Suomessa on valloillaan ihmeelliset moraalikäsitykset
Jotkut työntekijän mitättömät sairaslomat on maailman suurin synti, mutta joku veropetos, kavallus tai vaikka huumeiden myyminen on ihan ok. Kaikki hyvävelikoijaukset ja kusetukset vain sulka hattuun. Kaikki on käännetty päälaelleen. Ihannoidaan jotain harhaanjohtajamista, valehtelua ja suoranaista varastamista. Toisille ahneus on hyve ja toisten pitäisi vain alistua osaansa, jonka muut ovat hänelle "keksineet". Elämme todella jossain totalitaristisessa yhteiskunnassa, jonka Orwell kuvaili näin: "kaikki ovat tasa-arvoisia, mutta toiset ovat tasa-arvoisempia".
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talousrikoksista tulee kylläkin paljon kovempia tuomioita kun väkivaltarikoksista.
Kovimmat tuomiot tulee huumerikoksista. Jopa henkirikoksista saa pienempiä tuomioita. Kukaan ei kuitenkaan pakota ostamaan huumeita. Kysyntä luo tarjontaa ja se on nähty kuinka suomen nollatoleranssi on toiminut haitallisemmin kuin hollannin sallivampi tapa. Se ei tietenkään tarkoita muutoksia huumepolitiikkaan. Se on ihan mahdotonta kuten on ollut ainakin 30 vuotta. Muistan jo ysäriltä kun poliitikkoja varoitettiin nopeasti kasvavasta huumeongelmasta. Kun ohjataan kannabista haluavat ostamaan laittomasti niin tässä on tulos. Ykkösiä huumekuolemissa ja toisena suonensisäisten huumeiden käytössä.
Meidän pitää lähettää oikea signaali! Signaali!
Poliitikot tosiaan luulee ettei suomalaiset näe mitä maailmalla tapahtuu. Usa josta kannabiksen kielto alkoi on enimmäkseen laillistanut. Liittovaltio tason laillistuminen etenee sekin. Euroopassa yli 20 maata sallii käytön. Signaaleja saamari mutta suomalaiset poliitikot eivät vielä kykene käsittelemään kannabista. Niillä lähtee ihan laukalla jo siitä tulee puhe.
Hahhah Ajaa työttömäksi jotta saa itse kritiikkiä siitä? No tulee sekin päivä kun idarit tajuaa, ertä hei ei hön ole ollenkaan sama kun joku toinen työtön! Ei hänen tilanteet ole olleet ollenkaan mitään normi tilanteita, mitä myt ihmisten elämään sattuu tulemaan. Hilpeää jos jotkut vielä luulee niin?
Jotkut tietää koko tsrinan Vuosikymmenten gang stalking Valheet, ssbotoimnit ja jopa rikokset häntä kohtaan! . Ei todellakaan mitään sattumaa tai itsestä riippuvaa. Ja Hehheh tuolla yritetty osoittaa jotain muille?No mutta eihän uppoa kun ääliöihin ja ei häneen itseensä ainskasn, kun ei kuulu ääliöihin. Valitetravasti moni kuuluu Suomessskin! Myls muualla maailmassa.
Joo, kusettajat on aurinkorannoilla tai virossa viranomaisia paossa. Ei näiden tarvitse rötöksistään vastata, sama meno vaan jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talousrikoksista tulee kylläkin paljon kovempia tuomioita kun väkivaltarikoksista.
Oikeistolaiset arvot, nääs.
Vattuako porvaripuolueet ihmisistä piittaa? Pääasia, että itselle saa kahmituksi mahdollisimman paljon muiden rahaa ennenkuin putoaa eduskunnasta.
Niinpä, yritykset ne osaa. Fortumkin siirtää voitot veroparatiisi-irlantiin.
Fortumin verosuunnittelu saattaa olla kansallisten verolakien mukaista, mutta se on kuitenkin verolakien ja EU:n verotusperiaatteiden hengen vastaista, kirjoittaa verotuksen asiantuntija Reijo Kostiainen.
Vierailija kirjoitti:
Sairaslomat kuitenkin vain tarpeeseen ja aiheesta.
Tätähän tämä meno on ollut jo aika pitkään, olen ainakin itse joutunut kärsimään vuosikausia kaikesta.
Onko muilla huomioita siitä että osa herää vasta nyt todellisuuteen?
Kaikilla meillä on omanlainen osa ja rooli tässä kaikessa.
Peräänkuulutan nyt vastuullisuutta jokaiselta, älkää lähtekö näihin peleihin mukaan vaan arvostakaa itseänne ja toimikaa itse kuitenkin oikeudenmukaisesti ja oikein aina. Tämä auttaa eteenpäin etenemisessä koko yhteiskuntaa ajatellen.
Enemmän hyviksiä on enemmän hyvää ja enemmän onnellista Suomea.
Sairaslomat on vain tarpeeseen, mutta huumeidenmyynti on ok vaikka ei ole tarpeeseen? Hyvät arvot sulla!
