Tyhjennys ennen tähystystä, onko paha?
Paksusuolen tähystys tulossa. Vähintään 5 litraa tyhjennysainetta ja nesteitä pitäisi juoda muutamissa tunneissa. Ja ulkohuussi 😄
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko tutkimuksessa yleensä aina jokin lääkitys? Eli kuski on tarpeen? Sairauslomaa ilmeisesti saa tutkimuspäivän? Ap
EI tule kuin tarvittaessa.Mutta itsellä ainakin kuski mukana sen takia että tyhjennyksen jälkeen sen verran heikko-olo että ei tee mieli ajamaa kukn pakon edessä.
Eikä välttämättä saa sairaslomapäivää.Itse otan aina lomapäivät koska en sitä tyhjennystäkään voi alottaa töissä.
Vierailija kirjoitti:
Ei se satu. Ummetus ja pierun kiertäminen mahassa sattuu enemmän kuin tutkimus.
Tutkimuksessa maha on tyhjä ei edes pierua tule.
Tutkimusta en pelkääkään. Enemmän jännittää tyhjennysvaihe
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko tutkimuksessa yleensä aina jokin lääkitys? Eli kuski on tarpeen? Sairauslomaa ilmeisesti saa tutkimuspäivän? Ap
EI tule kuin tarvittaessa.Mutta itsellä ainakin kuski mukana sen takia että tyhjennyksen jälkeen sen verran heikko-olo että ei tee mieli ajamaa kukn pakon edessä.
Eikä välttämättä saa sairaslomapäivää.Itse otan aina lomapäivät koska en sitä tyhjennystäkään voi alottaa töissä.
Tutkimuspäivälle lääkäri kirjoittaa sairaslomatodistuksen jos pyydät sitä. Joskus kysyy tarvitseeko. Tyhjennyspäivä menee omasta ajasta ellei työnantaja ole niin höveli että antaa vapaapäivän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole paha, mutta se litku on järkyttävän makuista. Oli kidutusta juoda sitä, ja oksensinkin siitä osan ulos, onneksi kuitenkin riittävä määrä pysyi sisällä. Lääkäri vielä kehui että oli todella hyvin tyhjentynyt suoli.
Apteekissa suosittelivat tyhjennysainetta, joka kuulemma maistuu paremmalta kuin toinen. Sitä parempaa otin mutta en usko hyvää olevan 😂 Mutta toivon että auttaa kun juo vaikka mehua välillä. ap
Outoa että sait valita aineen. Minulla on aina ollut määräys juoda sitä mitä ohjeessa on. Itselläni ei maku häiritse. Ehkä kun muutenkin pidän happamista juomista.
Ohjeessa oli kaksi vaihtoehtoa, niistä piti valita. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Älä käytä paperia vaan bideesuihkua.
Minäkin vaihdoin Picoprepiin, koska sitä ei tarvitse juoda niin paljon. Tyhjennys oli itsellä pahempi, koska meni pitkään että edes tyhjeni, mulla ummetuspsinotteinen ibs. Itse tähystystoimenpide ei sattunut yhtään, mutta mulla ei ollutkaan haavainen paksusuoli ym. sellaista, jolloin olisi varmasti ollut eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No sellaista ei ole. Ap
Kun tyhjennys on tehty, pahin on ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No sellaista ei ole. Ap
Pehmeä talouspaperi ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se tyhjennys ole ripulia pahempi, mutta se tutkimus sattuu ihan helvetisti.
Ei satu yhtään.
Voit vastata vain omasta puolestasi. Ei hirveästi sattunut, mutta kyllä oli melkoisen epämiellyttävä kokemus. Ja sen jälkeen piti ottaa särkylääke, kun oli kipuja.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole paha, mutta se litku on järkyttävän makuista. Oli kidutusta juoda sitä, ja oksensinkin siitä osan ulos, onneksi kuitenkin riittävä määrä pysyi sisällä. Lääkäri vielä kehui että oli todella hyvin tyhjentynyt suoli.
Jotenkin vaikea uskoa etteikö tuosta nykypäivänä saataisi hyvän makuista, kaikenlaisten lääkeaineiden vaan kuuluu maistua pahalta.
Pahimmillaan en päässyt pytyltä ollenkaan ja jos niin ei monen metrin päähän. En joisi litkua huussiolosuhteissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apteekissa suosittelivat tyhjennysainetta, joka kuulemma maistuu paremmalta kuin toinen. Sitä parempaa otin mutta en usko hyvää olevan 😂 Mutta toivon että auttaa kun juo vaikka mehua välillä. ap
Outoa että sait valita aineen. Minulla on aina ollut määräys juoda sitä mitä ohjeessa on. Itselläni ei maku häiritse. Ehkä kun muutenkin pidän happamista juomista.
Ohjeessa oli kaksi vaihtoehtoa, niistä piti valita. Ap
Ok. Hyvä vain jos on annettu mahdollisuus.
Pahin vaihe itsellä oli tuo litkun pakkojuonti ja kun sai pers ruvella ravata pöntöllä. Itse tähystys ei juurikaan tuntunut ja oli korkeintaan henkisesti kiusallinen ja outo kun nokan edessä oli iso näyttö josta näki oman p-reikänsäkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No sellaista ei ole. Ap
Pehmeä talouspaperi ok.
+vaseliini.
Tosi yksilöllistä. Mulla tutkimus sattuu niin, että kipulääke (Rapifen) annetaan suoneen. En tyhjene kuin Citrafleetillä (ostan itse), mikään -prep ei toimi ja Colonsterilit oksennan. Tähyjä tehty joku 10. Crohn, remissiossa jo vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkimuspäivälle lääkäri kirjoittaa sairaslomatodistuksen jos pyydät sitä. Joskus kysyy tarvitseeko. Tyhjennyspäivä menee omasta ajasta ellei työnantaja ole niin höveli että antaa vapaapäivän.
Ei kirjota joka paikassa.Itselleni tähystykset tehdään Mikkelissä ja siellä ei sairaslomaa kirjoiteta edes tähystyspäivästä.Toki sitten jos lääkitä tarvitsee ni asdia eri.Itselle kun se tähystys on helppo niin en ole lääkkeitä tarvinnut.
Huomannut että näissä sairasllma asioissa on erilaisia näkemyksiä sairaalasta riippuen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se tyhjennys ole ripulia pahempi, mutta se tutkimus sattuu ihan helvetisti.
Ei satu yhtään.
Voit vastata vain omasta puolestasi. Ei hirveästi sattunut, mutta kyllä oli melkoisen epämiellyttävä kokemus. Ja sen jälkeen piti ottaa särkylääke, kun oli kipuja.
Minulla on aina todella kovat kivut. Se riippuu suolistosta. Joillain ei ole kipua koska suolissa ei ole jyrkkiä mutkia tai ahtaita paikkoja. Joillain tutkimusta ei voida suorittaa loppuun asti koska sinne ei yksinkertaisesti pääse. Liian ahdasta.