Harkitsen lähihoitajaksi opiskelemista. Palkkakin olisi ruhtinaallinen verrattuna nykyiseen.
Nykyään olen elintarvikealalla.
Ja käsittääkseni töitä olisi erittäin hyvin tarjolla lähihoitajille.
Kommentit (68)
Palkka ei ole hyvä mutta on se parempi kuin elintarvikealallla. Lisäksi voit vaikuttaa itse palkkaan monella tavalla. Ihan perustyötä tai pelkkää päivää tekevillä palkka jää pieneksi. Vuorolistä ja lisävastuut nostaa palkan. Jos tekee yötä, viikonloput ja kaikki pyhät pääsee 4000e ja ylikin. Kaikki ei siihen kykene ja onhan se raskasta. Keikkaillen helposti 3500e palkka kuussa ja ylikin. Palkka on yölipäänsä usein paljon parempi kuin mitä ihmiset kuvittelee. Myös llähtöpalkka. Kunhan et errehdy lastenhoitolinjalle, siellä ei palkkaa saa ikinä korotettua.
Se että nyt on heikompi työtilanne ei tarkoita etteikö töitä olisi siinä vaiheessa 2-3 vuotta tästä päivästä kun ap valmistuu. Jos yhtään kiinnostaa niin kannattaa lähteä opiskelemaan. Aina on mahdollista jatkaa opintoja esimerkiksi sairaanhoitajaksi tai muihin terveydenhoitoalan aloille. Tunnen esimerkiksi pari työterveyshoitajaa jotka ovat erittäin tyytyväisiä omaan työhönsä, sekä palkkaan että työtehtäviin.
Mun mies on lähihoitaja koulutukseltaan. Vaki yökkö jonka työnkuvaan kuluu vain valvominen, ei hoitotyötä. Vuosiansiot olivat viime vuonna 57k. Mun mielestä aika hyvä palkka työn vaativuuteen nähden. Hänellä tietysti tuon työn saamiseen oli etuna mies-sukupuoli ja fyysinen koko sekä rauhallinen luonne.
Vierailija kirjoitti:
Palkka ei ole hyvä mutta on se parempi kuin elintarvikealallla. Lisäksi voit vaikuttaa itse palkkaan monella tavalla. Ihan perustyötä tai pelkkää päivää tekevillä palkka jää pieneksi. Vuorolistä ja lisävastuut nostaa palkan. Jos tekee yötä, viikonloput ja kaikki pyhät pääsee 4000e ja ylikin. Kaikki ei siihen kykene ja onhan se raskasta. Keikkaillen helposti 3500e palkka kuussa ja ylikin. Palkka on yölipäänsä usein paljon parempi kuin mitä ihmiset kuvittelee. Myös llähtöpalkka. Kunhan et errehdy lastenhoitolinjalle, siellä ei palkkaa saa ikinä korotettua.
Se että nyt on heikompi työtilanne ei tarkoita etteikö töitä olisi siinä vaiheessa 2-3 vuotta tästä päivästä kun ap valmistuu. Jos yhtään kiinnostaa niin kannattaa lähteä opiskelemaan. Aina on mahdollista jatkaa opintoja esimerkiksi sairaanhoitajaksi tai muihin terveydenhoitoalan aloille. Tunnen esimerkiksi pari työterveyshoitajaa jotka ovat erittäin tyytyväisiä omaan t
Tämä. Ja itse tunnen useita sairaanhoitajia/työterveyshoitajia jotka keski-ikäistymisen jälkeen ovat siirtyneet asiantuntijatehtäviin.
Vierailija kirjoitti:
Eipäs olekaan kun hyvinvointialueet säästävät
Kait tiesit, että pohde työllistää koko ajan!
Ainakin minun käydessä koulua, oli ammattietiikka keskeinen osa opintoja. Vaikka itse sen hallitsee, ei tarkoita, että muut sen hallitsevat. Valitettava totuus on, joka ei tule muuttumaan on tiedonkulun puuttuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on lähihoitajan bruttopalkka ilman lisiä?
2200-2400 e/kk. Joissakin paikoissa voi olla vähän korkeampi, mutta max 2600. Sen eteen saat todellakin sitten tehdä hommia.
No jos tuo 2600€ on brutto ilman mitään lisiä, ei se vaadi sen enempää työntekoa!
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on lähihoitaja koulutukseltaan. Vaki yökkö jonka työnkuvaan kuluu vain valvominen, ei hoitotyötä. Vuosiansiot olivat viime vuonna 57k. Mun mielestä aika hyvä palkka työn vaativuuteen nähden. Hänellä tietysti tuon työn saamiseen oli etuna mies-sukupuoli ja fyysinen koko sekä rauhallinen luonne.