Jep. Aloitetun esittämässä mielessä Suomi on ihan mulkku maa. valitettavasti.
Ja osin samoista syistä (plus paljon muista syistä) maa on taloudellisen katastrofin partaalla.
Et sitten ole tutustunut suomalaisten oikeuksien päätöksiin erilaisissa rikoksissa. Suurimmat tuomiot ehdottomana tulee talousrikoksista, kuten veropetoksista. Jos murhaat jonkun ihmiset varsinkin nuorena, lusit vähän aikaa ja kas kummaa, olet taas muutaman vuoden päästä tappajana ensikertalainen. Nuorena kun aloittaa, ehtii olla ensikertalainen jopa viidesti.
Vierailija kirjoitti:
Erilaisuuden tuomitseminen on aina helpompaa kuin sen sietäminen.
Olen itse eri mieltä.
Minun on helpompi elää kun hyväksyn ja siedän.
Ymmärrän että minutkin tulisi hyväksyä ja minua tulee sietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaslomat kuitenkin vain tarpeeseen ja aiheesta.
Tätähän tämä meno on ollut jo aika pitkään, olen ainakin itse joutunut kärsimään vuosikausia kaikesta.
Onko muilla huomioita siitä että osa herää vasta nyt todellisuuteen?
Kaikilla meillä on omanlainen osa ja rooli tässä kaikessa.
Peräänkuulutan nyt vastuullisuutta jokaiselta, älkää lähtekö näihin peleihin mukaan vaan arvostakaa itseänne ja toimikaa itse kuitenkin oikeudenmukaisesti ja oikein aina. Tämä auttaa eteenpäin etenemisessä koko yhteiskuntaa ajatellen.
Enemmän hyviksiä on enemmän hyvää ja enemmän onnellista Suomea.
Sairaslomat on vain tarpeeseen, mutta huumeidenmyynti on ok vaikka ei ole tarpeeseen? Hyvät arvot sulla!
Ei mikään ihme kun et ymmärrä mitään, ethän sinä osaa edes ymmärtää. Tässä kohdassa et siis ymmärtänyt lukemaasi kaikesta sen selkeydestäkin huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Aina se vähän on ollutkin näin mutta nykyisin oikeastaan siitäkin pääsee enemmän rahalla kuin linnalla.
Vierailija kirjoitti:
Itselläsi on ihmeelliset moraalikäsitykset, jos saikuttelet terveenä. Sairaslomat eivät muutenkaan liity mitenkään noihin rikoksiin.
Terveenä ei saisi saikutella, hirveää rahan tuhlaamista. Työttömät odottavat pääsevänsä töihin ja toiset ne vain saikuttavat terveinä.
Älä mussuta. Taidat olla niitä, jotka oikeuttaa jonkun näpäytyksen jopa rikoksilla sellaista kohtaan, joka haluaa olla mahdollisimman oikeudenmukainen ja toimia oikein? Odottaa tasapuolisuutta asioissa kuten asuntojen jako tai sellaisissa tilanteissa, missä oikeasti on ihan syytäkin kysellä sen oikeudenmukaisuuden perään? Sitten naureskellaan kun on sellaineneli kysyy vääryyksien perään?
Oikein järjestetään tilanteita missä on lähes mahdoton toimia oikein ja ilkutaan, että katso nyt, onko aina helppoa toimia oikein? Mutta totuus on toinen. Koska tilanteet järjestetty sabotoiden ja niillä on mukamas tarkoitus osoittaa jotain, ne eivöt ole kuitenkaan ihan sama tilanne, mistä tuo henkilö on itse valittanut ja kritisoinut! Ääliöt ei vaan tajua sitä!
Haista psska! Tiedän tapauksen, missä eräs otettiin silmätikuksi. Hänelle närkästyttiin kun esim. laukoi kommentteja toisten sairauslomista tai muista asioista kuten sosiaalietyisuuksista. Kommentit eivöt olleet sen pahempia kun muidenkaan el ihan ihmettelyä Edum. jos joku oli 6 kk sairilsrlka ertä mikäköhön sillä on. Samanlaisia kommentteja laukoi muutkin.
Mutta koska hän oli ollut vuosikymmenten ajan mustamaalauksen ja valheiden kohde, joten tottakai nuokin asiat vääristeltiin niin, että hänen kommentit kuulostaisivat jotenkin poikkeuksellisen oudoilta tai jopa naurettavinta, vaikja täysin asialliset eikä olleet mitenkään erityisen kärkkäät mihinkään suuntaan.
Kaikkia valheita en edes kuullut, mutta yksi taisi olla, että hon olisi paheksunut jotenkin naurettavasti toisten sairaslomia, mikä ei ollut totta.
Älykääpiöt yrittivät valhein järjestää jopa tilanteita, missä tuo henkilö olisi joutunut samojen paheksumisien kohteeksi. Täsfä ei tilaa kirjoittaa miten. Paljon valheita, rikoksua, vääristelyjä.
Totuus oli toinen ja vain älykkäimmät sen tajusivat.