmaan myös, ehkei kaikki onnistu samalla nopeudella ja palvelulla. Tuotteet kyllä ratkaisevat ja valikoima, ei pelkkä palvelu, toki sekin.

Vierailija
19/91 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tuolla ainakaan rikastu. Päinvastoin

Ap taisi mainita että hänellä on ihan päätyö ja tämä korujen myynti olisi siinä sivussa. 

Kaikki tietää että käsintehdyillä tuotteilla ei rikastu. 

Vierailija
20/91 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jääkaappimagneetista saa max 5 €, siitä alvi pois jää €, siitä kulut pois niin ei siinä paljon jää tekopalkkaa. 

Alv-velvolliseksi ei tarvitse rekisteröityä ennen kuin myynti ylittää 20 000 euroa vuodessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi