Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulla lähtee järki kun mietin, että miten paljon enemmän rahaa mun samanikäiselle ulkomailla asuvalla kollegalla jää palkasta.

Vierailija
28.06.2025 |

Suomen verotus on aivan älytön. Olen keskiluokkaa ja kitsastelen aivan kaikesta. Samalla koulutuksella leva kollega ulkomailla elää mukavaa elämää eikä joudu katsomaan jokaista hintaa. 

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo marginaaliverotus tyly. Ei kannata tienata yli 40 000 euroa vuodessa. 

Vierailija
22/29 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin töissä Norjassa noin 15 vuotta. Sairastuin, jäin työkyvyttömyyseläkkeelle, ja saan nyt käteen 3 500e/kk, ja summa nousee joka vuosi. Tänä vuonna nousu oli 5%. Eihän se sairastuminen kiva juttu ollut, mutta saman sairauden kanssa olisin Suomessa edelleen töissä tai työkkärin listoilla, ei näillä papereilla työkyvyttömyyseläkettä Suomessa olisi saanut.

Ja mitä palkkoihin tulee, niin Norjassa palkkani oli yli tuplat Suomeen verrattuna, ja tottakai rahaa jäi paljon enemmän menojen jälkeen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä aloittajan ajatusta. Tarkoittaako hän, että koko perhe tienaisi enemmän ulkomailla? Silloin ehdottomasti kannattaa lähteä. Vai tarkoittaako hän, että hän yksin tienaisi siellä paremmin, mutta ei kuitenkaan olisi varaa elättää siellä koko perhettä, minkä vuoksi hänen pitäisi lähteä yksin?

Vierailija
24/29 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin töissä Norjassa noin 15 vuotta. Sairastuin, jäin työkyvyttömyyseläkkeelle, ja saan nyt käteen 3 500e/kk, ja summa nousee joka vuosi. Tänä vuonna nousu oli 5%. Eihän se sairastuminen kiva juttu ollut, mutta saman sairauden kanssa olisin Suomessa edelleen töissä tai työkkärin listoilla, ei näillä papereilla työkyvyttömyyseläkettä Suomessa olisi saanut.

Ja mitä palkkoihin tulee, niin Norjassa palkkani oli yli tuplat Suomeen verrattuna, ja tottakai rahaa jäi paljon enemmän menojen jälkeen. 

Olitko hoiva-alalla?

Vierailija
25/29 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perhe ja sairaat vanhemmat ja heidän hoitonsa. Olisiko susta ykkönen ok, jos me kaikki koulutetut lähtisimme vaan pois Suomesta?

Jos ulkomaille haluavat lähtisivät niin vapautuisi työpaikkoja työttömille. Moni korkeasti koulutettukin on nykyään työtön, eivätkä he kaikki halua lähteä ulkomaille.

Vierailija
26/29 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä päämääränä on mennä töihin, palkasta ei kovin paljon puhuta. 

tärkeintä on että rikas rahastava eliitti rikastuu ja siihen tarvitaan orjatyövoimaa

Vierailija
27/29 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomella on se ongelma, että se ei ole rikas maa kuten esim. Norja. Aloittajan harmitus on ymmärrettävää siinä mielessä. Täällä ei ole varaa maksaa yhtä hyviä palkkoja. Eikä koko perheen muuttoa toiseen maahan ole helppo järjestää, sairaista vanhemmista puhumattakaan. Nämä voivat olla hankalia tilanteita.

Vierailija
28/29 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä että sairaat vanhemmat estää lähdön.Itse jouduin palaamaan vanhempien takia.Suomessa on ainakin puhdas ilma ja vähemmän rikollisuutta.

Vierailija
29/29 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perhe ja sairaat vanhemmat ja heidän hoitonsa. Olisiko susta ykkönen ok, jos me kaikki koulutetut lähtisimme vaan pois Suomesta?

Jos ulkomaille haluavat lähtisivät niin vapautuisi työpaikkoja työttömille. Moni korkeasti koulutettukin on nykyään työtön, eivätkä he kaikki halua lähteä ulkomaille.

Revalogian tohtorin tutkinto ja muut feministipelleilyt joita yliopistot jakaa ei takaa paikan muualla kun pikaruokaketjun kassalla.