Onkohan ohjaajana meillä?
Vierailija kirjoitti:
2400 eurosta ylöspäin. Paitsi että juuri tuli taas alan yleiskorotus, eli vähän enemmän.
Attendolla brutto 2400e/kk. Täydet kokemuslisät. Sunnuntai töillä voi sitten palkkaa vähän saada ylöspäin, muista lisistä ei juurikaan iloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä 3600 ilman lisiä. Riippuu nykyään paljon työnantajasta. Oiskohan tes:n minimi jossain reilu 2600 tienoilla/kk.
Höpö höpö. Tuollaista palkkaa et saa ilman lisiä lähihoitajan papereilla mistään. Täyttä paskapuhetta.
Mistä sinä tiedät? "Mistään"
"Mehiläisen lähihoitajien mediaaniansio nousee uuden työehtosopimuksen myötä vuoden 2025 loppuun mennessä noin 3 416 euroon kuukaudessa. Ennen korotuksia mediaaniansio on ollut 2 978 euroa kuukaudessa.
Siinä on lisät mukana.
Kaikki työttömät nyt lähihoitaja koulutukseen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2200-2400 e/kk. Joissakin paikoissa voi olla vähän korkeampi, mutta max 2600. Sen eteen saat todellakin sitten tehdä hommia.
Onko todella noin huono? Mutta tuleehan siihen kaikki lisät päälle vielä.
Oletko itse koskaan ollut työelämässä? On aloja joilla tehdään täyttä työaikaa tonnia huonommalla palkalla.
"Mehiläisen lähihoitajien mediaaniansio nousee uuden työehtosopimuksen myötä vuoden 2025 loppuun mennessä noin 3 416 euroon kuukaudessa. Ennen korotuksia mediaaniansio on ollut 2 978 euroa kuukaudessa.
Siinä on lisät mukana.
Mitä lähihoitajat tekevät Mehiläisessä?
Millainen työnkuva, esimerkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Siinä on lisät mukana.
Lähihoitaja siivoaa paska ja hinkaa kikuleita ja pimpsoja.Koiran hommaa
Turha siis pillittää pienestä palkasta varaa ois pikemminkin karsia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että nyt on heikompi työtilanne ei tarkoita etteikö töitä olisi siinä vaiheessa 2-3 vuotta tästä päivästä kun ap valmistuu. Jos yhtään kiinnostaa niin kannattaa lähteä opiskelemaan. Aina on mahdollista jatkaa opintoja esimerkiksi sairaanhoitajaksi tai muihin terveydenhoitoalan aloille. Tunnen esimerkiksi pari työtervey
Tämä. Ja itse tunnen useita sairaanhoitajia/työterveyshoitajia jotka keski-ikäistymisen jälkeen ovat siirtyneet asiantuntijatehtäviin.
Kyllä minäkin tiedän monia sairaanhoitajia ja pari lääkäriäkin, joilla on lähihoitajatausta. Mutta lähihoitajan ei ole silti helppo päästä jatkamaan opintoja. Jos haluaa päästä jatkamaan, niin käytännössä pitää olla todella hyvä todistus. Tämä kannattaa tiedostaa jo opiskeluaikana! Olen nyt jo kaksi kertaa pyrkinyt sairaanhoitajaksi eikä vielä ole tärpännyt, ka on 4,2. Vaikka todistus on hyvä, niin näillä todistuspisteillä pitäisi saada pääsykokeesta täydet. Alle 4 ka:lla ei kannata yrittääkään. Jos olisi ka yli 4,5 niin olisin jo päässyt.
Vierailija kirjoitti:
Siinä on lisät mukana.
Asumispalveluyksiköissä perushoivaa enimmäkseen. https://mainiokodit.fi/rekrytointi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä on lisät mukana.
Asumispalveluyksiköissä perushoivaa enimmäkseen. https://mainiokodit.fi/rekrytointi
Palkka näyttäisi olevan Mehiläisellä lähihoitajan hommissa G21. Attendo, Validia ja Rinnekoti maksaa lähihoitajille palkkaluokkaa G20 C, eli vähän vähemmän. Tarkka summa riippuu, onko pk-seutu vai muu Suomi, yksityisen puolen palkkataulukot täällä
https://www.superliitto.fi/wp-content/uploads/2025/01/SOSTES-palkkataul…
Julkisella puolella on yleensä vähän paremmat palkat.
Aivan, kiitos Marinin katastrofihallituksen sosiaalialan uudistuksen vaikutukset ovat vähitellen kaikkien nähtävillä. Sellasta vahvaa taloudellista ja sosiaalipolitiikan osaamista vasemmistolaispiireissä. Orpon hallitus ei tähän ole syypää.