Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valmis pitsataikina pakastealtaasta - paras keksintö!

Vierailija
29.06.2025 |

Näin saa helposti ja nopeasti maukasta pitsaa. Mun pitsakivi hajosi, mutta tajusin, että ihan saman asian ajaa, kun kuumentaa tavallaisen uunipellin uunissa. 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin kivi hajosi. Kolmeen osaan.

Vierailija
2/8 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Munkin kivi hajosi. Kolmeen osaan.

Mulla kahteen! Siihen tuli halkeama heti ensimmäisellä käyttökerralla, minkä jälkeen se kesti vielä pari kertaa. Mutta tosiaan pitsakivi on ihan tarpeeton. Uunipelti ajaa saman asian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on harhaluulo, että pizzakivi olisi tavalliseen uuniin paras ratkaisu, koska se toimii ravintolaolosuhteissa, missä pizzoja paistetaan suuria määriä.  Hiiliteräspannun lämmönjohtokyky on kuitenkin kiveä selvästi parempi ja sen avulla pääsee hyviin paistotuloksiin matalammissa lämpötiloissa kuin pizzakivellä.

Vierailija
4/8 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se kivi halkeaa jos laitat pakkasesta kylmän taikinan sen päälle.

Vierailija
5/8 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se kivi halkeaa jos laitat pakkasesta kylmän taikinan sen päälle.

Joo, just niin se pizzan paistaminen tapahtuu. Hienosti päätelty.

Vierailija
6/8 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen pizzataikinan 10 minuutissa aamulla hyvin pienellä määrällä kuivahiivaa.  Taikina on riittävästi noussut iltapäivällä.

Vierailija
7/8 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko pitsan paistaa teflonpannulla jossa on päällä lasikansi ? Olisi aika energiataloudellinen.. Siis keittolevyllä ? Uuni lämmittää paljon turhaa.

Vierailija
8/8 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko pitsan paistaa teflonpannulla jossa on päällä lasikansi ? Olisi aika energiataloudellinen.. Siis keittolevyllä ? Uuni lämmittää paljon turhaa.

Ehkä, mutta pitäisi ensin paistaa se pohja toiselta puolelta, kääntää ja laittaa sitten vasta täytteet. Ei se pohja muuten kypsy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi