Tyhjennys ennen tähystystä, onko paha?
Paksusuolen tähystys tulossa. Vähintään 5 litraa tyhjennysainetta ja nesteitä pitäisi juoda muutamissa tunneissa. Ja ulkohuussi 😄
Kommentit (84)
Kyllä itse jouduin vessassa ravaamaan tiheään mutta kyllä se meni ok.
Ei ole paha, mutta se litku on järkyttävän makuista. Oli kidutusta juoda sitä, ja oksensinkin siitä osan ulos, onneksi kuitenkin riittävä määrä pysyi sisällä. Lääkäri vielä kehui että oli todella hyvin tyhjentynyt suoli.
Aikanaan tuli molemmista päistä colensterilit. Istuin pöntöllä oksennusämpärin kera.
Mulla oli sitä litkua kahdeksan litraa, kova ummetus ennen sitä. Ei ollut pahakaan, nautinto kun ummetuskin loppui.
Ehdotan, että juomapiste, kello ja ämpäri lähelle vessanpynttyä. Muista juoda myös muita nesteitä!
Vierailija kirjoitti:
Ei ole paha, mutta se litku on järkyttävän makuista. Oli kidutusta juoda sitä, ja oksensinkin siitä osan ulos, onneksi kuitenkin riittävä määrä pysyi sisällä. Lääkäri vielä kehui että oli todella hyvin tyhjentynyt suoli.
Apteekissa suosittelivat tyhjennysainetta, joka kuulemma maistuu paremmalta kuin toinen. Sitä parempaa otin mutta en usko hyvää olevan 😂 Mutta toivon että auttaa kun juo vaikka mehua välillä. ap
omg 😱
Muutenkin paha, vielä ulkohuussi. 😬
Ei se tyhjennys ole ripulia pahempi, mutta se tutkimus sattuu ihan helvetisti.
Vierailija kirjoitti:
Ehdotan, että juomapiste, kello ja ämpäri lähelle vessanpynttyä. Muista juoda myös muita nesteitä!
Vaikeaa juoda muita nesteitä kun sitä saippuan makuista mehua on niin paljon että ei millään jaksaisi niellä.
Vierailija kirjoitti:
Ei satu yhtään.
Minusta ei ollut paha rasti, pahempaakin on tullut juotua. Kannattaa ostaa vaalea tikkari, jota voi imeskellä juomisen jälkeen, se poistaa makua.
Vierailija kirjoitti:
Minulla taas oli aivan toisin päin. Tyhjennystä vihasin enemmän kuin mitään. Mulla on herkkä oksennusrefleksi, jos juon jotain pahanmakuista. Itse tutkimus meni taas nauraessa. Esilääkkeet nousi päähän ja se ìlman laitto vain nauratti. Tosin lääkärikin sanoi, ettei vielä tällaista ole kokenut. Eli ei kaikilla satu, vaikka mulla olikin haavaumia ja alkava cronintauti.
Se litku menee alussa hyvin alas ohjeen mukaan nautittuna. Loput noin menee 1 - 1,5 litraa puoli väkisin juomalla.
Tutkimustaan voi halutessaan seurata tv-ruudusta.
Vierailija kirjoitti:
Minusta ei ollut paha rasti, pahempaakin on tullut juotua. Kannattaa ostaa vaalea tikkari, jota voi imeskellä juomisen jälkeen, se poistaa makua.
Hyvä vinkki, mutta harmi kun en enää ole menossa kauppaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikeaa juoda muita nesteitä kun sitä saippuan makuista mehua on niin paljon että ei millään jaksaisi niellä.
Minä laitoin puolet sitä ja puolet Sprite Lightiä jääkaappikylminä. Sillä tavalla sain kitattua nesteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei satu yhtään.
Kannattaa pyytää jo heti alussa kipulääkitys.
Tuleeko tutkimuksessa yleensä aina jokin lääkitys? Eli kuski on tarpeen? Sairauslomaa ilmeisesti saa tutkimuspäivän? Ap
Muista keventää syömisiä jo muutama päivä ennen tyhjennystä niin tyhjennys helpompi.Mulle nimenomaan se tyhjennys on pahempi kuin itse tähystys.En saa enää sitä colosteria alas vaan tyhjennän picoprepillä.Paljon helpompi.Ja muista juoda limppparia,whissyä,teetä myös.Mä monasti myös imeskelen ihan sormisuolaa.
En tiedä miten muilla mutta mulla ainakin peräpää on aika hellä ja tyhjennys polttaa ihoa rikki.Siihen parhaiten itellä on toiminut sininen helosani rasva.Sitä ku alkaa laittaa heti kun alottaa tyhjennyksen joka vessakäynnin jälkeen ni on paljon helpompi olla.
Ulkohuussi kyllä tuonee lisähaastetta asiaan.Toivottavasti ei ole pitkä matka mentävänä huussiin.
Ei se satu. Ummetus ja pierun kiertäminen mahassa sattuu enemmän kuin tutkimus.
Tutkimuksessa maha on tyhjä ei edes pierua tule.
Ole lähellä sitä tyhjennyspaikkaa kun olet vetänyt sen ensimmäisen kaksi ja puoli litraa. Ensin ei tunnu mitään ja kohta on sekunneista kysymys.