Onko teillä koskaan jääkaappi tyhjä, siis tyyliin löytyy vain ketsuppia, rasvaa, kananmunia?
Meillä ja yksinkertaisesti siitä syystä, että aina ei ehdi kauppaan. Yleensä käymme 2 kertaa viikossa ja tänään on näköjään pakko mennä.
Kommentit (15)
Vaan juurikin siitä, että inhoan heittää ruokaa roskiin.
Melkein kaikki ruoat pakastimessa.
Yksin kun asuu niin ei voi edes ostaa jääkaappia täyteen, kun muuten ehtii vanheta kaikki ruoat.
Pari kertaa viikossa eli kauppapäivinä :) En pidä mitään valtavaa valmiusvarastoa, kaupassa käydään 2 kertaa viikossa, eli kullakin kerralla ostetaan 3-4 päivän ruoat.
Pakastimessa sitten tosin on lihaa ja leipää + vihanneksia, mutta jääkaapissa ei ole mitään sellaista pilaantumassa ja vanhentumassa, mitä ei ole tarkoitus muutaman päivän sisään syödä pois...
Sitten saa jostain päästä laittaa kompostiin vanhoja, kun ei ehdi tai muista kaikkea käyttää mitä on ostanut.
Mutta lupaan yrittää parantaa tapani.
Kun rahat on vähissä niin on jääkaapin sisältökin. Kananmunia en ostele juuri koskaan, joten ketsuppia ja margariinia vaan löytyy...tällä hetkellä pataruokaa, kolme nakkia sekä vajaa litra maitoa on kaapissa- niillä pitäisi pärjätä lauantaihin...
Tyhjenee liian äkkiä pahanen kapine
johtuu siitä että kauppa on niin lähellä...
ja minä inhoan ruoan poisheittämistä.
Kyllä löytyy aina jotakin leivänpäällistä ja jukurttia ainakin.
Sitä ruuan määrää ei usko, ennen kuin itse näkee. Ja KYLLÄ, meillä syödään lämmin ruoka eli ei eletä voileipälinjalla!
Ostan suunnitelmallisesti ja jos nyt joku juusto sattuu loppumaan pari päivää ennen kauppakäyntiä niin sitten ollaan ilman. Päivän pääruoan suunnittelen koko viikoksi kauppapäivänä ja ostan ainekset saman tien. Kauppapäivän ruoka on hernekeitto, joten jääkaappi näyttää varsin tyhjältä jo aamulla.
Meillä on kaksi lasta jotka tarttevat ruokaa. Ja ihan mielellään sitä itsekin syö. Mä käyn kaupassa töiden jälkeen päivittäin, harvemmin silti tulee roskiin heitettyä, no leipää ehkä. Ruuat on tarkoitettu syötäväksi, joten kyllä se jääkaappi päivittäin tyhjeneekin, mutta ei koskaa niin että ei olisi mitään syötävää.
ettei pääse ruoka vanhenemaan toisesta päästä. Se on hankalinta, jos on kaappi niin täynnä, että ei näe mitä siellä on.