Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä sinä tekisit 6-vuotiaan jääräpään kanssa?

Vierailija
27.03.2007 |

Ulkona on aivan mahtava sää, mutta ihana uhmaikäisemme ei suostu syömään, että voitaisiin lähteä pyöräilemään. Mitä sinä tekisit mun tilanteessa?

a) Odotat, että lapsi syö ja menette sitten ulos (odotettu jo 1,5 tuntia)

b) Jätätte ruuat syömättä ja menette ulos

c) Menet itse ulos jäähylle ja jätät lapsen sisään ihmettelemään

d) Raivostut oikein kunnolla ja katsot onko sillä mitään vaikutusta

e) Olette sisällä koko illan, syököön ruuat tai ei

f) Jotain muuta

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapala sitten ainakin maistuu. Syötkö itse, jos joku pakottaa????

Vierailija
2/15 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin itse ulos, katselkoot ikkunasta. Musaa pihalle ja vaikka raakkaamaan kukkapenkkiä tai vaan lukemaan lehteä ilta-auringossa. Mökö olkoon sisällä, kun ei tottele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleen pakottaa syömään. Sitten vain on lapsi syömättä ja seuraava ruoka norm. aikaan, jolloin ruoka maistuu varmasti.

Vierailija:

Menisin itse ulos, katselkoot ikkunasta. Musaa pihalle ja vaikka raakkaamaan kukkapenkkiä tai vaan lukemaan lehteä ilta-auringossa. Mökö olkoon sisällä, kun ei tottele.

Vierailija
4/15 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan siitä, kun totteleminen on tyhmää...

Ei ole syönyt tänään klo 11 jälkeen mitään. Ei halua syödä silloin kun muut syö, eikä halua syödä yksin. Koskaan ei ole hyvä.

Vierailija
5/15 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On väärin antaa iltapala (esim. leipää), jos vaikka lihakeitto ei ole päivällä uponnut.

Vierailija
6/15 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia kausia tulee ja menee. Kyllä se ruoka kohta taas maistuu ja ihmettelet sitten, että miten lapsi voi niin paljon edes syödä.

Vierailija
7/15 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin jonkin verran. Huvikseni en täällä keittele. Poika ei ole käynyt edes katsomassa, mitä on ruokana. Meillä on periaatteena, että sitten kun itse keittää, on vasta varaa valita mitä syö.

ap

Vierailija
8/15 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa,että jollain on vielä selkärankaa. Muistuta lastasi,mitä hän menettää,jos lautanen ei tyhjene(tai edes vähän syö). Muut ulos ja äkäpussi jää sisään.

Vierailija
9/15 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten sanoisin, että lähdetään edes hetkeksi ja koittaisin houkutella (" käydään samalla vaikka siellä ja siellä paikassa, sinähän pidit siitä viimeksi" ). Kysyisin myös, että miksei syö. Lopputulos olisi kuitenkin se, että laittaisin tehdyn ruoan jääkaappiin ja veisin nassikan ulos edes puoleksi tunniksi :).

Vierailija
10/15 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kysyit, mitä minä tekisin ja vastaus on: söisin ja sitten lähtisimme ulos.

Vierailija
11/15 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankaloitat omaa elämääsikin tuhlaamalla energiaa asiaan, jolle et mitään voi. Lapsesi muistaa nämä tilanteet lopun elämää ja saattaa alkaa inhoamaan täysin ruokaasi. Nytkin voisitte olla ulkona tekemässä jotain kivaa, mutta äiti vain kotona kiukuttelee ja on jääräpää.

Vierailija
12/15 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuta periaatettani, koska meidän talossa ei syödä sen jälkeen kuin mäkkärin lastenaterioita.

Kyllä päivän ruokaan saa lapsetkin vaikuttaa ja kaikesta ei tarvi tykätä, mutta maistaa pitää silti. Meillä kun ei tuo ruoka nyt niin kovin eksoottista koskaan ole.

ap

Vierailija
13/15 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoilla linjoilla. Meidän 6-vee myös huono syömään ja aina pitää syödä edes hieman,ennen kuin minnekään mennään. muuten ei mennä.

Vierailija
14/15 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä + muu perhe on syönyt jo kaksi tuntia sitten ja muut on jo ulkona. Uhmansa vuoksi häntä nyt ei vaan sattumalta huvita syödä, eikä periksi voi antaa.

Itse olen siis jo tehnyt päätöksen, että ollaan sitten sisällä. Kunhan nyt kysyin mielipiteitä viisailta kollegoilta.

ap

Vierailija
15/15 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruoka tarjoillaan tiettyinä aikoina, pöytään on pakko tulla, mutta en pakota koskaan syömään. Sitten touhutaan taas jne.

Meillä ei ole pakko syödä, jos ei ole nälkä. Harva lapsi siihen kuolee, ja kyllä sitä sitten alkaa taas ruoka maistumaan. Tämä siis terveen lapsen kohdalla.

Ja teen juuri näin koska en halua syömishäiriöpeikkoa meille. Olen töissä sairaanhoitajana paikassa, missä nuoria syömishäiriöisiä (mm anoreksia ja bulimia) hoidetaan, joten en halua, että lapseni saa jo kotoa mallin, että on syötävä kun ei ole nälkä jne. Meillä on hoidettavana myös ylipainoisia lapsia, ja en voi käsittää, että joku oikein pakotetaan kotona syömään, vaikka ei ole nälkä. Tulokset nähdään sitten kun lapsi on aikuinen (viimeistään).

Mutta toki jso nyt olet jotain sanonut, et voisitä muuttaa ja päästää ulos, muttaseuraavalla kerralla säännöt vähän erilaisiksi.