Tyhjennys ennen tähystystä, onko paha?
Paksusuolen tähystys tulossa. Vähintään 5 litraa tyhjennysainetta ja nesteitä pitäisi juoda muutamissa tunneissa. Ja ulkohuussi 😄
Kommentit (84)
Minä valitsin sen litkun mitä piti juoda vähän. Litrakaupalla jotain paskanmakuista olisi mennyt oksenteluksi. Kevensin ruokavaliota jo monta päivää ennen. Päivää ennen en syönyt enää mitään kiinteää. Tyhjennyksen aloitin jo ajoissa edellisenä päivänä iltapäivällä ja silti sitä paskavettä lensi vähän väliä koko yön. Aamulla onneksi rauhoittui ja aika oli klo 10. Piti kuitenkin sinne sairaalaankin asti päästä. Ilman bideesuihkua ja rasvaa olisi kyllä hanuri ollut rikki. Toimenpiteessä sain kipu ja rauhoittavan lääkkeen suoraan suoneen koska olin sitä etukäteen pyytänyt ja sopinut.
Olen hieman yllättynytkin, miten helposti tuo lopulta meni ihan huussiolosuhteissakin. Ei yhtään mitään ongelmaa siinä. Tosin olin keventänyt ruokavaliota hyvin jo etukäteen, joten siitä varmaan johtui. Toimenpidepäivänä kun olisi saanut edelleen syödä aamupalan ja kevyen lounaan, mutta en syönyt silloin enää mitään, enkä edellisenä päivänäkään kuin yhden kerran pienen määrän sosekeittoa. Ja sitäkin ennen useita päiviä hyvin kevennetysti. Se näköjään kannattaa.
Mutta pääasia että se on nyt ohi. Toivottavasti toista kertaa ei tarvita, ja jos tarvitaan niin pyydän kipulääkkeen heti. Rauhoittavaa en tarvinnut, vahva kipulääke riitti. Ap
Hyvä että toimenpide meni hyvin. En kyllä itse mökkiolosuhteissa olisi tyhjennyspäivänä.
4 litraa piti juoda tyhjennyslitkua ja 1 litra muuta nestettä. Viisi litraa siis yhteensä. Muita vaihtoehtoja ei ainakaan tässä sairaalassa annettu, ja sillähän se on mentävä. Ap